Permalänk
Medlem

50" 9000:-

Bara ett tips, 50" Plasma får man knappast billigare i Sverige

Skärmen är baserad på 50c96H.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=172258

Är bara ute efter storlek själv, har sett 96H i lokala butiker och bilden är helt OK.

Vet dock inte hur länge kampanjen pågår men enligt Dustin kommer att lass till av dessa skärmar in!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den är inte särskilt bra, den duger om man ska kolla på tv, men då ska man helst ha HD-TV... på Playstation3 är det okej att spela på, men det är mer värt att lägga samma peng på en bättre 42 tummare. Är bara jobbigt med en dålig 50 tummare...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vassblad
den är inte särskilt bra, den duger om man ska kolla på tv, men då ska man helst ha HD-TV... på Playstation3 är det okej att spela på, men det är mer värt att lägga samma peng på en bättre 42 tummare. Är bara jobbigt med en dålig 50 tummare...

Har du egen erfarenhet av den eller har du "hört" det?

Vad jag vet så är HD uppspelning via PC helt klart över godkänt, tillskillnad från många "bra LCD". Har själv en 42" lcd nu och jag vill ha större.

Notera att den har analog mottagare också (ej digital), tänker inte själv skaffa digital-tv hit då det fortfarande är onödigt enligt mig.
Så bilden via tv nätet lär knappast bli bättre med en bättre tv enligt mig

Är inte så jäkla kräsen av mig igentligen, är ju mycket snack om 1080p hit & dit trots att jag själv aldrig märkt skillnad mellan te.x 720p eller 1080p på dagens skärmar.

Ska man ha en vettig skärm som klarar Allt utan problem eller ghosting, blurrighet eller te.x ha 15 extra kontakter man aldrig använder så får man ju hosta 20k+

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske dags att köpa projektor...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Kanske dags att köpa projektor...

Projektor är en dålig mardröm för mig, fläktar som lever om, dyra lampor, dyra i överlag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Projektor är en daålig mardröm för mig, fläktar som lever om, dyra lampor, dyra i överlag

Då har du inte hört talas om Optomas HD65 förstår jag. Två års garanti på lampa (eller 2000h för lampa) och maskin. Ny lampa kostar 2000kr dvs. din kostnad för 4 år är inköp + 2000kr.

Tag dig till butik och få den förevisad. Jag var av samma åsikt som dig tidigare men är nu frälst.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Då har du inte hört talas om Optomas HD65 förstår jag. Två års garanti på lampa (eller 2000h för lampa) och maskin. Ny lampa kostar 2000kr dvs. din kostnad för 4 år är inköp + 2000kr.

Tag dig till butik och få den förevisad. Jag var av samma åsikt som dig tidigare men är nu frälst.

Nackdelen med projektor är att allt externt behövs, dv.s antennmottagare te.x DVD / VHS, externt ljud, lång kablar då man vill ha projektorn i taket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Nackdelen med projektor är att allt externt behövs, dv.s antennmottagare te.x DVD / VHS, externt ljud, lång kablar då man vill ha projektorn i taket.

Tja när man kollar på 113 tum så går man aldrig tillbaka