Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Någon spelar Magus här?

Jag undrar vad är det för speciellt med dom ientligen?
De dör extremt lätt (har ingen root), väldigt dålig dps möjligheter och sen har de en mastery för nästrid när deras rustning är robe? o.O

Det enda jag läst är att både Magus och Engineer får en magnetskill som går att abusas då man kör Keep Siege. Handlar om en AoE pull som fungerar genom väggar och portar.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Det enda jag läst är att både Magus och Engineer får en magnetskill som går att abusas då man kör Keep Siege. Handlar om en AoE pull som fungerar genom väggar och portar.

Man får Chaotic Rift som den heter om man går Daemonology trädet i mastery, vid lvl 29 kan man komma åt den.
Har råkat ut för den par gånger med min Warrior Priest heh.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon spelar Magus här?

Jag undrar vad är det för speciellt med dom ientligen?
De dör extremt lätt (har ingen root), väldigt dålig dps möjligheter och sen har de en mastery för nästrid när deras rustning är robe? o.O

Öh, har du missat att Magus har en aoe-root liknande sorceress?

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Öh, har du missat att Magus har en aoe-root liknande sorceress?

Bright Wizards/Sorceress får en insta root vid lvl 10, Magus får en area knockdown som varar 2 sec men dock så tar det 1 sek att få ut "petet" som skapar effekten.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Bright Wizards/Sorceress får en insta root vid lvl 10, Magus får en area knockdown som varar 2 sec men dock så tar det 1 sek att få ut "petet" som skapar effekten.

Magus får samma grej vid samma lvl.

http://www.wardb.com/spell.aspx?id=8480

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Edit* Knug svarade redan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Magus får samma grej vid samma lvl.

http://www.wardb.com/spell.aspx?id=8480

Ah den missade jag.

Men Magus är fortfarade dålig på att göra dps när den är en ranged dps klass.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det petsen är till för

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
det petsen är till för

De gör inte så mycket skada.

Kul och se en lvl 7 Magus som gör allt han kan för att dps'a väl (med pets) och blir slagen av en lvl 1 Runepriest i Nordenwatch på skada.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe bra dag I Phoenix Gate . Jag som är Samank

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Lite halv kul bild

Om man möter fiender utan någon weapon skill... och som slår på mig..kommer jag hela mig eller kommer dom skada sig själva eller hur blir det? O.o

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
1. Verkar som du fortfarande är beroende av WoW och försökte hitta en ursäkt att halvsluta spela.

2. WoW hade exakt samma problem när det kom ut.

3. Anledningen till att det är "perfekt" (det är det inte) är för att det har varit ute ett tag nu.

4. Din dator suger.

5. Jag laggar inte och vet inte någon annan som laggar utanför fortress-raidsen som det verkar vara lite fel på.

handa// hur vet du att min dator suger?!? och nej wow hade inte problem med detta när den kom ut.. problemet var att servar var bussy!! när alla vara på sama området och det gäller inte just detta.. gå och kolla på andra forum just om detta spel.. och försök komma på varför har de inte ngn eget forum/hjälp?

att du har tur och kan spela så skoj för dig, men hoppas att du få den problem ngn gång. jag är bara trött på den ständiga problem och ingen hjälp från de..

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semak
handa// hur vet du att min dator suger?!? och nej wow hade inte problem med detta när den kom ut.. problemet var att servar var bussy!! när alla vara på sama området och det gäller inte just detta.. gå och kolla på andra forum just om detta spel.. och försök komma på varför har de inte ngn eget forum/hjälp?

att du har tur och kan spela så skoj för dig, men hoppas att du få den problem ngn gång. jag är bara trött på den ständiga problem och ingen hjälp från de..

det står i Signatur vad du har för data xD
och jag tycker att det har blivigt riktigt mycket bättre när de nya patcherna har kommit ut.

synd bara att AH är typ nere hela tiden

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
Lite halv kul bild
http://img412.imageshack.us/img412/4702/war2354pi8.th.pnghttp://img412.imageshack.us/images/thpix.gif
Om man möter fiender utan någon weapon skill... och som slår på mig..kommer jag hela mig eller kommer dom skada sig själva eller hur blir det? O.o

Damage reduction från armor är cappat på 75% så vitt jag vet, allt du ökar det utöver det gör ingen skillnad.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

När fan började du spela wow?
Inget var perfekt när det spelet släpptes heller, skulle nästan vilja sträcka mig så långt som att säga att Warhammer har färre problem nu än vad world of warcraft hade vid release.

(Hoppas inga wow-fanboys läser här, för isåfall har jag startat flamewar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Damage reduction från armor är cappat på 75% så vitt jag vet, allt du ökar det utöver det gör ingen skillnad.

