Regler = Warez-snack kan resultera i direkt ban

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orbital
Inkluderas emulatorer med tillhörande ROM:ar i "Warez regeln"?

Det här med roms och abandonware är väldigt luddigt eftersom företagen inte tjänar nått på dom längre.

Permalänk
Medlem

Även om företagen inte tjänar pengar på dem så är det olagligt.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk

finns faktiskt lagling abandonware

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag tycker 1337-80Y5-N3V34-A5K5-F04-CDK3Y5 framhöver budskapet lite bättre.
Det är mer som en uppmuntran än en befallning

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Inge snack om warez va? Yttrandefrihet my ass, som om det finns någon gamer som inte har NÅGOT alls som är bränt eller nerladdat. My ass 2 - Återkomsten.

Visa signatur

"When you dance with the devil, the devil doesn´t change, the devil changes YOU"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fender
Inge snack om warez va? Yttrandefrihet my ass, som om det finns någon gamer som inte har NÅGOT alls som är bränt eller nerladdat. My ass 2 - Återkomsten.

varför skulle det inte finnas det?

Och även om alla skulle ha brända versioner av allt så skall det iaf inte diskuteras i detta forum...

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smörar du alltid lika mycket för moderatorerna? Vågar du inte erkänna att du själv säkert har brända spel? Men jag respekterar att man inte skriver om det. Så jag ger mig.

Visa signatur

"When you dance with the devil, the devil doesn´t change, the devil changes YOU"

Permalänk
Medlem
Citat:

Smörar du alltid lika mycket för moderatorerna? Vågar du inte erkänna att du själv säkert har brända spel? Men jag respekterar att man inte skriver om det. Så jag ger mig.

Om vi använder brända spel eller inte är irrelevant, det som betyder något är det att SweC kan få skit för att vi pratar om olagligheter. Fortsätt gärna som alltid, men yttra bara lagliga grejor här så får SweC leva vidare utan problem.

Dubbelmoral? Kanske, men det är jag villig att acceptera.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ska 99% av oss alla andra som är LAME BOYS göra, kallas inte detta diskriminering?
Eller en privat klubb för några få utvalda, Hmmm....vad e det man kallar dom nu igen, Kan det va Moderatorer?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Vi lever i en demokrati, låt det förbli så! Å andra sidan får det ju inte gå till överdrift heller! Detta är en seriös site och jag gillar den!

SweC har inga skyldigheter att upprätthålla dina demokratiska rättigheter. Du har själv gått med på att inte diskutera olagligheter som WareZ och dylikt när du accepterade reglerna för forumet.

Detta är deras sandlåda, inte vår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror du har missuppfattat vad yttrandefrihet är. Du får INTE snacka om detta enligt reglerna här men du har också din fulla rätt att lägga upp en egen server där du skriver precis vad DU vill. Sedan är det ditt ansvar vad som sägs på din site.

DET är yttrandefrihet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Men snälla du......inte har jag väl begärt att swec personligen ska upprätthålla mina demokratiska rättigheter eller? Vad däremot swec liksom alla andra som lever i vår demokrati ska göra är att rätta sig efter de demokratiska principer som vi alla andra lever efter! Visst jag har själv gått med på att inte diskutera warez, och det har jag inte heller gjort!
Jag rekommenderar dig att läsa lite noggrannare vad andra skrivit innan du ger dig in och börjar anklaga folk, som i mitt fall, för att som du själv påpekar "personligen låta swec upprätthålla mina demokratiska rättigheter"...skitsnack kompis! Det var INTE vad jag ville med denna tråden!

SweC behöver inte rätta sig efter demokratiska principer. Det är deras sandlåda inte vår. Sen om den styrs som en diktatur eller demokrati är oväsentligt, de gör som de vill. Take it or leave it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThreadZ
(...) Detta är deras sandlåda, inte vår.

