Samsung SyncMaster 940 BF, 19" tft ingen spelskärm?

Permalänk
Medlem

Samsung SyncMaster 940 BF, 19" tft ingen spelskärm?

Tja! När jag bytte från CRT till denna TFT så upplever jag lagg i CS. Det är inte så att jag har halvkass dator eller nåt sådant för de flyter på hur fint som helst med en CRT och 100hz. Nu kör jag ju såklart 75 hz och allt flyter INTE som de ska. Folk som har skärmar med 8ms säger att de flyter på bra för dom. Det är 2ms på min. Är de några inställningar jag kan ha missat i spelet/windows? Min första TFT detta så jag har ingen bra koll.

Permalänk
Medlem

Helt klart TFT, om det är en okej skärm dvs. Själv hade jag en 930BF för inte så längesedan vilket jag gissar är i princip samma skärm, och den funkade hur bra som helst till CS.

Permalänk
Medlem

låter konstigt att skärmen skulle få spelet att lagga.. du menar alltså att skärmen inte hänger med i snabba rörelser? kan det vara grafikkortet som är för gammalt för att hantera skärmen? prova att uppdatera grafikkortsdrivrutinerna?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Har den skärmen, nu spelar jag iofs inte CS.... Men i alla andra spel upplever jag inget som helst lagg.

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem

Är det inte 60hz som gäller? Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

[Quad SLI (2x) EVGA 9800 GX2][Q9450(överklockad till 3,5GHz)][CPU kylare Noctua NH-U12P + extra fläkt][4094MB DDR3 Corsair @1333MHZ][EVGA nForce 790i Ultra SLI][Samsung Spinpoint F1 750GB][Corsair HX1000W][Samsung T220 22"][Antec P182][Vista Home Premium 64-bit]

Permalänk

testa 60 hz som PalmSE sa, Det lär hjälpa.

Permalänk
Medlem

Jag hade en 930BF som jag körde på ett gammalt 7600GT och det laggade inget i cs, körde 75Hz, kändes skönare på något sätt.

Permalänk
Medlem

De som stör mig mest är vell att siktet inte är lika "snabbt" som med 100hz.. alltså de åker ihop segt när man har skjutit.. Sen när jag rör siktet så liksom Hoppar de i sidled. Graffe; 7800GT. Ska prova uppdatera drivers. Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Självklart är det en viss skillnad i flytet mellan en 100hz CRT och en 75hz TFT. Det du upplever kommer du förmodligen att vänja dig vid, om din skärm inte är trasig vill säga.

Visa signatur

12700K | RTX 4070

Permalänk
Medlem

CRT såklart...dom som väljer TFT är okänsliga,spelar inte cs,eller bryr sig inte...

jag spelar inte heller cs längre med då man gjorde det var det CRT som gällde...äckligt på tft......ush

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

CRT så klart, finns inget bättre.

Har en gammal as till TFT på 21" och vad jag minns är det en 12ms skit skärm, dock upplever ingen "lagg" alls.

Visst med dåliga grafikdrivare så kan delar av bilden "fastna" lite, kommer inte ihåg vad det kallades för, typ bilden "rivs"

Visa signatur

Mata inte trollen, forumet är fullt med sådan skit pack.

Permalänk
Medlem

Är det 1.6 så får du väl ändra fps_max också om du har meckat med det. Slå på vsync. Triple buffering är rekommenderat så länge du inte är helt säker på att din dator klarar 75 fps konstant.

Men hur du än gör kommer du aldrig få lika bra flyt som en 100 Hz CRT, tyvärr. Utvecklingen har gått bakåt på den punkten. Bara att börja invänta 120 Hz TFT-skärmarna.

Permalänk
Medlem

Kort sagt är det bara att konstatera: Har du ett liv, skaffa en TFT. Har du inte ett liv, köp en CRT-skärm, femdubbla grafikkort och ett chassi med ett glasfönster så att du kan skryta för alla som går förbi när du bokat en plats längst ut på en rad på Dreamhack.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

hahaha Lcars, DONE;. har redan en TFT. skönt då har jag ett liv också va? MUCHAS skönt att höra,.

OT; jag har fixat fps_max och sådana saker. Ska fippla lite me drivers nu så får vi se.. Men jag märker att de är en sak att vänja sig vid att spela med TFT. Känns bättre nu efter några veckor!

Permalänk
Medlem

Förstår inte problemet. Jag bytte till en TFT för 1-2 år sen, har aldrig varit så nöjd och har aldrig haft mindre ögonvärk:P. Äger sönder på Cod 4 osv som aldrig förr! (Utan att skryta)

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

av med v-sync, på me fps max 101
och förfan stäng av dynamic crosshair!

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem

CRT är det självklara valet för cs.

är man en kräsen cs spelare som spelar på små marginaler så märker man att tft skärmarna kan vara lite slappa.

kör du hemmifrån så ska du definitivt ha en crt .

ögonvärk , vikt osv spelar ingen som helst roll. bara ett par nackdelar för att komma åt de där små fördelarna med crt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |