HD4870 = Skitkort i Crysis äv. Warhead!

Permalänk
Hjälpsam

He he, jag brukar tjata om den saken, är ganska ofta det som är problemet om grafiken går dåligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Sötast

SORRY FÖR OT!

lag och hack är EXAKT samma sak.
lag = latens - fördröjning
hack = latens - fördröjning

skitet har diskuterats år efter år efter år efter år. Istället för att bara faktiskt läsa och förstå vad det är man säger.

"Det laggar när jag lirar cs"
"Det hackar när jag lirar cs"

Visst är det skitbra att man urskiljer dessa två så att man enkelt förstår vilket av fenomenen man pratar om.

MEN betydelsen i grunden är densamma.

Varför "laggar" det?
Jo för att serven skickar en signal till dig som tar lång tid att ta emot (skrivet enkelt)

varför hackar det? jo för att grafikkortet inte hinner skicka en signal till skärmen och för att det är överbelastat.(skrivet enkelt)

DVS.
Lag = Latens från server till klient
Lag = Latens från grafikkort till skärm - MEN man använder ordet hack för att urskilja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
He he, jag brukar tjata om den saken, är ganska ofta det som är problemet om grafiken går dåligt.

¨

haha men det är ju inte fel hlr ;O

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
lag och hack är EXAKT samma sak.
lag = latens - fördröjning
hack = latens - fördröjning

- Bra förklarat, helt korrekt.

Permalänk
Inaktiv

Mitt hd4870x2 är lika bra i crysis warhead som hd2900xt var i crysis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gilgamesh
aha ok, blev lite förvånad att du sa Very High på allt samt 4x, men de ju förståeligt med tanke på den låga upplösningen ^^

Vadå låg??? jag tycker de räcker gott och väl me 1280*1024...

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hjälpsam

Har du installerat om DirectX?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Intel Arc B580 | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/8gy1xr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9060 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Har också detta problem i Crysis Warhead, min spec är nedan.
Spelar på upplösningen 1280x1024 och har testat på mainstream, gamer med 2x AA och bilden fastnar ofta och spelet laggar jättemycket kan knäppt röra mig innan det hackar

Läste att processorn kanske är flaskhalsen här i tråden men är det så med min processor kanske ?
Kanske ska klocka upp den till 3.2 GHz, kan det göra någon skillnad ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smoker1984
Låga... nåja. Är ju SÅ stor skillnad mot de högre upplösningarna.

1920*1200 = 2 304 000 pixlar
1280*1024 = 1 310 720 pixlar

Längd- och areaskala är inte samma sak

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Samsung C49RG90 Gaming: FD Define C, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Router: DFRobot Router Carrier Board for R Pi CM4, CM4 8GB RAM+32GB eMMC, Raspbian 12 Bookworm Main server: Rasberry Pi 4 8 GB, 64 GB SD, Raspbian 12 Bookworm

Permalänk
Medlem

kör Crysis Warhead på 1440 900 allt på Enthusiast dx9 ingen AA
Och det funkar kalas, snittar på 35 ofta nära 45, kan dippa ner till 25.

DX10 så tappar jag minst 10Fps o mer, plus riktiga dippar så det blir ospelbart??

Crysis warhead funkar bättre för mej än Vanliga Crysis.
Tror knappast man behöver en monster cpu för detta.
Övrigt så är jag kalasnöjd med mitt 4870.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

För er som har riktigt stora problem med eran FPS och som kör ett 4870;
Bios version på moderkortet?
Vilket Operativ och är det Vista SP1 eller XP SP2 (SP2 behöver en patch för multicore cpu:er) eller SP3?
Om ni kör Vista har ni provat dx9 läget?
Kör ni Windows XP har ni också DirectX från Augusti 2008 inlagt?

Kör ni med senaste Catalyst 8.9 (enablar CF för x2 och 48xx i rätt många spel till skillnad från tidigare t.ex. men annars en av dom bättre drivarna ATI/AMD har släppt på ett bra tag).
Senaste drivaren för ljudkortet?

Och som någon annan nämde; Har ni en AMD CPU också så kör FUSION innan man startar spelet.

Det underlättar om man nämner allt det här om folk ska kunna försöka hjälpa er. Annars kommer man sitta och skjuta vilt och ni kanske träffar något. Finns även fler saker att ge svar på som t.ex. om man slagit av Internet Security paket osv..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kraeshok
För er som har riktigt stora problem med eran FPS och som kör ett 4870;
Bios version på moderkortet?
Vilket Operativ och är det Vista SP1 eller XP SP2 (SP2 behöver en patch för multicore cpu:er) eller SP3?
Om ni kör Vista har ni provat dx9 läget?
Kör ni Windows XP har ni också DirectX från Augusti 2008 inlagt?

Kör ni med senaste Catalyst 8.9 (enablar CF för x2 och 48xx i rätt många spel till skillnad från tidigare t.ex. men annars en av dom bättre drivarna ATI/AMD har släppt på ett bra tag).
Senaste drivaren för ljudkortet?

Och som någon annan nämde; Har ni en AMD CPU också så kör FUSION innan man startar spelet.

Det underlättar om man nämner allt det här om folk ska kunna försöka hjälpa er. Annars kommer man sitta och skjuta vilt och ni kanske träffar något. Finns även fler saker att ge svar på som t.ex. om man slagit av Internet Security paket osv..

Jag kan beskriva utförligt om så önskas, men då vill jag ha hjälp oxå..

Jag har nyaste bios på mitt moder kort (V. 1.5 MSI K9A2 platinum 790fx), jag har Vista ultimate x64 SP1.. Och har testat i DirectX9 det var lite bättre men knappt ;/..
Kör med 8.9 japp., och amd fusion for gaming funkar ej på mitt OS

Visa signatur

Antec 300, MSI K9A2 Platinum V2, Phenom 9850BE @3,17ghz, OCZ Reaper 2X2GB @1146 Mhz OC, Crossfire HD4870 @790/1100, Seagate Baracuda 500GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag spelar med min sign i crysis warhead allt på gamer och upplösning 1920x1200, men känns ändå som att min grafikkort inte använder hela kortet för att kortet låter som i idle, men i stalker clearsky låter det som en hårfön, men då har jag 40+ fps nästan hela tiden, dock ibland i vissa skit öppna ställen har jag 25-40 fps men det gäller kanske i 4 sekunder när jag har kommit till de stället. hittils har jag bara sett 2 sånna ställen

Läste på nåt test att när de skulle köra Crysis på 4870 så ändrade inte drivarna från 2D till 3D-läge. Dvs kortet kördes i mycket lägre frekvenser än brukligt. Det de gjorde var att manuellt ställa in 2D-frekvenserna på samma som 3D ska vara.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Tja när jag körde med 1st 4870 så hackade det sjukt mycket på 3 ställen, Tåget, Bil resan, Hamnen, hoover maskinen ... kom på att det är fler än 3 ställen, iallafall....

Det jag ville säga var att när jag kör crossfire så "flyter" det utan hack men då ligger jag nästan konstant runt 35FPS i VeryHigh / Enthusiast...

Så att ha 2 kort hjälper ju hacken men inte FPS'en... samma med Assasins Creed

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Mitt 8800gt funkade nästan lika bra i crysis som 4870x2 så Nvidia har helt klar en fördel i det spelet. Men så dåligt ska det inte gå. [/B][/QUOTE]

Är du dum i huvudet? Nvidia har inte så jävla stor fördel att en 8800gt flyter på lika bra som en 4870X2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jocke_totti
Jag kan beskriva utförligt om så önskas, men då vill jag ha hjälp oxå..

