Permalänk
Medlem

Installera "ren" Vista på HP-laptop?

Jag köpte en Bärbar HP från komplett för några dagar sedan, som vanligt kommer dator med en massa förinstallerat skit som jag inte vill ha !
Ser sedan att det inte finns med någon cd-skiva att installera operativsystemet från, utan detta ligger som en stor fil på en separat partition på datorn, på undersidan av datorn finns dock en key till windows vista. Kan jag göra en installation från en ren vistaskiva och använda mig av produktnyckeln som finns med på datorn ?

Permalänk
Medlem

Ja det kan du göra.

Enda problemet är dock att du kan få problem med drivrutiner, innan du gör det bör du kolla på hps hemsida vilka drivrutiner som finns, och du bör även bränna ut en recoveryskiva om det skulle visa sig inte fungera bra.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ja.. bränn recoveryskivan och i386 mapp etc, ligger på c:\
ja hade iaf drivrutinsmapp och i386 som ja brände..

nu har jag en HP 6510b med XP, att ominstallera xp var tydligen ingen bra idé eftersom bttray och hpwamain(wireless assistan) inte fanns med i autostart efter ett par dar samt att jag inte ku nde öppna mappen till BTn(där ihopparade enheter ligger), helt jävla omöjligt.

Alla drivrutiner kommer från hp.se eller om det faktiskt var drivrutins dvd'n^^

OnT: ja klart du kan ominstallera allt, så du får nytt och fräscht OS .Bränn allt på dvd/cd och fixa drivrutiner från hp's hemsida, sen fixa en skiva och kör på

Permalänk
Medlem

Perfekt, tack för det !

Permalänk

det är SATA Hårddsiken som oftast spökar när du går från Vista till XP på HPs maskiner. grejar du gå runt det funkar det nog.

Visa signatur

|| Swift Black Sonyericsson C902 ||
|| Tuxedo Black Dell Xps m1530 ||