Permalänk
Medlem

Ny Dator

Hej!

Nu har den gamla datorn lagt av helt så det är dags för en ny.

Har kollar runt lite och vill ha en bra speldator som även ska klara photoshop och liknande. Ska helst även vara ganska tyst, dock ej vattenkylning då detta blir för dyrt.

Hade tänkt mig följande uppsättning:

Processor: AMD Phenomen 9950 Quad core 2.6 GhZ
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD4850 Multi Core Cooling Dual-DVI 1GB
Hårddisk: ej bestämt, men ska iaf vara raid och 500GB
Operativsystem: Vista 64-bit

Ska köpa i en butik i stan så de kommer hjälpa mig med att maximera det andra så det passar till resten av uppsättningen. Men vad tror ni om processorn och grafikkortet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser bra ut, framtidssäkert med amds quad som kommer klara det mesta.

När det gäller kylningen måste byta stockkylaren på cpu och grafikkortet. Ninja 2, Noctua, Thermalright m.fl. gör bra tysta kylare.
Finns inget egentligt alternativ till Accelero S1 på det grafikkortet.

Hade rekommenderat Antec Solo med ett VX450 som driver riggen och en nexus, noctua eller scythe i utblåset.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

har varit o kollat lite i butiken nu, men funderar på att byta ut grafikkortet till ett nvidia 260 någonting, är detta mycket bättre eller inte, även 8 GB ram och 1TB hårddisk, är det värt 3000 mer? annars är det samma uppsättning som tidigare.