World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Dödade Kil'Jaeden i tisdages, server first och hela spelet klarat. Jättekul... Så nu har jag bestämt mig för att lämna Alliance sidan och återvända till min nostalgiska Horde-sida!
Då jag inte har kvar min gamla druid och hunter från pre-tbc tiden har jag precis börjat med en Orc Hunter på server Grim'Batol. Helt nytt och fräsht för min del då jag kör från scratch på servern. Spelar dock ensam så om någon spelar där, känn er välkomna med att skriva ett hej eller så till Fyrrte

Personligen vill jag varna dig för den klassen, hunter var min största besvikelse i hela wow. Javisst, det är en smaksak.. Men det är verkligen få knappar att trycka på.

Med det sagt så hoppas jag att vår smak skiljer sig markant och att du får en trevlig upplevelse =>

(OCH JAG HAR FÅTT EN BETAKEY, I ARE HAPPY! )

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Personligen vill jag varna dig för den klassen, hunter var min största besvikelse i hela wow. Javisst, det är en smaksak.. Men det är verkligen få knappar att trycka på.

Med det sagt så hoppas jag att vår smak skiljer sig markant och att du får en trevlig upplevelse =>

(OCH JAG HAR FÅTT EN BETAKEY, I ARE HAPPY! )

Hehe, tack för varningen men jag gillar faktiskt hunters, tro det eller ej! Är så trött på min shaman nu, spelat den sedan TBC släpptes och har spelat alla speccs i både PvP och PvE, är riktigt trött på alla totems och skit nu. Så nu vill jag göra ett macro, spamma sönder den samtidigt som man pillar sig i naveln och kollar på TV

Grattis till betanyckeln! Vill själv ha en :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, tack för varningen men jag gillar faktiskt hunters, tro det eller ej! Är så trött på min shaman nu, spelat den sedan TBC släpptes och har spelat alla speccs i både PvP och PvE, är riktigt trött på alla totems och skit nu. Så nu vill jag göra ett macro, spamma sönder den samtidigt som man pillar sig i naveln och kollar på TV

Grattis till betanyckeln! Vill själv ha en :/

haha, ja mer ezmode kan det väl inte bli
Personligen gillar jag att ha mycket att stå i när det gäller wow.. jag kräks av att spamma 1-3 knappar. Har man mer än 1 finger ledigt at any given combat-time så gör man för lite i min bok! =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är in destr. warlock oxo rätt easy mode i pve?
Bara lägga upp curse of elements och sen spamma shadowbolts typ.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk

Vet någon vilken level man måste vara för att kunna byta till Death knight när expansionen kommer? Jag frågade in-game och fick svar från någon som trodde att det var 50. Jag hoppas att det stämmer, så jag kan göra om min lvl 64 präst till DK, eftersom jag ändå bara använder som den som bank.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vet någon vilken level man måste vara för att kunna byta till Death knight när expansionen kommer? Jag frågade in-game och fick svar från någon som trodde att det var 50. Jag hoppas att det stämmer, så jag kan göra om min lvl 64 präst till DK, eftersom jag ändå bara använder som den som bank.

Du måste ha 1 gubbe på minst lvl 55.
Och du gör inte om någon gammal karaktär, bara du har någon på minst lvl 55 så skapar du DK precis som vilken annan karaktär som helst.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dödade Kil'Jaeden i tisdages, server first och hela spelet klarat. Jättekul... Så nu har jag bestämt mig för att lämna Alliance sidan och återvända till min nostalgiska Horde-sida!
Då jag inte har kvar min gamla druid och hunter från pre-tbc tiden har jag precis börjat med en Orc Hunter på server Grim'Batol. Helt nytt och fräsht för min del då jag kör från scratch på servern. Spelar dock ensam så om någon spelar där, känn er välkomna med att skriva ett hej eller så till Fyrrte

Det sköna med hunters är att man fixar gruppquesten själv (viss skill krävs dock) men det är enkelt att farma och man kan låta sitt pet kötta medans man dricker...

Man levlar medans andra står och tjötar i chatten efter folk ;-D

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Du måste ha 1 gubbe på minst lvl 55.
Och du gör inte om någon gammal karaktär, bara du har någon på minst lvl 55 så skapar du DK precis som vilken annan karaktär som helst.

Jaha. Du menar alltså att om man tidigare har spelat upp en gubbe till minst lvl 55, så öppnas möjligheten att starta en helt ny från level 1 som är Death knight redan från start? Jag trodde att man blev DK genom att låta en befintlig karaktär gå igenom en questkedja.

Permalänk
Medlem

Hur är det meningen att man ska använda Blizzards web-forum för support. I slutet ska man skriva dom bokstäverna som finns i rutan, men där finns bara en röd X, och det har varit så hur länge som helst.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar nu på att levla upp en ny ally priest , human såklart då jag är en spirit-whore.
Jag har en hordepräst på 70 som main så jag kan min klass men tänkte ändå be om lite leveling råd då jag inte levlat på länge.

Upp till 50 är det ganska självklart att man kör Shadowbuild , men runt Lvl 55->70 kan det vara lika effektivt och roligt att levla som Discipline build kanske?

Nån som har några tips , detta är min första ally character så det kommer bli kul att se alla areor utan att bli gangbangad av vakter

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jaha. Du menar alltså att om man tidigare har spelat upp en gubbe till minst lvl 55, så öppnas möjligheten att starta en helt ny från level 1 som är Death knight redan från start? Jag trodde att man blev DK genom att låta en befintlig karaktär gå igenom en questkedja.

Inte riktigt, du måste ha en lvl 55 karaktär,har du det så kan du skapa en death knight precis på samma sätt som du skapar en annan karaktär.

Den blir då automatiskt lvl55 och inte lvl 1.

Så ingenting händer med din nuvarande karaktär.

Permalänk
Medlem

Har min warrior nu i level 67, om man senare ska spela i första hand bg, är det då arms man bör ha sina talents?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ehh? Du hjälper honom, och han kräver dessutom pengar av dig? Som tack för hjälpen eller? Seriöst, det var så jag gäspade åt stackarn. En annan töntig grej är att posta incidenten på ett forum, för det här var verkligen råkorkat rakt igenom. Kvalificerar sig nästan för ett "skratta eller gråta-scenario", men jag föredrar ingetdera. Jag vet om att jag är riktigt otrevlig nu, men jag tror ärligt talat ingen bryr sig, varken om honom eller dig.

Jag blev bara _tvungen_ att kommentera hur ointressant detta var. Tyvärr är mitt inlägg det enda som faktiskt uppmärksammade detta, just pga att jag ville uttrycka hur illa det är. Ja, det är sorgligt att dessa spelare existerar, men vi alla vet att de gör det, vilket just är varför min aggressivitet råkade rikta sig mot dig också som gör en "deal" av det.

Nu råkar jag dock vara omogen nog att låta min allmänna ilska över WoWs community kanalisera rakt igenom här. Men skyll er själva, det var som sagt råkorkat.

Flame on, jag vet att det kliar i fingrarna nu.

Din post blev visst inte heller uppmärksammad.

Varför blev du så illa berörd av min post? Jag smög bara in den tillsammans med det jag citerade för att folk skulle få se hur det kan se ut och jag skulle tycka det var kul om andra gjorde likadant.

Jag gäspade också åt stackarn men jag kan säga att det är inte synd om honom, jag kände honom i några veckor och han brukade fråga en massa samt tigga pengar. Jag förklarade för honom hur han ska farma mineraler och sälja på AH men han VÄGRAR att farma själv. En vecka innan han skrev det jag postade insåg han att han inte kommer få några pengar av mig och skrev att jag var "skum och dum", sen plötsligt dök oveanstående whisp upp på skärmen vilket jag tyckte var sjukt komiskt med tanke på hans tidigare beteende.

Jag vet att jag får skylla mig själv som låter lowbies ta kontakt med mig, de flesta andra hade lagt honom i ignore första gången han tiggde pengar. I fortsättningen ska jag enbart spela med folk som redan har epic riding mount för då är de inte lika benägna att tigga pengar.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arthas
Inte riktigt, du måste ha en lvl 55 karaktär,har du det så kan du skapa en death knight precis på samma sätt som du skapar en annan karaktär.

Den blir då automatiskt lvl55 och inte lvl 1.

Så ingenting händer med din nuvarande karaktär.

Okey, då förstår jag. Tack för förklaringen.

Permalänk
Medlem

Själv blir det nog en Paladin som jag gör om till death knight. Undrar om det finns någon klass som blir den ultimata death knighten?

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
...[klipp]...
Jag vet att jag får skylla mig själv som låter lowbies ta kontakt med mig, de flesta andra hade lagt honom i ignore första gången han tiggde pengar. I fortsättningen ska jag enbart spela med folk som redan har epic riding mount för då är de inte lika benägna att tigga pengar.

Jag tycker det är kul att läsa om andras upplevelser av spelet , extra roligt med folk som beter sig riktigt dumt så man kan fnissa lite för sig själv.

Jag har också råkat ut för många skumma personer och många beter sig som väldigt omogna så man gissar på att det är personer i yngre tonåren eller yngre än så man mött.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Själv blir det nog en Paladin som jag gör om till death knight. Undrar om det finns någon klass som blir den ultimata death knighten?

Som jag har förstått det så är DK en egen klass, vilket betyder att det spelar ingen roll vilken klass din lvl 50 plus karaktär har. Den ger dig bara möjligheten att skapa en DK.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som sagts innan massor av gånger, du gör INTE om en av dina befintliga karaktärer till en death knight, du skapar death knight precis på samma sätt som du skulle skapa en warrior, enda skillnaden är att death knight kommer vara lvl 55 och inte 1...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
haha, ja mer ezmode kan det väl inte bli
Personligen gillar jag att ha mycket att stå i när det gäller wow.. jag kräks av att spamma 1-3 knappar. Har man mer än 1 finger ledigt at any given combat-time så gör man för lite i min bok! =D

haha, jo, det var lite fingerjobb som shaman faktiskt, stompa nya totems lite då och då, hålla koll på Earth Shielden och Water Shield samtidigt som man pumpar Chainheal/Healing Wave/Lesser Healing Wave över hela raiden. Som enhancement var det inte så jobbigt dock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Det sköna med hunters är att man fixar gruppquesten själv (viss skill krävs dock) men det är enkelt att farma och man kan låta sitt pet kötta medans man dricker...

Man levlar medans andra står och tjötar i chatten efter folk ;-D

Just precis, i och med att jag har rerollat själv och kommer köra mitt eget race så underlättar det en hel del

Permalänk
Medlem

AnkanII; Jag och Redflip spelar på horde på Grim Batol, iofs är Redflip inte så aktiv men men:>

Lao eller Asra är mina karaktärer

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
AnkanII; Jag och Redflip spelar på horde på Grim Batol, iofs är Redflip inte så aktiv men men:>

Lao. är det gamla Naeru?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Lao. är det gamla Naeru?

Yes, Naeru var upptaget när jag transferade :/

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Är draken som Arthas "host host lichking" summonar ur isen i introt till wotlk den där draken sapphare eller nåt sånt från wc3? Den jävla cinematicen kommer få mig att spela wow igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Är draken som Arthas "host host lichking" summonar ur isen i introt till wotlk den där draken sapphare eller nåt sånt från wc3? Den jävla cinematicen kommer få mig att spela wow igen.

Menar du Sapphiron? Så nej, han dödar man i Naxxramas.
Troligen så är det Sindragosa "The frost queen"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX

Okej, lägger till dig på vännerlistan då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz

Inte confirmed men kan inte tänka mig att det är någon annan än Sindragosa som Kazen sa.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Men Sapphiron besegrade man väll i Naxxramas? Fast vet inte hur de gör till de hela i WotLK.

Permalänk
Medlem

Damn, har spelat upp en DK till 60 nu, speccat frost ner till lichborne, och resten i unholy..

Och JÄVLAR vad skoj det är!
Female gnome DK (med rosa hår ofc) ska lätt bli min nya main när wotlk går live.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Death knight är EN class, Nån av dina karaktärer ska INTE blir borttagen när du välja death knight. Dock du måste ha minst en char som är 55+ lvl på realmen så du kan rolla på death knight.

Och du kan bara ha max 1 DK per realm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Dock du måste ha minst en char som är 55+ lvl på realmen så du kan rolla på death knight.

De där gäller bara ny öppnade realms dit transfer inte är tillåten än.
Annars är gäller det att bara ha en lvl 55+, så kan du skapa death knight på vilken realm som helst

Visa signatur