Permalänk
Medlem

som sagt.. och bör återrepas, den där kontrasten stämmer bara när du kör dynamisk, och knappt då, utan dynamisk ligger den nog på en 1000:1 eller lägre, vilket de flesta gör.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Och som sagts.. och böre upprepas, sådana där specifikationer är BULLSHIT.

I praktiken finns det ingen verklighetsanknytning till dessa siffror, du kan ha en skärm med en tiondel av en annans skärms kontrast men som ändå är bättre. Dvs. du kan inte lita på siffrorna och du lurar bara dig själv om du tror att en skärm på 20 000 i kontrast på något sätt skulle vara bättre än en skärm med 200 i kontrast - om du bara går efter specifikationerna.

Detsamma gäller responstiden.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Stämmer inte alls.

1:1 pixelmappingen fungerar alldeles utmärkt på G2400W (lika bra som på G2400WD).

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1298311

Så den tar PS3 1080p pixelmappat och inte skalat? jag hade hört annat, men då är ju det ytterligare ett plus. Inte för att jag kommer köra PS3 på skärmen, det får tv:n vara till, men det är ju ändå en bra grej om man vill köra nå skumma upplösningar av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Dells nya billiga 24" skärm kommer till Europa snart. Ser intressant ut.
http://accessories.us.dell.com/sna/products/Monitors/productd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Hoppas att Dells nya billiga 24" skärm kommer till Europa snart. Ser intressant ut.
http://accessories.us.dell.com/sna/products/Monitors/productd...

Humm
1920x1080 och inte 1920x1200? Värt?

IMHO såg den mycket fulare ut än deras nuvarande och foten är ju sämre (man kan inte höja/sänka skärmen).

Överlag känns det som en budgetversion.

edit:
Var kanske det du menade med "Dells nya billiga ..." men men, jag är ju av åsikten att man ska satsa på sin skärm eftersom utvecklingen inte går så fort bland skärmar och det är ju skärmen man sitter framför hela tiden .

Såg jusst en annons här på sweclockers om en annan 24" eizo skärm. Under augusti och om man handlar på eizo.se så får man HD2441W (svart eller titanium/silver) för 7.995 (billigaste på prisjakt 9.895).
http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Läskigt, har en köpare för 2k på min 226bw.. Tänkte köpa en t240 av 3 orsaker..

1, Ett jävla kontrast på 20 000!

2, Den är skitsnygg!

3, är iövrigt nöjd med 226bwn och vill gärna ha samsung.

Men dedär såg ju inte nå vidare ut tyvärr.
frågan är ifall man ska våga köpa en endå.. aja..

2493HM tror jag du skulle gilla. Ganska lik 226BW faktiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
2493HM tror jag du skulle gilla. Ganska lik 226BW faktiskt.

hm, såg inte den på testsidan. Är det ett säkert kort då?

samma pris som den mycket snyggare 240in..

men om den är bättre än 240in så tar jag ju självklart 2493HM.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
hm, såg inte den på testsidan. Är det ett säkert kort då?

samma pris som den mycket snyggare 240in..

men om den är bättre än 240in så tar jag ju självklart 2493HM.

Ja, det skulle jag vilja påstå.

Det enda du kan störa dig på är att 1:1 pixelmapping saknas samt att betraktningsvinklarna inte är optimala.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278040
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=326540

Permalänk
Medlem

Har läst en del om att det är mest HD versionen av T240 som är sämre och att vanliga T240 ska funka bättre med inputlag. Men hur mycke sanning det är i det vet jag inte.
Annars är det väll bara att köpa skärmen och prova. Annars lämna tebaks.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Ja, det skulle jag vilja påstå.

Det enda du kan störa dig på är att 1:1 pixelmapping saknas samt att betraktningsvinklarna inte är optimala.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=278040
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=326540

Dom där är ju inte alls lika snygga som t240in.. 240in är ju grymt snygg,..

när inte den va så bra kankse man skulle satsa på en benq endå?

