Vilken av dessa 4 bärbara bör jag köpa?
Alla kostar lika mycket och jag får enbart välja dessa bärbara ingenting annat.
Överväg dessa fyra faktorer:
Märke
Grafikkort
Processor
RAM
Hur vet jag vilket alternativ som är mest optimalt?
.......Jag gjorde lite undersökningar och kom fram till att alla 4 är jämbördiga tekniskt sett skiljer inte så mycket emellan dem om man ska tänka på dem 4 faktorer jag listade ovan.
Det som avgör vilken man väljer är väl (iallafall i mitt fall):
Vikt
Design
Vad man vill göra med den. a) Mycket databas hantering osv. b) spel c) Mobila arbetsuppgifter
Min personliga rangordning dvs inte baserat helt efter tekniska orsaker utan efter praktiska orsaker exempelvis om en produkt finns i lager i närområdet:
1.)
Asus X55SR-AP021C ATI Radeon HD3470 [256 MB="MB"]
Core 2 Duo T5550 [1,83 GHz]
RAM [4 GB="GB"]
2.)
Asus M51Se-AS120C ATI Radeon HD3470 [256 MB="MB"]
Core 2 Duo T5750 [1,83 GHz]
RAM [3 GB="GB"]
3.)
HP DV5-1022EO ATI Mobility Radeon HD 3450 [256 MB="MB"]
Athlon X2 Dual Core QL-60 [1.9 GHz]
RAM [3 GB="GB"]
Hybrid Crossfire betyder så vitt jag förstått att det sitter ett dedikerat grafikkort som i detta fall är ett HD3470 men att det även finns en integrerad krets som används då datorn inte belastas eller om man vill spara batteri. Är inte helt 100 på detta, men har för mig att det ligger till ungefär på detta viset.
Enligt den här grafik guiden så ska alla ovanstående ATI HD3400 serier ha Hybrid Crossfire. http://www.bit-tech.net/hardware/2008/01/23/ati_radeon_hd_345...
Det var nog så att butiken som sålde Toshiban ville hotta reklamen lite grann genom att lägga till spec funktion med coolt namn som finns i alla HD3400 kort för att få dem andra butikerna att se sämre ut.
Jag köpte alternativ 1. iallafall idag. Asus datorn.