Muskampen 2025: Segraren korad!

Vilket märke bör man välja när man köper bärbart?

Permalänk
Medlem

Asus, HP eller Toshiba?

Permalänk
Medlem

Mellan dom 3 så hade jag lätt valt Asus tycker inte om HP och Toshiba;D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

asus är fina grejjer det, men måste nämna min HP 6510b som funkar finfint, är då en business notebook

Permalänk
Medlem

Alla 3 enligt mig tillverkar kvalitetsdatorer vad det gäller Asus HP och Toshiba.
Man skall hålla sig undan Acer de är inget bra enligt min erfarenhet fläktarna låter mycket samt dålig service och datorerna känns inte stabilt byggda plastiga och plasten sviktar.
Packard Bell är sådär.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk

Dell är bra, Sony också (trots batteriproblem) Sen är Apple bra det med, fast smakar det så kostar det.

Permalänk

kör på något Amerikanskt...Dell, IBM (designen är Amerikanskt iallafall) eller Apple.

dom 3 som håller bäst kvalite i mitt tycke

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||

Permalänk
Medlem

Med IBM så antar jag du menar Lenovodatorer och det är ett helt kinesiskt nu. Men deras datorer är håller verkligen hög kvalitet, iaf thinkpad-serien/-erna.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

IBM/LENOVO thinkpad. Ända vettiga alternativet!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Permalänk

Dell support är trots allt snabbast & givmildast. så där är Dell först i kön

visst en "at home garanti" kostar ca 1500-2000kr för 3 år, men det är värt varenda krona. Supporten tvekar nästan aldrig på att skicka ut en tekniker, eller hemskick av hårdvara/mjukvara till dörrn.

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Det slutade med en Asus. Egentligen skulle jag ha köpt en Zepto värsting laptop med Nvidia 9600 men jag skulle få vänta 2 månader på den.