Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Jag beställde min Nox 20/8 och fick min igår, 3/9. Undrar lite hur jag kunde få min så snabbt, känner nästan att jag skulle ha kunnat skickat den vidare till någon som har väntat längre. Jag kan i alla fall berätta för alla er stackare som fortfarande väntar att datorn känns helt överjävligt bra. Jag har inte haft problem med någonting än. Fläktarna drar igång rätt bra ibland, men jag känner inte att det är något som stör mig särskilt mycket. Har bara spelat ett spel hittills, Hunting Unlimited 2009 (haha). Kan i alla fall säga att det spelet flöt på bra om någon mot förmodan skulle undra.

Hur ser specsen ut? Högupplöst skärm?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

imorrn ska zepto skicka min dator

de sa iaf för 4 dagar sedan att de skickar den 5 september

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem

Fick min Nox i måndags men tyvärr är den ganska oanvändbar. 6 av 10 gånger som jag startar upp den får jag ett "a disk read error occured press ctrl+alt+del to restart".... verkligen kul. Sen när man väl är inne i Vista fryser datorn till i 20-30 sek varje minut eller varje gång jag startar ett program eller försöker göra någon åtgärd i ett program. Jag fick inte min Vista-skiva med leveransen så jag har juh varit tvungen att låna en skiva och installera om, men problemet kvarstår. Har ev. nåt med hårddisken att göra alt. BIOS fel.

Hursom helst r man förbannad på Zepto och att deras j*vla "kvalitets test" som tar 2 veckor att genomföra inte fungerar. Aldrig mer något från zepto!

btw, någon som har upplevt lik./samma problem?

Permalänk
Medlem

Deras lagerstatus är ju pålitlig om inte annat. 6-cells battaries till Nox åkte från 0 dagar till 24, till 8, till 7, till 16, på fem dagar.

Tror inte jag skall boka min semester till Sverige för än jag är 100% säker att den levereras.

Grymt segt för er som har fått en ofungerande dator när ni har väntat i ett halvt år.

Edit: och j*vligt kul för er som har väntat i två veckor och fått en fullt fungerande.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Yahu
I mitten av NÄSTA månad?

När jag ringde supporten för ett par veckor sen skulle den komma i mitten av SEPTEMBER!

Jag hinner för fan flytta utomlands innan den 15e oktober. Är ni säkra på att ni hörde oktober?

[/QUOTE

Jag skulle ringa och höra med dom den 20:e oktober om kortet kommit in.

Permalänk

Hmm.. vissa verkar ha stora problem med noxen.

Jag själv är fett nöjd nu när jag äntligen lösa lite skärmproblem som inte hade alls med själva datorn att göra utan min okunnighet. Det absolut ENDA problemet jag har är fläkten, men det stör mig inte så mycket. Det är mest när man spelar som den går upp högt. När man surfar så låter den ganska svagt. Men den stannar sällan, vilket är lite jobbigt.

Men shit, jag menar, den är ju sjukt bra. Definitvt värd pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlieflip
Hmm.. vissa verkar ha stora problem med noxen.

Jag själv är fett nöjd nu när jag äntligen lösa lite skärmproblem som inte hade alls med själva datorn att göra utan min okunnighet. Det absolut ENDA problemet jag har är fläkten, men det stör mig inte så mycket. Det är mest när man spelar som den går upp högt. När man surfar så låter den ganska svagt. Men den stannar sällan, vilket är lite jobbigt.

Hur länge har du haft din Charlie?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Hur länge har du haft din Charlie?

Jag fick den när jag var borta på en veckas sista-minuten resa. Så jag har använt den drygt i 1 vecka nu.

Jag börjar undra nu om det är någon spec driver som är upphovet till problemet med fläkten pga att vissa har det och andra inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick den när jag var borta på en veckas sista-minuten resa. Så jag har använt den drygt i 1 vecka nu.

Jag börjar undra nu om det är någon spec driver som är upphovet till problemet med fläkten pga att vissa har det och andra inte...