Är det värt att köpa en Benq G2400WD framför en Benq G2400W?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Är det värt att köpa en Benq G2400WD framför en Benq G2400W?

Läs på förra sidan i tråden
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=849...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Läskigt, har en köpare för 2k på min 226bw.. Tänkte köpa en t240 av 3 orsaker..

1, Ett jävla kontrast på 20 000!

2, Den är skitsnygg!

3, är iövrigt nöjd med 226bwn och vill gärna ha samsung.

Men dedär såg ju inte nå vidare ut tyvärr.
frågan är ifall man ska våga köpa en endå.. aja..

Visst du kan ju alltid testa och det är inte säkert du märker inputlagen, såg nån på hardforum hade köpt den och han märkte inget iallafall och det var hans första LCD skärm, kört på CRT enbart tidigare.

Man tycker ju att han borde märka det i.o.f.
jag vågar inte chansa dock och som andra säger ta det med dynamisk kontrast med en nypa salt, det är enbart BS.

Såg du var inne på en 2493'a sen som nån nämde så lycka till med vad du än väljer, blir nog säkert bra

Tyvärr får vi väl dras med både det ena och det andra innan ny teknik kommer, tänker på OLED bla som verkar grymt lovande.

Aja får bli en G2400WD för mig, gillade polarens V2400W grymt mycket iallafall och den har ju samma panel som WD modellen!

Permalänk
Avstängd

Var nere på onoff, såg en accer för 2,7..

Slog till, den saknar dvi och väldigt svårt att gå in bra inställningar i kontrasten.. Inte lika starka färger som i bwn.. Men har ställt in någelunda nu iaf..

Man får vad man betalar för..

Tanken är att köpa en rejäl HD tv och köra på den sedan, andvända denna skärm på lan etc bara.. Så bryr mig inte så mycket länge.. den var ju billig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexxander
Belinea o.display 24 4.1 verkar ju verkligen intressant i och med att den får mycket högre betyg än Benq skärmarna i recensioner...kan du inte komma med en liten minirecension på vad du tycker är bra och vad är dåligt? Hur är det med betraktningsvinklarna och stör du dig på input laggen vid vanligt användande (inte spel)?

Nån som orkar göra en liten jämförelse mellan BENQ G24000WD och Belinea o.display 24 4.1?

Mediamarkt i Lund hade inte Belinea...får jag fråga i vilken stad du köpte din?

Självklart kan jag göra det! Kommer hem från grekland på onsdag kväll, får se om jag hinner göra en recension då, annars kommer det i veckan!
Jag köpte min på mediamarkt i växjö!

MVH Oscar.

(ursäkta avsakvaden av de sista bokstaverna, sitter på grekiskt internetcafe )

EDIT:
Fixade åäö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Sjalvklart kan jag gora det! Kommer hem fran grekland pa onsdag kvall, far se om jag hinner gora en recention da, annars kommer det i veckan!
Jag kopte min pa mediamarkt i vaxjo!

MVH Oscar.

(ursakta avsakvaden av de sista bokstaverna, sitter pa grekiskt internetcafe )

Demoex?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Var nere på onoff, såg en accer för 2,7..

Slog till, den saknar dvi och väldigt svårt att gå in bra inställningar i kontrasten.. Inte lika starka färger som i bwn.. Men har ställt in någelunda nu iaf..

Man får vad man betalar för..

Tanken är att köpa en rejäl HD tv och köra på den sedan, andvända denna skärm på lan etc bara.. Så bryr mig inte så mycket länge.. den var ju billig

JÄVLA SKITSKÄRM.

kontrastet sög, som sagt fattades dvi ful va skärmen osv.. Kommer precis från onoff med min nya samsung 2493hm vilken skärm <3

Man får vad man betalar för, glöm aldrig det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
JÄVLA SKITSKÄRM.

kontrastet sög, som sagt fattades dvi ful va skärmen osv.. Kommer precis från onoff med min nya samsung 2493hm vilken skärm <3

Man får vad man betalar för, glöm aldrig det.