Jag har nyaste bios på mitt moder kort (V. 1.5 MSI K9A2 platinum 790fx), jag har Vista ultimate x64 SP1.. Och har testat i DirectX9 det var lite bättre men knappt ;/..
Kör med 8.9 japp., och amd fusion for gaming funkar ej på mitt OS

Referens för prestanda i Crysis Warhead med 14 olika grafikkortskofigurationer finns att hitta här:
http://www.techspot.com/article/118-crysis-warhead-performanc...
CPU Referens för Crysis Warhead:
http://www.techpowerup.com/index.php?71769
http://www.techpowerup.com/img/08-09-19/3.jpg

Som det nämts tidgare, Crysis är sjukt beroende av CPU cyclar, desto högre Hz desto bättre. Och det verkar inte vara mer optimerat än för 2 trådar/kärnor vilket i för sig inte är förvånansvärt (tror inte vi lär se spel som utnytjar mer än 2 kärnor för äns slutet på nästa år som tidigast). Tycker dock att Phenomen 8750 vs 9850 är väldigt intressant, 8750 har min fps på 19 och 9850 har min fps 9. För att inte prata om X2 6000+ som har min fps på 24 (när man tittar på AMD processorer).

I Ditt fall så får du nog helt enkelt försöka hitta en blandning av inställningar som passar ditt system bättre. Som det ser ut så är spelet inte gjort för att utnytja potentialen av din processor (inte för att jag hört talas om något spel som utnytjar mer än 2 kärnor på någelunda bra vis).

Hittade en post på ett forum med en person med "identisk" (olika val av tillverkare) setup som dig som säger följande:
"I've got the 4870, and it rocks my world. Just don't throw Crysis at it, and if you do, crank AA all the way up. For some reason, the 4870's fps plummets with AA on anything under 8 so don't expect to squeeze any extra performance out of your games by switching it down."
Andra poster jag hittat om Phenom 9850 och testerna ovan visar på att din prestanda i Crysis är direkt länkad till ditt val av CPU.

I summering kan man nog säga att inget specielt system I dagsläget får mycket bra prestanda på max settings. Crysis är enligt många ett okej teknik demo men inget vidare bra spel samt helt sjukt krävande utan att utnytja t.ex. multi-core system till 100%. Deneb är nog en investering att tänka på om några månader om du bryr dig om Crysis. Ledsen om man inte är till så mycket mer hjälp än att såga din CPU för tillfället.

Tips: "Parralax Occlusion Mapping" är enabled i Enthusiast/Very High och förhindrar AF. Vill man ha AF och få lite bättre skärpa och prestanda slår (ytterst få fps) man av det. (r_UsePOM=0)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Läste på nåt test att när de skulle köra Crysis på 4870 så ändrade inte drivarna från 2D till 3D-läge. Dvs kortet kördes i mycket lägre frekvenser än brukligt. Det de gjorde var att manuellt ställa in 2D-frekvenserna på samma som 3D ska vara.

Hittade det i en recension här på sweclockers:
"När det gäller Crysis fick vi först konstiga resultat med HD 4870 X2, runt 25 bilder per sekund i båda upplösningarna. Det visade sig att kortet inte körde 3D-frekvenserna i spelet, när vi manuellt ställde om 2D-frekvenserna till samma nivå som 3D blev det märkbar skillnad. Detta påverkade endast Crysis och kommer förmodligen att lösas med nyare drivrutiner."

Men det gäller 4870 X2.

Permalänk
Medlem

hur ställer man in 2d frekvenserna då? så dem blir lika höga som 3d frekvenserna? Någon som har en aning?

Permalänk
Medlem

kör med ett gtx 280 på 1680 : 1050 4ggr aa very high på allt förutom vissa som är på high inget lagg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tycker dock att Phenomen 8750 vs 9850 är väldigt intressant, 8750 har min fps på 19 och 9850 har min fps 9. För att inte prata om X2 6000+ som har min fps på 24 (när man tittar på AMD processorer).

