Permalänk
Melding Plague

Antec Twelve Hundred

Chassit på testbänken heter Antec Twelve Hundred, storebror till Three Hundred som vi recenserade i somras. Den mindre modellen fick bra betyg, och frågan är om Twelve Hundred håller samma goda kvalitet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

mkt bra test ångrar att jag inte väntade på det här chassit ist för att köpa ett 900

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Kul Läste precis klart Ikonik chassit och nu detta

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp om några månader när priset har gått ner lite

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Ja Antec 900 är alldeles för litet och osmidigt att montera i, detta verkar ta kol på de två negativa aspekterna så kanske en värdig ersättare då.
Dock så tycker Jag att CM HAF 932 verkar vara ett bättre chassi än detta på alla punkter.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Hedersmedlem

Bra att de ÄNTLIGEN har börjat prioritera 3.5 platser högre än 5.25, hoppas att fler tillverkare tar efter!

Detta kommer inte ersätta mitt Chieftec fulltower dock

Permalänk
Medlem

Helt ok chassi synd att det är blåa fläktar i tycker jag men det är ju en smaksak.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Avstängd

Tycker ni gör bra tester.. men nu är det dags att ni byter hårdvara så man ser vad tempen blir med grejjer som är värre än det ni kör med...

Som dom flesta på forumet kör med.. men annars alltid 10 poäng

Permalänk
Medlem

tack ..blir ett sådant då till skolarbetet:) bygglogg kmr håll ögonen öppna

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk

Nu har jag en P182B som jag är nöjd med.
Annars hade jag lätt köpt denna.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Bra att de ÄNTLIGEN har börjat prioritera 3.5 platser högre än 5.25, hoppas att fler tillverkare tar efter!

Detta kommer inte ersätta mitt Chieftec fulltower dock

Det har de inte alls. Att där är fler 3,5"-platser är för att burarna finns. Man kan plocka ur dem och ha 12 stycken 5,25"-platser.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk

Antec gör skit bra grejer! Deras chassin är dom bästa.

Mycket bättre än dom asfula Lian li skräpet som finns där på marknaden.

Antec nätagg är ochså mycket bra produkter NEO HE serien.

Mycket bra artikel alltid roligt o läsa om produkter man tycker om för att man vet att det är kvalite!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt med hårddiskburen man kan dra ut framifrån! ÄNTLIGEN ett chassi man slipper sitta å trycka in hårddiskar antingen bakifrån eller via en bur från sidan!
Har svurit många ggr över minnen/kablar/grafikkort som varit ivägen när man ska byta eller sätta in en ny hårddisk.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Bra att ni börjat mäta ljudnivå med mätare nu istället för subjektiva åsikter, men snälla.. mät 1meter ifrån chassit. Då man får ett hum om hur mycket det låter. Det är ju rätt standard snälla!

Gillade inte chassit i övrigt.. ser bara en massa hål och något dammfilter. Fult också. Hade hårddiskarna nån dämpning?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

Älskar min 1200 många härliga finesser, enda nackdelen är att den är stor men det är väll även posetivt.

E-penis film. http://www.youtube.com/watch?v=T7kHXPaNt6A

Permalänk

Är det inte dags att byta ut den där gamle ide-läsaren ni testar med?

Visa signatur

Jag överklockar inte så försök inte att övertala mig. (Bara lite ibland...)

Permalänk

Nån som vet om de där hårddiskvaggorna/fläkthållarna går att köpa lösa? Och om de i så fall passar i andra (Antec) chassin?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Antec gör skit bra grejer! Deras chassin är dom bästa.

Mycket bättre än dom asfula Lian li skräpet som finns där på marknaden.

Antec nätagg är ochså mycket bra produkter NEO HE serien.

Mycket bra artikel alltid roligt o läsa om produkter man tycker om för att man vet att det är kvalite!

Visst gör Antec bra grejor men en av de få bolag som har lika bra rykte och egentligen nästan bättre är ju Lian Li. Jag tror att Antec tänkte väldigt mycket på Lian Li när de skapade Performance One serien. Jag är skitnöjd med mitt P182 men jag tycker att de kunde varit mycket mindre plastigt och framför allt större byggutrymme. Det är svårt att säga vilka som är bäst men jag hade nog placerat Cooler Master och Lian Li snäppet framför Antec.

För övrigt kan du inte mena att du tycker Lian Li chassin är fula och att detta åbäket (må vara ett bra chassi men det ser ju för jävligt ut) är snyggt.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk

mycke bra chassi:)

Visa signatur

Forta Datorer!

Permalänk
Medlem

Fint chassi och rätt bra recension. Ett tips till skribenten: bildtext brukar man ha under bilden. Inte ovanför.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Synd att Antec är så snåla med 5,25”-platser i många av sina lådor. Mer än 3st borde väl finnas i ett modernt ATX-chassi?

Permalänk

Jasså? Vad har du i alla dina 5,25"-platser? Själv använder jag inga.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Jasså? Vad har du i alla dina 5,25"-platser? Själv använder jag inga.

Själv har jag hållare för 3.5" enheter i mina!

Permalänk

Aha, det är därför där borde vara fler.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Inaktiv

Om Antec hade skippat sidofläkten och gjort en rektangulärt fönster i stället, och ev. slopat "Big Boy" (som inte gör mycket nytta ändå), plus täppt igen hålet, hade jag övervägt att köpa ett.

Kunde varit mer direkt jämförande med Nine Hundred, speciellt i testerna angående ljud/temperaturer. För övrigt en schysst recension.

Permalänk
Avstängd

Blir nog det chassit till nästa dator ^^ om Antec inte släppt ett ännu bättre tills dess

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ja Antec 900 är alldeles för litet och osmidigt att montera i, detta verkar ta kol på de två negativa aspekterna så kanske en värdig ersättare då.
Dock så tycker Jag att CM HAF 932 verkar vara ett bättre chassi än detta på alla punkter.

Instämmer...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Bra recension.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett fint chassi.
Borde inte en nackdel vara att man måste koppla in fläktarna med molex kontakt? Det bästa borde vara chassin som har fläktar med vanliga fläktkontakter men också adapters för molex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ja Antec 900 är alldeles för litet och osmidigt att montera i, detta verkar ta kol på de två negativa aspekterna så kanske en värdig ersättare då.
Dock så tycker Jag att CM HAF 932 verkar vara ett bättre chassi än detta på alla punkter.

Agree!