Permalänk
Medlem

Frixos: Sitter också och lirar lite ibland när jag får lust.

Satt igår med Kingdoms, som teutonic; har lirat lite för mycket så är ganska bra därav har jag satt på svåraste. Blir dock jävligt irriterad på att det leder till att exakt alla länder anfaller en i campaign mode.

Sen kommer någon random och vill bli vän, så då accepterar jag. Drar bort mina trupper från den stad som är närmast honom för att försvarar mina andra redan sönderattackerade städer, vad händer då? Jo då kommer den där fjollan som ville bli vän och attackerar igen såklart.

Sen den buggen du påpekade är inte heller att leka med, sen att när man trycker attackera med ett par gubbar så springer de inte rakt på finenden utan de springer i exakt det spår som fienden har sprungit i, om de flyr t.ex.

Aja, får hoppas på att emprie är värt att vänta på =9

Förlåt att jag skriver otydligt, är helt slut efter 9 timmars arbete =|

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Frixos: Sitter också och lirar lite ibland när jag får lust.

Satt igår med Kingdoms, som teutonic; har lirat lite för mycket så är ganska bra därav har jag satt på svåraste. Blir dock jävligt irriterad på att det leder till att exakt alla länder anfaller en i campaign mode.

Sen kommer någon random och vill bli vän, så då accepterar jag. Drar bort mina trupper från den stad som är närmast honom för att försvarar mina andra redan sönderattackerade städer, vad händer då? Jo då kommer den där fjollan som ville bli vän och attackerar igen såklart.

Sen den buggen du påpekade är inte heller att leka med, sen att när man trycker attackera med ett par gubbar så springer de inte rakt på finenden utan de springer i exakt det spår som fienden har sprungit i, om de flyr t.ex.

Aja, får hoppas på att emprie är värt att vänta på =9

Förlåt att jag skriver otydligt, är helt slut efter 9 timmars arbete =|

Jo, om man bortser från det, så finns det nog inget fel med Mediveal 2, alls. Det är bara dem idiotiska gubbarna och diplomatgrejen som förstör. Med idiotiska gubbarna menar jag:
*Det jag redan nämnt
*När man ska skjuta med missile så kan dem verkligen inte skjuta samtidigt, o ibland står ett par soldater och skjuter inte alls.
*När man säger åt flera units o anfalla ett visst unit. T.ex i stadens centrum. Dem står imitten med 1 unit bodyguards, o jag kmr med 10units fotsoldater och säger åt dem o anfalla den, så ställer dem sig så anfaller dem på samma ställe. Varför går inte dem längst bak och anfaller typ från sidorna? Vore mer realistiskt om det nu bara finns 1 unit där. Kanske komplicerat o fixa, menmen..

Permalänk
Medlem

Argh, Total War borde gå ihop med Paradox.

Striderna i Total War är riktigt, riktigt balla men tyvärr suger kampanj kartan riktigt hårt i jämförelse mot till exempel Europa Universalis 3, problemet med EU3 är ju just det att den saknar striderna

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helme
Argh, Total War borde gå ihop med Paradox.

Striderna i Total War är riktigt, riktigt balla men tyvärr suger kampanj kartan riktigt hårt i jämförelse mot till exempel Europa Universalis 3, problemet med EU3 är ju just det att den saknar striderna

Spelet blir mycket roligare med moddar och på Very Hard/Very Hard

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
Spelet blir mycket roligare med moddar och på Very Hard/Very Hard

Har du några tips på moddar?

Ny sida för empire: http://www.sega.co.uk/empire/index.php?t=EnglishUK

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Har du några tips på moddar?

Ny sida för empire: http://www.sega.co.uk/empire/index.php?t=EnglishUK

http://www.twcenter.net/

Deus Lo Vult
Stainless Steel
Broken Crescent

Visa signatur

|Chassi: Antec P182 |PSU: Corsair 520w |Moderkort: Gigabyte P35-DS4 |CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 B3 @ 2.4GHz + Scythe Mine 1100 Rev.b |GPU: Gainward 8800Ultra @ 650/2250 |Minne: 4GB Corsair 6400 CL4 |HDD: WD 500gb 7200rpm |Ljudkort: Creative SB X-Fi Fatal1ty Pro| - |Samsung 206BW (R)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petoria
http://www.twcenter.net/

Deus Lo Vult
Stainless Steel
Broken Crescent

Ahh najs! Man tackar!
Ska testa Deus lo Vult imon. Den ser ju riktigt bra ut

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Stainless Steel är grymt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Stainless Steel är grymt!

skulle ni kunna ge en kort beskrivning på moddarna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
För långt dit.