Tycker dom borde fixat det så det tar stopp när man når 75%, kan inte vara så värst svårt att fixa, iofs så förklarar det varför fiender fortfarande skadar ganska mycket när det står att jag har ~93% reduct :/

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
När fan började du spela wow?
Inget var perfekt när det spelet släpptes heller, skulle nästan vilja sträcka mig så långt som att säga att Warhammer har färre problem nu än vad world of warcraft hade vid release.

(Hoppas inga wow-fanboys läser här, för isåfall har jag startat flamewar)

Hehe, jo jag e nog en wow fanboy, men de flesta (har lust att skriva alla)online spel får nog räkna med att funka dåligt i 2-3mån innan man kommer till rätta med barnsjukdomarna.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem

Som nån sa förut, lagom med skada man gör som WL med den där snurrande yx-skillen

Permalänk

Hmm, förstår inte vad snacket om Magus handlar om. Är det ingen som använder sig av samarbete i Scenarios eller ORvR? Får alltid en bra placering i contribution under PQ:s och har alltid bra med kills i RvR.

Vafan man får väll tänka lite taktiskt och samarbeta, spelar man som magus så får man använda sig av tankeverksamhet. Inget som jag ser som en nackdel direkt.

Alltså, man spelar ju för att hjälpa sin sida. Oavsett om du bara gör en kill eller bara assisterar andra, detta spelet är inget solospel så är det bara. Kan man inte acceptera det får man väll så är detta kanske inte spelet för dig.

Permalänk
Medlem

>>>>
>>>
>>
>
Ngn som skulle kunna hjälpa med varför jag inte kan logga in o ladda ner alla patchar. Skaffade spelet nyss och har installerat det, skapat konto, fått username, login, lösen, skrivit in cdkeyn, fått allting validerat och det ska vara good to go.

Men när jag skriver in mitt login, yes login inte username, och lösenord, så kommer den till en interface där det står "starting product patch" i nedre vänstra hörnet. Sedan återgår den till loginrutan där det står "authentication failed. Please re-enter your login credentials"

Vad gör jag för fel, eller är det serverns fel eller vad händer?
Är det bättre att ladda ner patcharna separat istället, om det är det som är problemet dvs?

tacksam för svar
/impera
>
>>
>>>
>>>>

Permalänk
Medlem

impera: Kanske behöver öppna upp någon port om du har router?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
impera: Kanske behöver öppna upp någon port om du har router?

Tack för svaret.
Nej det var inte det som var problemet, funkade bara helt enkelt inte, verkar som att det bara var ngn jalsing på tråden.

Öppnade upp lite portar efter det iaf för att vara säker.

Btw, ngt förslag på vad man ska spela som på destruction sidan? Spelade tank i wow och tröttnade på det, är det lika segt att spela orc tank? Annars funderar jag på squig herder...

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa ett acc av en kompis imon hade jag tänkt. Problemet är dock att min DVD-brännare är inskickad på lagning. Är det möjligt att ladda ner spelet, eller är denna diskussion förbjuden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Jag ska köpa ett acc av en kompis imon hade jag tänkt. Problemet är dock att min DVD-brännare är inskickad på lagning. Är det möjligt att ladda ner spelet, eller är denna diskussion förbjuden?

Finns att ladda ner från deras hemsida
http://www.war-europe.com/#/clientdl/?lang=en

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat

EDIT: nvm

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
http://img520.imageshack.us/my.php?image=majkelm000kz8.jpg

Rank 40. At last!

Nice! Vad tycker du om Warrior Priest nu när du dingat max-level?

Permalänk
Medlem

om ni vill ha denna kappa så kan ni följa detta tips:
http://www.youtube.com/watch?v=EfdOqZwbpIw

lycka till

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Medlem
Citat:

handa// hur vet du att min dator suger?!? och nej wow hade inte problem med detta när den kom ut.. problemet var att servar var bussy!! när alla vara på sama området och det gäller inte just detta.. gå och kolla på andra forum just om detta spel.. och försök komma på varför har de inte ngn eget forum/hjälp

Förstår inte ens vad du menar med det sista...

De är ju klart mer aktiva i forums än de flesta andra företag, de patchar sånt som folk vill ha och de gör det ofta. Jag antog att det var din dator i sig, men det kanske är din systers.

Och jo, WoW hade rätt stora buggar i klienten som kunde leda till låg fps när det kom ut.

Du låter fortfarande som en fanboy som trodde detta skulle vara din räddning från beroendet.

Permalänk
Medlem

De ska ju tydligen börja jobba lite på själva motorn nu, vilket de inte har gjort på länge vad jag hört.

Permalänk

Jag säger som så, att om det är något man är duktig på som Swordmaster så är det att grinda influence. Min 24 Swordmaster maxade High Elf Chapter 12 på väldigt kort tid. Bara att dra ihop 6-7 monster, döda, loota, repeat. Skulle gärna vilja göra alla PQ's också, men det finns inte nog med folk, än hur jag skriker. :/

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.