Nokia 5800 XpressMusic eller Ipod Touch 32 GB

Permalänk
Medlem

Nokia 5800 XpressMusic eller Ipod Touch 32 GB

Hej! brukar inte hänge i dem här trådarna men aja. Vad tycker ni jag ska välja, kan ju säga direkt att jag ska lyssna på musik o kolla på filmer osv multimedia men varför jag sa nokia mobilen är för att den är billigare och också har touch screen. Men jag tackar för all hjälp i förhand

MVH//NICK

Permalänk
Medlem

Jag har inga förhoppningar om att 5800:an ens ska komma nära touch eller iphone i fråga om gränssnitt, webbläsare och sånt. Om du vill ha en kombinerad musikspelare och telefon och inte har lust att skaffa iPhone med allt vad det innebär är det väl ett hyfsat val.

Permalänk
Medlem

5800 har "pet" och inte "touch".
Sen om det är viktigt eller ej är en annan femma.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
5800 har "pet" och inte "touch".
Sen om det är viktigt eller ej är en annan femma.

Men vad är det för skillnad på pet och touch ??

Permalänk
Medlem

jag tror att man menar att den finns en penna till 5800 å medans iphone är gjort för bara fingret men det är ju skillnad mellan en mobiltelfon å en mp3...:S om du vill ha mobil funktionen så ta 5800 annars ipod touch tycker jag iaf

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
jag tror att man menar att den finns en penna till 5800 å medans iphone är gjort för bara fingret men det är ju skillnad mellan en mobiltelfon å en mp3...:S om du vill ha mobil funktionen så ta 5800 annars ipod touch tycker jag iaf

Har redan en mobil därför frågade jag, eftersom att nokia mobilen var över 100$ billigare....

Permalänk
Medlem

Dels så skiljer det väl runt 400 spänn (3300 enligt ryktet vs. 3695) och dels så är det redan (mindre trevliga) rykten (nota bene rykten) i svaj om när 5800 ska finnas i butikerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag valt Nokia 5800 för då slipper du ju konka runt med en mobil & ipod touch.
Sen så kan man ju välja om man vill "peta" eller "toucha" med 5800 =P

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Blir nog en ny mobil då.... tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Svårt att säga nu innan det kommit tester på 5800, men det är i alla fall nåt jag kommer att vänta och se hur den kommer att bli som färdig produkt. Det är såklart lockande att ha allt i en produkt, men det återstår att se hur bra den fungerar som mp3/mediaspelare också.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

om du vill kunna spela så tar app store n-gage så många ggr så det inte är sant! om dom inte gör 10 ggr bättre spel från n-gage men de tror jag inte. men sen är det ju frågan om du vill gå runt med en mobil å en mp3 lr bara en mobil/mp3. batteriet håller iaf mer om man har 2st xD

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

om du vill kunna spela så tar app store n-gage så många ggr så det inte är sant! om dom inte gör 10 ggr bättre spel från n-gage men de tror jag inte. men sen är det ju frågan om du vill gå runt med en mobil å en mp3 lr bara en mobil/mp3. batteriet håller iaf mer om man har 2st xD

För mig gör det inget om jag går runt med mobil och mp3

Permalänk
Medlem

men då tycker jag att du ska ta ipod touch, riktigt många apps å sen ska man jailbreaka den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men då tycker jag att du ska ta ipod touch, riktigt många apps å sen ska man jailbreaka den.

Ok men....Har bestämt mig att köpa en ny mobil...Några förslag, ska har det för att ta bilder, multimeda osv

Permalänk
Medlem

Klämde på en 5800 idag när Nokia besökte kontoret. Faktiskt riktigt överraskad, touchscreenen funkade bra och var inte speciellt seg i menyerna. Allting flöt på bra, kommer bli en riktig storsäljare.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
Ok men....Har bestämt mig att köpa en ny mobil...Några förslag, ska har det för att ta bilder, multimeda osv

men ta 5800 då....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men ta 5800 då....

Minst 5 megapixel......Har kollat lite på SE C905

Permalänk
Medlem
Citat:

Minst 5 megapixel......Har kollat lite på SE C905

men nu får du bestäma dig... n95 8gb funkar också å samsungs 8 meg kamera....lr n85 finns många beror ju på vad du nu vill ha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem

Hade varit glad om du inte bara kom med nokia mobiler....Btw finns det nån ryckte om att nokia ska komma med en 8 megapixel mobil ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade varit glad om du inte bara kom med nokia mobiler....Btw finns det nån ryckte om att nokia ska komma med en 8 megapixel mobil ??

Vad ska du med 8 megapixel på en mobil med det lilla objektivet?
Har du gått på MPixel hysterin tro?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Vad ska du med 8 megapixel på en mobil med det lilla objektivet?
Har du gått på MPixel hysterin tro?

Vill ha så bra kamera som möjligt.... Skulle 5 megapixel räcka da ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Beror väl på ifall du ska skriva ut dom i A1 format.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

naj ska inte skriva ut men jag ska lägga dem på datorn......Har kollar lite på N96 också värkar vara en bra mobil, men har hört att den inte har en 3D-accelrator så spelen typ laggar när man spelar.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag repeterar:

Det går inte att mäta bildkvalitet i megapixlar. Megapixlar är bara ett mått på hur hög upplösning det blir på korten. Det säger inget om hur bra färgåtergivning, ljuskänslighet osv etc en kamera har, eller om optiken klarar av att leverera tillräckligt skarp bild för att fylla alla dessa fem megapixlar med vettig bildinformation.

Om vi säger såhär - en digital systemkamera med några år på nacken har ofta runt 5-6 megapixlar. En sån kamera tar MYCKET bättre bilder än en hypermodern pocketkamera med tolv megapixlar, rosa skal och kromade kanter. Detta beror på att en systemkamera har ordentlig bildsensor och optik, medan en liten pocketkamera måste få plats i fickan.

Kameratelefoner har oftast ännu sämre optik eftersom du måste få plats med både telefon och kamera i ett skal som är hälften så stort som en hyfsad pocketkamera.

Så jo, fem megapixel räcker alldeles utmärkt och det är garanterat betydligt mer mer än den kassa optiken klarar av att leverera i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem

men han kanske måste skryta med hur många pixlar hans mobilkamera har?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men han kanske måste skryta med hur många pixlar hans mobilkamera har?

HAHA skryta....... Men skulle N96 vara en bra mobil ??

Permalänk
Medlem

Mpix racet

Det är alltid lika kul att läsa MPIX diskutioner tycker jag
Jag skulle nog förmodligen utan problem kunna visa några av dom foton jag framkallat på A5: or, tagna med min Nokia N82. Bredvid någon av bilderna min kära mors bögiga sambo som är tagna med just en systemkamera. (Detta har jag gjort iåförsig för en hel del)

Och tro mig du skulle inte se en enda jävla skillnad på korten vad som tagit bilden.
Det är detta som man är ute efter när man köper en telefon med 3-5 (nu tillåmed 8)Mpix. Det må hända att bruset syns på datorn när du zoomar in. Det kan hända att färgerna inte blir som i verkligheten. Men hur svårt är det att göra lite ändringar i inställningarna precis som en vanlig kamera?
Självklart är en mobilkamera inte i närheten av lika bra som en systemkamera när det gäller lite mer av dom avancerade fotona och större framförallt. Men sluta upp och försök propagera att folk ska köpa en jävla systemkamera när det enda dom vill är att spara plats, pengar och sin hälsa (Ja vafaen de tär ju på kroppen att bära omkring på flera sakr iställe för en enda)

Och för att svara på din fråga om N96 är en bra telefon.. Jag skulle aldrig i livet köpa det där mordvapnet. Men smaken är som baken, delad..
Jag skulle föredragit N85:an då den är lite mer slimmad och samma kamera om det nu är kameran du hakat upp dig på.
Sen kan jag nog lova dig om du inte ska skriva ut foton så kan du nog nöja dig med en Nokia 5800. Skillnaden mellan kameran på den och N96/N85 osv är inte så stor att du skulle tappa hakan.

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem

Många pixlar i en telefon är lika bra garant för bra bild som att se på teve genom ett par irrglasögon är garant för en bra bild.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

HAHA skryta....... Men skulle N96 vara en bra mobil ??

haha vad vet jag? du vill ju ha så många pixlar som möjligt.... och n96 är inte en lika stor nhet som n95 var förr så nej , den är inte värt priset

Visa signatur