Min värdena på crysis är mycket slumpvisa, det borde de påpeka om de visar min och testar crysis. De bästa vore om de tog de 5% lägsta fps talen och presenterade dem men det finns nog inget program som kan dra fram den typen av fakta.
Är väldigt mycket som kan påverka och man kan råka få en frame som tar lite extra tid och få fram

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Citat:

Referens för prestanda i Crysis Warhead med 14 olika grafikkortskofigurationer finns att hitta här:
http://www.techspot.com/article/118-crysis-warhead-performanc...
CPU Referens för Crysis Warhead:
http://www.techpowerup.com/index.php?71769
http://www.techpowerup.com/img/08-09-19/3.jpg

Som det nämts tidgare, Crysis är sjukt beroende av CPU cyclar, desto högre Hz desto bättre. Och det verkar inte vara mer optimerat än för 2 trådar/kärnor vilket i för sig inte är förvånansvärt (tror inte vi lär se spel som utnytjar mer än 2 kärnor för äns slutet på nästa år som tidigast). Tycker dock att Phenomen 8750 vs 9850 är väldigt intressant, 8750 har min fps på 19 och 9850 har min fps 9. För att inte prata om X2 6000+ som har min fps på 24 (när man tittar på AMD processorer).

I Ditt fall så får du nog helt enkelt försöka hitta en blandning av inställningar som passar ditt system bättre. Som det ser ut så är spelet inte gjort för att utnytja potentialen av din processor (inte för att jag hört talas om något spel som utnytjar mer än 2 kärnor på någelunda bra vis).

Hittade en post på ett forum med en person med "identisk" (olika val av tillverkare) setup som dig som säger följande:
"I've got the 4870, and it rocks my world. Just don't throw Crysis at it, and if you do, crank AA all the way up. For some reason, the 4870's fps plummets with AA on anything under 8 so don't expect to squeeze any extra performance out of your games by switching it down."
Andra poster jag hittat om Phenom 9850 och testerna ovan visar på att din prestanda i Crysis är direkt länkad till ditt val av CPU.

I summering kan man nog säga att inget specielt system I dagsläget får mycket bra prestanda på max settings. Crysis är enligt många ett okej teknik demo men inget vidare bra spel samt helt sjukt krävande utan att utnytja t.ex. multi-core system till 100%. Deneb är nog en investering att tänka på om några månader om du bryr dig om Crysis. Ledsen om man inte är till så mycket mer hjälp än att såga din CPU för tillfället.

Tips: "Parralax Occlusion Mapping" är enabled i Enthusiast/Very High och förhindrar AF. Vill man ha AF och få lite bättre skärpa och prestanda slår (ytterst få fps) man av det. (r_UsePOM=0)

Okej , jag tackar så mkt för svaret

Du menar alltså att min cpu inte är ngt att rek. i crysis lr vadå? ;O Tkr det borde gå bra när den ändå är uppe i @3,1 ghz / Core.. ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vore kul o se något test som jämför XP och Vista på Crysis Warhead, för min del skiljer det en hel del i prestanda just i crysis. För i Vista är det bara spelbart med mainstream för min del med system i sign men i XP klarar jag av entusiast med samma spelbarhet (undantag tågbanan).

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeboor
hur ställer man in 2d frekvenserna då? så dem blir lika höga som 3d frekvenserna? Någon som har en aning?

Antingen med Rivatuner eller med en bios editor för ATi grafikkort.

Har testat att köra spelet med DX9 och då funkar det bättre men inte fullt ut så man vill ha det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM1
Antingen med Rivatuner eller med en bios editor för ATi grafikkort.

Har testat att köra spelet med DX9 och då funkar det bättre men inte fullt ut så man vill ha det.

Jag har testat RivaTuner men fattar inte vart inne i programmet, tkr det känns lite "b"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1280x1024 Gamer, flyter på bra med q9300, Saphire 4870 1GB, 4GB corsair 6400.

Permalänk
Medlem

-Dx9

Skriv -dx9 i genvägen för dem som har vista.

Punkt slut... x_x

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R3b0rn
Tja när jag körde med 1st 4870 så hackade det sjukt mycket på 3 ställen, Tåget, Bil resan, Hamnen, hoover maskinen ... kom på att det är fler än 3 ställen, iallafall....