Det är vår sandlåda, fast de sköter den, inga medlemmar = inget forum.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Avstängd

Att ni ens orkar tjafsa med varandra

Visa signatur

P4 1.8@2.7 . AX4B Pro-533 . 256mb cl1.5 | Dual PIII 1000@1125 . GA6VXDC-7 . 512mb cl2 | PIII 1000@1300 . AX37-Plus . 256mb cl2 | Celeron 600@1012 . AX34-ProII . 256mb cl2 | P4 2.4@2.8 and rising . AX4T II-133 . 512 mb PC800 RdRam . grymt underbar | P4 1.4@?? . Dell-skitkort . 256 mb PC800 RdRam | 1.4TB HD sammanlagt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar

Det är vår sandlåda, fast de sköter den, inga medlemmar = inget forum.

Och därmed bekräftade du varför det står varnad och inte medlem under ditt nick.
Näe men allvarligt, utan medlemmar = inget forum, men det betyder inte att vi äger stället. Castor har sagt det förr, jag säger det gärna igen; Detta _är_ deras sandlåda. De står för hårdvaran, de står för mjukvaran och de står för reglerna. Sen att de släpper in oss dödliga och låter oss leka på _deras_ villkor är en sak, det gör inte stället vårt mer än din lokala matvarubutik tillhör dig.

Nåja, end of discussion, jag är uttråkad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThreadZ

Och därmed bekräftade du varför det står varnad och inte medlem under ditt nick. (...)

Nej, det gjorde jag inte. Btw så var inte varningen där när jag skrev det inlägget. Jag har blivit varnad för en struntsak och håller på förfullt med att försöka få bort den, hopplöst dock

Jag menade att forumet är ju till för oss, sen är det klart att det måste finnas folk som kan städa upp och hålla koll i sandlådan.

Btw, alla medlemmar hånar ju de varnade, som t.ex nu från dig. Ännu ett argument att slänga med i min kamp mot varningssystemet Lite synd att Varnad = Bad boy for life.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

fyndigt verre........vem har uppfunnit det språket......

Visa signatur

¨˜”°º•„¸.·´`·.¸¸.·´E•V•I•S•U`·.¸¸.·´`·.¸„•º°”˜¨

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Det här med roms och abandonware är väldigt luddigt eftersom företagen inte tjänar nått på dom längre.

nej de tjänar ju inte pengar på spel, som är värda runt 2000 spänn...:rolleyes: (det finns)

Visa signatur

mjo...

Permalänk
Medlem

får man låv och fråga vad jag gjorde för något fel med att lägga ut en tråd som hette (Göra om filmer man spelat in i Geekplay till avi filer). Jag fattar ingenting.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

ThreadZ
Jag måste bara fråga... kan inte låta bli... ÄR DU RIKTIGT TRÖG ELLER?
(OBS! detta är inte ett "personligt angrepp" det är visserligen en personlig FRÅGA, men det är ju helt upp till honom själv att avgöra om han vill svara eller ej.)
Jag bara undrar om du inte skulle passa på att gå ut och leka i din sandlåda istället för att "attakera" folk på ett sätt så du får det att se ut som att du gör det för "SweC".....?
(OBS! ytterligare bara en fråga.)

SKAMMLIGT!

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har tagit beslut att abandonware inte är tillåtet på forumet

)ExecutoR(: Var attackerar ThreadZ någon?

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk

cht:
Ok.. du har rätt.. jag tar tillbaka det där med Attackera... änrar mig till:
Att "hoppa på"... hoppas du kan förstå mig, äh.. jag ska visa vad jag menar:

Najk: "Vi lever i en demokrati, låt det förbli så!"
Sen skriver han också:
"Å andra sidan får det ju inte gå till överdrift heller!"
Och dessutom:
"Detta är en seriös site och jag gillar den!"

Då svarar ThreadZ med att citera de regler man accepterat då man registrerat sig som medlem på denna underbara site.. trots att Najk alldrig riktat kritik mot hur JUST SweC behandlar sina medlemmar... och dessutom som tidigare nämnt att han skriver att "Detta är en seriös site och jag gillar den!".............
Jag hoppas (och tror) du kan förstå hur jag tänker då jag tar ställning till det hela. Nu tyckte jag att om jag ändå ska "lägga mig i" så får jag åt minstone förklara varför jag tycker som jag gör.
[EDIT] Och det tycker jag att jag gjort nu...

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk

Warez är olagligt så är det bara

Sen om man har Warez påd datorn rl ej, det är juh upp te var och en

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

vill man diskutera warez så går man bara över till ett warez forum...finns gått om dem... säger dock inte vilka då d skulle vara reklam....:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OT: Har inte tråden blivit lite konstig?