Fast iofs bättre att dom tar lite tid på sig och fixar ett ordentligt och bra spel än att stressa ut det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Hellre att dem skulle komma ut i maj 2009, än Februari 2009 och det är en lika dum AI som på Medieval2.

Tror ni att det kommer när dom säger tror ni fel kommer säkerligen flyttas upp några månader, nästan alla spel gör det, har vi däremot tur så kommer det när dom säger nu

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Tror ni att det kommer när dom säger tror ni fel kommer säkerligen flyttas upp några månader, nästan alla spel gör det, har vi däremot tur så kommer det när dom säger nu

Dom har redan flyttat fram det en gång (har jag för mig) så vi får hoppas att Feb 09 stämmer nu.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Dom har redan flyttat fram det en gång (har jag för mig) så vi får hoppas att Feb 09 stämmer nu.

Aha, ok men brukar vara ca. 2 grr, först flera månader sen bara nån vecka, elr tvärtom

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd

Ska spela Polen och hämnas på Sverige för kriget år 1655. Polen har varit slav åt ryssar/tyskar ända tills 1989 tack vare Sverige.
Ryssar och tyskar ska också få ordentligt.

Btw. för tre dagar sedan var jag i Polen i den enda staden som aldrig blev plundrad av Svenskarna i hela Polen, Czestohowa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
skulle ni kunna ge en kort beskrivning på moddarna?

Jag vill också ha beskrivning!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Dom har ändrat en hel del på alla moddar så det bästa ni kan göra är att läsa i moddarnas forumtrådar på sidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ska spela Polen och hämnas på Sverige för kriget år 1655. Polen har varit slav åt ryssar/tyskar ända tills 1989 tack vare Sverige.

Får väl skylla sig själva när man gaddar ihop sig med andra fegisar och hugger svensken i ryggen

Permalänk

Det ser riktigt låvande ut.

Några intresanta länkar:

Nya Screenshots
http://www.totalwar-zone.de/index2.php?g=etw&id=5

Lite ny fakta
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=187873

Visa signatur

QX6700 2,67GHz -- Asus Striker Extreme nForce 680i -- Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 4x1GB -- BFG GeForce GTX 280 OC 1024MB -- Enermax Galaxy 1000W -- Western Digital VelociRaptor -- NZXT Lexa Silver -- Vista x64, XP Pro x64

Permalänk

Ny info finns här: http://www.strategyinformer.com/pc/empiretotalwar/interview.h...
De tar upp en del om den nya AI'n etc. Läsvärt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Ryssar och tyskar ska också få ordentligt.

Btw. för tre dagar sedan var jag i Polen i den enda staden som aldrig blev plundrad av Svenskarna i hela Polen, Czestohowa.

!

Polen kan du vel redan köra som i MEdieval2?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnSilver
Ny info finns här: http://www.strategyinformer.com/pc/empiretotalwar/interview.h...
De tar upp en del om den nya AI'n etc. Läsvärt!

Tackar för länken!

Shit, 10 000 trupper på ett slag! Det var inte dåligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Polen kan du vel redan köra som i MEdieval2?

Ja, fast dom suger. Det kommer dom säkert göra i Empire när svenskarna kommer ner och plundrar lite.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

satan vad detta spel kommer att kräva mycket utav datorn,får hoppas på att min dator klarar av spelet.
btw,utspelade sej inte spelet under napoleon krigen?har för mej att det har nämts(?),enda jag såg var amerikanska frihets flaggan samt rödrockarna.
utspelar det sej under frihetskrigen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Det är Från början av 1700talet så det är ju den tiden fasst på olika världsdelar.
Vet inte hur långt i från 1700 de går men.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Spännande. Bra att dom lägger mycket tid på AIn. Bara några månader kvar nu!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
En ny battle trailer ute nu
http://pc.ign.com/dor/objects/958390/empire-total-war/videos/...

Ser mycket trevligt ut.

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Gillar att man kan utnyttja husen samt lite föremål i terrängen.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

FZ har en intervju med två från CA som var i Stockholm på besök.
http://www.fz.se/artiklar/20080927/empire-total-war/

Permalänk

I FAQ på denna sidan tas det mesta upp verkar det som=)

http://www.totalwarblog.com/

Permalänk
Medlem

Det här ser jag fram emot

Permalänk
Medlem

Nu är Sverige bekräftat som spelbar nation.

Visa signatur

E8600 @4,3Ghz | EP45-DS4 | 2*2gb Corsair 8500C5D | 8800gts 640mb | 226bw