Det jag ville säga var att när jag kör crossfire så "flyter" det utan hack men då ligger jag nästan konstant runt 35FPS i VeryHigh / Enthusiast...

Så att ha 2 kort hjälper ju hacken men inte FPS'en... samma med Assasins Creed

Du måste skämta?
Jag kör assassins creed i 1600x1200 med ett 4850 enbart och kan säga att jag lätt snittar minst 50fps på lowest utan problem,skulle säga att det ligger runt 80 fps minst average utan vidare och då kör jag mitt 4850 helt oklockat.Men så kör ja iofs min Q6600 i 3,6 ghz så då kommer vi till den eviga frågan,ger det mer att ha en högt klockad cpu?Jag skulle säga ja i alla lägen om man inte sitter med ett tidigt ati rage pro eller så med 4 mb graffeminne:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

När Crysis Warhead krashar väldigt ofta, vad kan det vara det beror på? Är det något strul i spelet eller nåt sånt? För hade aldrig krasher så här ofta i Vista som jag har nu med XP.

btw: hur är det man kör dom där benchmark filerna nu igen? Tänkte se vad man har på dom.

Edit: va inge, fanns visst inga bat filer.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Min värdena på crysis är mycket slumpvisa, det borde de påpeka om de visar min och testar crysis. De bästa vore om de tog de 5% lägsta fps talen och presenterade dem men det finns nog inget program som kan dra fram den typen av fakta.
Är väldigt mycket som kan påverka och man kan råka få en frame som tar lite extra tid och få fram

Finns en chans att dom inte återupprepar samma test 10-20 gånger på en maskin utan bara kör en gång. Men det är rätt oansvarligt. Fast som sagt de flesta källor pekar på samma min fps så jag tror inte det är något slumpvis att man publicerade dom siffrorna. Men du kan ha rätt förståss. Värt att tänka på är att CPU testerna är gjorda i 1024x768 i enthusiast mode vilket eliminerar riskerna väldigt mycket för just det du beskriver.

Som någon annan nämde Jockie_totti så kan du skaffa ATI Tray Tools eller Rivatuner och se om du får 3D clocks när du kör Crysis. Jag har inte läst vad du får för min och avg fps i olika upplösnignar så det är rätt svårt att säga vad som är fel för dig är just om något är fel äns.

Rivatuner Guide.
http://www.vaguetech.com/index.php?pageid=rt207
Dra fram monitor fönstret och lägg till GPU och memory speed om det inte är där per default.
http://downloads.guru3d.com/RivaTuner-v2.09-download-163.html

Kör du ATT; boota Vista x64 ultimate i Test Mode för att få det att funka. Och under installationen låt inte ATT terminera Hot Key Pullern (annars måste du sätta upp ATT med en profil för 3d och en för 2d och växla manuelt eller sätta upp "auto overclock").
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Video-Tweak/ATI-Tray-Tools...
I OSD så aktiverar du att se GPU och Memory Freq, sätt den på show all the time eller binda någon hotkey för att visa det. Eller dra bara fram monitor fönstret och lägg till GPU och memory speed t.ex.

Skaffa också gärna en partition med Windows XP SP3 som du testar saker på när du felsöker. Vista x64 är fortfarande lite problematiskt för en del program och hårdvara. ATI Tray Tools Funkar 100% utan något specielt i XP och Vista 32-bit. 64-bit kräver signed drivers som är rätt dyrt ca $450 US / år.
Finns alltid den chansen att något är snett med din Vista x64 installation..

Permalänk
Medlem

Jag ligger runt 40- 45 ibland droppar det till 25 med min dator som jag har specs på där nere. Har inte testat dx 9 för att se om det blir bättre ,men tycker helt klart både crysis och crysis warhead går bättre med mitt 4870 än vad det gjorde med mitt 8800 GTX

kanske ska tilläggas att jag kör allt på gamer ocskå.

Visa signatur

.