Uppretad aktieägare stämmer Nvidia

Permalänk
Melding Plague

Uppretad aktieägare stämmer Nvidia

Historien om Nvidias kvalitetsproblem fortsätter. En uppretad aktieägare drar nu grafikkortstillverkaren till domstol. Anklagelserna handlar om att företaget kände till problemen långt innan informationen nådde ut till investerare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så kan det gå Nvidia om man håller käften stängd

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Detta är absolut inte bra pr för nvidia, stämmningen fick ner aktien ännu mer? No winner?

Permalänk

va f*n håller nVIDIA på med? dem var ju bäst. ATI kommer typ äga hela grafikkorts marknaden snart.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Ingen rolig höst för nvidia.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

detta kostar nog dom ganska mycket pengar.
Nått som vi kommer få betala för när priserna för framtida kort kommer.
Men bara om vi köper Nvidia kort såklart.
Vilket jag inte ska,är trött på medel bildkvalite.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Yess!!!! Jag är ATI fanboy ofc ofc... nej men onT och ONT för Nfailia om man säger så.

Permalänk
Medlem

Värsta är att min zeptos grafikkort är sönder Very well, den åkte idag iväg på en resa till danmark.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Vilken idiot, vill han att hans aktier ska sjunka ännu mer? Moron!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake

Han STÄMMER dem. Dvs han vill få tillbaka pengar. Om det går vägen skiter han förmodligen ganska stort i aktierna...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Tycker nästan lite synd om Nvidia nu. Go AMD/ATI! Nästa offer blir förhoppningsvis Intel.

Permalänk
Medlem

Jag känner av den sviktande kvalitet, mitt 8800GT låser sig helt random och drar datorn med sig i krashen, skäms nvidia, ATI från och med nu.

Permalänk
Avstängd

Hoppas killen lyckas.. kvaliteten bör alltid komma i första hand.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Hjälpsam

Hoppas att det kan sätta lite omlopp på Nvidias styrelse, det tror jag att alla utom styrelsen skulle tjäna på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är bara rökridåer som är designade för att lura ATI in i en falsk trygghet...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Detta är bara rökridåer som är designade för att lura ATI in i en falsk trygghet...

Alltid kommer du med patetiska kommentarer, borde sparas och säljas i en bok.

DUNXIII: Du!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Detta var inte helt oväntat, skrev ju att det skulle ske i tidigare trådar kring ämnet. Borde gått kort på nvidia tills detta skedde. Nästa gång ska jag lyda mina egna råd.

Någon sa att detta bara skulle driva ner aktien mer. Det som händer om aktieägarna vinner är att företaget i sin tur betalar ut ett skadestånd till aktieägarna eller att beslut återvinns. I det här fallet finns det ingen självklar utkomst.

Tänkbara saker som kan hända:

-Personer som köpt aktier under perioden från att ledningen vetat om problemen och inte sagt något får ersättning då de betalat överpris.

-Eventuella bonusar som ledning fått under tiden återvinns och ges till aktieägarna. Detta då ledningen fått dessa bonusar på falska premisser.

Det är USA... vad som helst kan hända. Det viktigaste med den här typen av stämningar är att även om det slår mot aktieägarna, så slår det ännu hårdare mot ledningen. Är det riktigt illa så kan man ju hamna i fängelse. Summa sumarum:

Summa sumarum:

Ledningen ska inte ljuga för ägarna... det är olagligt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Hjälpsam

Japp det är nog ledningen som får ta största smällen och jag tror att Nvidia tjänar på byta ut den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr

Vänta nu... vem va det igentligen som gjorde bort sig nu?

Permalänk
Medlem

Som man bäddar får man ligga!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Amerikanerna gör vad de är bäst i.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr

DUNXIII: Du!

Jepp boken kommer så snart jag gjort några till kommentarer i samma stil...Som t ex. Nu när Nvidia är på knäna väljer AMD att lägga ned...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

aj då - inte bra.... Nvidia behöver lägga all sin energi å resurser på att bygga upp det de en gång hade... =/

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Nvidia har inte haft de lätt och tycker dom satsar på felteknik med enkelkärnor oxå... ajajaj stressad företag som måste släppa nytt grafikkort och deras gamla grafikkort är det en massa deffekter på... Undrar hur deras kort kommer se ut när dom är stressade och få ut nya kort.. förhoppnings tänker nvidia efter lite nu när dom släpper sina nya kort... Jag är fortfarande Nvidia fanboy, dom har haft en dårligt år men i helhet tycker jag dom är underbara

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
va f*n håller nVIDIA på med? dem var ju bäst. ATI kommer typ äga hela grafikkorts marknaden snart.

ingen risk... intel har fortfarande störst marknadsandel.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Det där var ju nästan väntat ^^ Kommer ihåg när mitt 8600GT krånglade, testade att byta processor, minnen, moderkort, nätaggregat för att se om det hjälpte. 9800GTX+ flyter på finfint, ångrar att jag inte köpte HD4870 dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake

Han kanske inte ens har aktier kvar längre alternativt tror att han kan tjäna in mer på stämningen, vilket inte är otroligt om den går igenom.

Permalänk
Medlem

Men vad är det här? En sak går fel och då är hela företaget skit!?

Fjantigt som fan tycker jag att det är.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket Nvidia respektive AMD är värda för tillfället? Nvidia bör vara rätt mycket rikare, right?

Permalänk

Jag måste erkänna att jag känner endel sympati för nVIDIA, dock inte för ATI. Det här har bara lett till ett rejält priskrig vilket jag tycker är bra!