OnTopic:Jag har några satans roliga DoD servrar som jag tänkte lägga upp.
1.10Mbit DoD v3.0 @ ip:213.115.72.18:27015
2.-=Bamse Company Public=- @ ip:213.187.219.190:27015

Båda är max 32 players så därför kan de va lite hög ping och en del lagg men det försvinner då det är rent ut sagt skit kul att spela med 32 pers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZweX
OT: Har inte tråden blivit lite konstig?

Tacka tusan att den har blivit det då detta inte är servertråden utan antiwarez-tråden! :D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(

Najk: "Vi lever i en demokrati, låt det förbli så!"
Sen skriver han också:
"Å andra sidan får det ju inte gå till överdrift heller!"
Och dessutom:
"Detta är en seriös site och jag gillar den!"

Då svarar ThreadZ med att citera de regler man accepterat då man registrerat sig som medlem på denna underbara site.. trots att Najk alldrig riktat kritik mot hur JUST SweC behandlar sina medlemmar... och dessutom som tidigare nämnt att han skriver att "Detta är en seriös site och jag gillar den!".............
Jag hoppas (och tror) du kan förstå hur jag tänker då jag tar ställning till det hela. Nu tyckte jag att om jag ändå ska "lägga mig i" så får jag åt minstone förklara varför jag tycker som jag gör.
[EDIT] Och det tycker jag att jag gjort nu...

Hoppsan, visste inte denna diskussion fortfarande levde, men givetvis ska du få ett svar även om det känns aningen uttjatat.

Najk pratar om demokrati, men var har SweC någonsin tagit på sig att leva upp till den demokrati som råder i Sverige? SweC är privatägt, det ter väl sig givet att man måste rätta sig efter de regler som ägaren i fråga sätter upp. Därför har det faktum att vi lever i en demokrati absolut ingenting med saken att göra.

Borde ha nämt i mitt inlägg där jag citerade Najk första gången att inlägget inte till 100% var personligt riktat gentemot honom utan faktiskt rätt generellt. Dock, Najk visade sympatier och medhåll med Fender som ifrågasatte yttrandefriheten på SweC. Då ter det sig rätt naturligt att man också ska kunna försvara dessa uttalanden om man nu har mage att ställa sig bakom dem.

Fortsätter gärna denna diskussion så länge vi kan hålla oss på en någorlunda acceptabel nivå.
Angående dina påståenden om att jag attackerar folk, nej, min stil må vara rätt aggresiv det erkänner jag, men jag går aldrig till attack.
Varför jag står på "SweCs" sida är helt enkelt eftersom jag tycker man ska hålla sig till de regler som finns här. Så simpelt var det.

Permalänk

Threadz har naturligtvis alldeles rätt. SweC-crewen har all rätt i världen att göra vad de önskar med sin mjukvara/hårdvara. Att hävda motsatsen är absurdt, barnsligt och omoraliskt.

Permalänk
Medlem

Detta är ingen demokrati. Detta är SweCs forum, vi är här på deras villkor.

SweC bör lyssna på sina medlemmars åsikter, och tillåta viss dialog där de själva motiverar sina beslut angående t.ex. vad som är tillåtet och inte tillåtet. Men detta ska inte blandas ihop med att medlemmarna skulle ha någon "rätt" att vara med och bestämma, för det har de inte.

Beter sig moderatorerna som skitstövlar och bannar folk till höger och vänster så söker sig folk till andra forum. Förutom att jag knappast tror att moderatorerna är nitiska maktmissbrukare, så borde det ligga i deras eget intresse med så många medlemmar som möjligt.

Sen kan man ju ibland ifrågasätta var gränserna ska gå, om inte en och annan varning är överdrivet nitisk. Skriv ett meddelande till nån ansvarig och säg vad du tycker. Men vi är fortfarande här på SweCs villkor.

Själv kan jag ju passa på att fråga cht, hur har ni resonerat när ni inte längre tillåter diskussioner om sk abandonware?

Permalänk
Hedersmedlem

Vi beslutade att förbjuda abandonware då de flesta fortfarande är upphovsrättsligt skyddade trots att tillverkarna inte längre har någon support till spelet

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!