Nu när du säger det, så.. tycker jag att väldigt många har P9500-cpun. Har varit lite avis, när jag själv bara får P8600. Kan ju vara den? Vad har du själv för cpu?

EDIT: Jaha ja, du syftade på drivrutiner. Kan det inte vara hårdvarurelaterat också?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord la av igår... finns det någon bios-uppdatering för att lösa det? Hörde att plocka ut RAM-minnet och sätta in det igen skulle fungera. Har dock inte prövat. Någon som fått samma problem?

Edit: Löste sig genom att ta ut batteri och strömsladd. sen plocka ut ram-minnet och sätta in det igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Hur ser specsen ut? Högupplöst skärm?

Allt var standard förutom att jag valde till högupplösta skärmen, sen snabbare hårddisk och sist men inte minst ett operativsystem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Allt var standard förutom att jag valde till högupplösta skärmen, sen snabbare hårddisk och sist men inte minst ett operativsystem.

Härligt, kan ju hoppas att jag också får min snart, då.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
Nu när du säger det, så.. tycker jag att väldigt många har P9500-cpun. Har varit lite avis, när jag själv bara får P8600. Kan ju vara den? Vad har du själv för cpu?

EDIT: Jaha ja, du syftade på drivrutiner. Kan det inte vara hårdvarurelaterat också?

Jo säkert det också. Jo jag har 8600 iof... skulle ju va dåligt om det var det som var problemet..

Men jag ska ringa till zepto senare idag och fråga vad problemet kan vara.

EDIT:

Ok nu har jag ringt till zepto och snackat med dem om fläktproblemet.

Han förklarade för mig att eftersom datorn har så hög prestanda så kräver den också mer värmeutveckling, vilket ju iofs är logiskt. Så han sa att detta proplem är något man får leva med. När jag sa att olika hade erfarit olika mycket av fläktproblemet gav han bara förklaringen att det kan bero på hur många processer man har uppe.
Men han sa också att jag kunde testa lite grejer manuellt.

Man kunde gå in på BIOs och ändra temperaturen då fläkten drar igång. Han sa att man också kunde testa sänka den, om det var så att problemet satt på det sättet istället.

För att göra detta gör man så här.

Starta om datorn, tryck på F2 när vit skärm kommer upp. Bläddra till "power" och tryck Enter. Gå ner till "Thermal trip points settings" och tryck Enter. Det borde stå på 85 grader.
Han sa att man kunde sänka hur mycket som helst utan fara, men han sa att han absolut inte rekommenderade att höja över 90 grader.

Jag har testat att först nu sänka till 80 grader, och hittills har den tysta fläkten vart igång hela tiden, men som sagt, man har börjat vänja sig. Jag ska testa höja till 90 grader lite senare.

Permalänk
Medlem

Bra att där är en lösning på fläktproblemet i alla fall. Om man nu ser det som en lösning det vill säga.

Snabb fråga. Hur snabbt fick ni ert leveransdatum (bekräftelse eller liknande) efter det att ni betalt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 6-Fi
Snabb fråga. Hur snabbt fick ni ert leveransdatum (bekräftelse eller liknande) efter det att ni betalt?

Jag valde iofs CoD. Beställde på morgonen och fick bekräftelsen tidig kväll (ca 8-10 timmar tog det alltså).

Permalänk
Citat:

citat:Ursprungligen inskrivet av 6-Fi

Ursprungligen inskrivet av Delita
Jag valde iofs CoD. Beställde på morgonen och fick bekräftelsen tidig kväll (ca 8-10 timmar tog det alltså).

Jag har inte fått någon bekrätelse på att pengarna har kommit in men orderbekr har jag fått, det fick jag dagen efter tror ja.

Permalänk
Medlem

Stabilt byggd, syns ganska tydligt på bilden längst ner. Är det nån som önskar bilder på någon speciell detalj så är det bara att fråga så tar jag några.