*LOL*

Fasen, vad skönt med lite diskbänksrealism...

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
JÄVLA SKITSKÄRM.

kontrastet sög, som sagt fattades dvi ful va skärmen osv.. Kommer precis från onoff med min nya samsung 2493hm vilken skärm <3

Man får vad man betalar för, glöm aldrig det.

ha ha ha

så du har två skärmar nu då.

tack för ett skönt inlägg. Mer sånt på Sweclo.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Demoex?

Nej?

Slänger nog upp en recension idag.. Kör dualscreen med min gamla HPw19, så jag kan jämföra med den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Nej?

Slänger nog upp en recension idag.. Kör dualscreen med min gamla HPw19, så jag kan jämföra med den.

pratade precis med Mediamarkt växjö och dom har bara demoex kvar..då fick du väl det sista exemplaret från lagret kanske

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexxander
pratade precis med Mediamarkt växjö och dom har bara demoex kvar..då fick du väl det sista exemplaret från lagret kanske

Hm, ja det är mycket möjligt. Hann tyvärr inte göra en komplett recension idag, men det kommer i veckan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Humm
Såg jusst en annons här på sweclockers om en annan 24" eizo skärm. Under augusti och om man handlar på eizo.se så får man HD2441W (svart eller titanium/silver) för 7.995 (billigaste på prisjakt 9.895).
http://www.eizo.se/eizo/smpage.fwx?smlanguage=SWE&page=189&PR...

Någon vet något om denna skärm är den bra eller??

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa 24" för spel och film under 5000? Hade tänkt BenQ 24" LCD G2400WD men den verkar ju dra åt rött :/.

Permalänk
Medlem

Jag letar oxå efter en 24" spel skärm, just nu lutar det åt Benq V2400W men jag vet inte om det är nå större fel på den.

Är det ett bra köp eller fins det någon bättre / mer prisvärd för runt 4000 Kr?

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem

Har just fått min och är nöjd som F..
Som jag sagt finns inget bättre att få med tanke på snabbhet, låg inputlag och totalt korekta färger kalibrerade fårn fabrik och NEJ det är inget jävla drag till rött. du är väl inte helt dum annars kan du väl ändra några värden själv fast denna är helt perfekt

Permalänk
Hedersmedlem

En fråga inför testet jag håller på att göra:
Blir färgerna sämre med VGA istället för HDMI? I så fall kanske jag borde köpa en HDMI kabel innan jag testar färgerna?

Permalänk
Medlem

Det beror främst på hurvida skärmen har en bra VGA ingång eller om man snålat på den bara för att man även har digitala ingångar.

Detta missar 99.9% av alla recensioner, men det bästa är ju såklart att testa skärmen både i VGA och HDMI/DVI.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Det beror främst på hurvida skärmen har en bra VGA ingång eller om man snålat på den bara för att man även har digitala ingångar.

Detta missar 99.9% av alla recensioner, men det bästa är ju såklart att testa skärmen både i VGA och HDMI/DVI.

Ah, ok. Men då får jag köpa en HDMI kabel och testa med den också.

Permalänk

Har en Benq V2400W sen några veckor tillbaka. Jag är mycket nöjd.
Nästan ingen backlight-bleed, funkar kanon i spel (Assasins, Gears of War, vegas 2 etc).
Det värsta är att man nu tycker alla 20-tums skärmar ser hemskt små ut. Man vänjer sig vid 24' rätt snabbt.

Permalänk
Medlem.

Nu orkar jag inte läsa igen hela tråden. Jag är ute efter en 24" som många andra här men jag är ute efter en skärm som är bra för bildredigering. och jag vill inte betala för mycket heller. är ju en fattig student ^^

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900