Ytterligare spel jag testat utan problem på maxupplösning: Need for speed most wanted och Colin McRae DiRT! Flat out Ultimate + Assassin's creed.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Jag vill oxå ha den. Beställde i början av Augusti för att få LANA veckan efter men var tvungen att vänta 3 veckor på att Zepto skulle få in batteriet. 3 veckor blev till 1 månad det var då som jag fick en Svensk ursäkt om dröjsmålet. Dagen efter fick jag mail från den Danska Zepto avdelningen att jag skulle behöva vänta 1 månad till för den definitiva leveransdatumet.

Alltså jag skulle vänta 2 månader för att få min laptop att LANA med. Zepto är säkert bra och så om man orkar vänta. Men jag orkade inte vänta och köper istället nånting sämre fast 2.000 kr billigare. Får använda överskottet till att bygga en stationär värsting dator i framtiden istället.

Permalänk
Medlem

Har jag tur så har jag min Nox när jag kommer hem från skolan imrn

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
Har jag tur så har jag min Nox när jag kommer hem från skolan imrn

vilken skola?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kattvirre
vilken skola?

haha det kan jag ju inte säga

Visa signatur

Yeah

Permalänk

Är det någon som vet vilken HDMI standard noxen har?

Och vilken HDMI kabel en novis skall köpa. Jag vill ha så bra kvalitet som möjligt till tvn. Alltså vilken typ av HDMI kabel skall inhandlas, inte vilket märke utan vilken sorts kabel?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM - 250 Gb 7200 rpm HDD

Permalänk

Det står att min dator ska komma idag, men jag har inte fått något besked om när på dagen de ska komma med datorn.

Har någon annan leveransdag idag och inte fått bekräftelse i brevlådan eller mailen om vilken tid de kommer med datorn?

Permalänk
Medlem

du ska stirra blint på leveransdatumet du fick då du beställde, först då du får mail från UPS att den är i Danmark och ska tas upp på eftermiddag kan du vara säker Ring eller emaila dem för att få fram ett datum kanske

Permalänk

Jag har fått 8/9 som leveransdatum från "Freight UPS EU".
Får ta å ringa dem å höra, hoppas det inte är nå tjafs nu, för de har inte ens meddelat något annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delita

CoD?

Orderbekräftelse fick jag också dagen efter. Jag la in betalningen tidigt på Fredag förmiddag. Hade inte förväntat mig något svar än, men tänkte se när man kunde vänta sig leveransdatum eller bekräftelse på att de fått pengarna, så man vet att de har börjat bygga på laptopen.
Känner inte precis för att vänta i två månader. Då hade jag hellre väntat på modellen som är docking-kompatibel.

Permalänk
Medlem

Nu är jag hemma från skolan..

Men nää ingen Nox här inte ...

Nu är jag riktigt sur på zepto..de sa att de skulle skicka den förra fredagen..så den borde ju ha kommit idag..men icke sa nicke..

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som har köpt den där Zcumbag från Zepto till sin Nox? Isåfall hur känns den, hur stor är den, är den smidig eller klumpig, hur är sleeven som följer med?

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Nox! I fem dagar...

I onsdags kom den så äntligen, min svarta skönhet. Eftersom jag ska ha XP och Ubuntu på den började jag försöka "nLita" en slipstreamad XP att lägga på. Det gick väl sådär, så jag la in Kububtu 8.04 först, bara för att få se lite liv i burken. Eftersom WLAN-et inte ville riktigt försökte jag tassa in i BIOS ock kika runt lite. Gissa om jag blev förvånad när datorn ville ha ett password!

Det blev Zeptofolket också på fredagen, men de fann snabbt på råd: Skicka in den igen, så fixar vi den på fabriken. Förväntad tid för detta 15 dagar, vilket råkar vara samma tid det skulle ta från 14/7 då den beställdes, till 29/7 då den skulle levererats. Gissar på att jag har min Zepto tillbaka ungefär 1/11, om de har samma tideräknings som hittils. Surt!

Fast supporten var trevlig, de försökte se om det fanns något sätt att göra BIOS reset på själv. GAnska snabbt svar också, så jag gissa att det är "Dansk#¤%¤#%¤"na som Ernst-Hugo talte om så vackert i "Riket" som jag skall gnälla på.

/Anders