Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Hur gick eran slutövning? Själv börjar min på torsdag och pågår 11 dagar framåt med diverse olika förband inblandade. Skall inhandlas ett par flak Cola och massa delicatobollar. Ser verkligen fram emot övningen som innebär en heldel åkande kors och tvärs över Sverige.

Jodå slutövningen gick bara bra. Dock så fick vi enbart gruppera i närområdet kring och på regementsområdet. Men det spelade läget var roligt och avslutades med att återta södra regementsområdet från fientliga trupper. Vi fick således köra SIB bl.a. i våra egna kaserner och rensa våra logement. Sjukt kul men mindre roligt att plocka hylsor över hela regementsområdet och skrubba bort krutfläckar från golvet

Tråkigast var det nog för, iaf en av, skyttarna i de 90vagnar som var med, 13 av 4000 skott var allt en av vagnarna hann avfyra innan de blev utslagna.

Permalänk

Ja hopp då var det dags för NAX/FUSA på måndag och då blir det 8dagar i fält och sen vård. Efter det en vecka på kassern och efter det slutövning, vård. Sen ännu mera vård i 2veckor under REMI. Så sjukt skönt att vara klar med skiten snart. Måste säga att så här i efter hand så kunde jag ha skippat min värnplikt. Visst har gjort en del coola saker, men sitter nu med en skadad rygg. Vilket betyder att jag inte får ha vapen/stridsutrustning eller bära tungt fram tills MUCK. Ska i alla fall bli skönt att få tillbaka mitt normala liv, börja på mitt jobb igen och leva drägligt liv igen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiman
Jodå slutövningen gick bara bra. Dock så fick vi enbart gruppera i närområdet kring och på regementsområdet. Men det spelade läget var roligt och avslutades med att återta södra regementsområdet från fientliga trupper. Vi fick således köra SIB bl.a. i våra egna kaserner och rensa våra logement. Sjukt kul men mindre roligt att plocka hylsor över hela regementsområdet och skrubba bort krutfläckar från golvet

Tråkigast var det nog för, iaf en av, skyttarna i de 90vagnar som var med, 13 av 4000 skott var allt en av vagnarna hann avfyra innan de blev utslagna.

Vi ska få ut och åka lite, dock kommer bataljonen gruppera norr om regementet så det är ingen större färd den första dagen, dock kommer det bli mera senare när understödet börjar:)
Jo visst är det underbart att plocka hylsor, men att skrubba bort krutstänk kan väl kvitta?
Tråkit läge att bli utslagen såpass snabbt.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

FEM VECKOR TILL MUCK! FEM VECKOR TILL MUCK! FEM VECKOR TILL MUCK!

Btw, haha wiman, det var det värsta. Vírsén här

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Ingen som gör vpl på en STRV 122 ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
FEM VECKOR TILL MUCK! FEM VECKOR TILL MUCK! FEM VECKOR TILL MUCK!

Btw, haha wiman, det var det värsta. Vírsén här

Nämen där ser man. Visst ska det bli kul på regementet vi ~35 värnpliktiga med i runda slängar tusen civila/utländska och inhemska befäl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Ja hopp då var det dags för NAX/FUSA på måndag och då blir det 8dagar i fält och sen vård. Efter det en vecka på kassern och efter det slutövning, vård. Sen ännu mera vård i 2veckor under REMI. Så sjukt skönt att vara klar med skiten snart. Måste säga att så här i efter hand så kunde jag ha skippat min värnplikt. Visst har gjort en del coola saker, men sitter nu med en skadad rygg. Vilket betyder att jag inte får ha vapen/stridsutrustning eller bära tungt fram tills MUCK. Ska i alla fall bli skönt att få tillbaka mitt normala liv, börja på mitt jobb igen och leva drägligt liv igen.

Var ligger du nånstans?

Permalänk
Medlem

Oj, finns lumpen kvar fortfarande?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Ta vara på den sista tiden, grabbar. Snart kommer verkligheten och sparkar er i arslet.

Fy vad jag saknar lumpen.

Permalänk
Medlem

Var med om en olycka, så missar resten av lumpen. Kanske kommer vara med sista veckan, om jag orkar.

http://www.sr.se/cgi-bin/ostergotland/nyheter/artikel.asp?art...

Permalänk
Medlem

Jag fick inte göra lumpen på grund av min ADD känns jävligt surt.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem

Jag ryckte in v.832 i Karlskrona. Ska köra stridsbåt 90. Har varit jävligt soft hittills, om man bortser från senaste veckan. trivs ruskigt bra faktiskt och funderar lite på om man kanske ska fortsätta inom det militära på något sätt senare...

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk

Ni som ska rycka in hoppas fan att ni inte hamnar på livgardet, sämre mat får man leta efter! tur är jag bara på utbildning där och slipper sörjan som serveras snart

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Ni som ska rycka in hoppas fan att ni inte hamnar på livgardet, sämre mat får man leta efter! tur är jag bara på utbildning där och slipper sörjan som serveras snart

Är det fortfarande Sodhexo? eller hur fan det stavades. Helt kass mat.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ska in nästa år. Vi får se hur det blir. Mina alternativ var Sjukvårdsplutonbefäl samt Datadriftledare. Får resultatet i December om jag kom in eller inte.

Visa signatur

| Intel Core2 Duo E6420 2.13GHz @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Citat:

Vart snackar du om nu? Jag var på Livgardet i Kungsängen för någon månad sedan och maten vi blev serverade var riktigt fin, i alla fall om man jämför med skolmaten, jag blev mätt och tyckte det var gott samtliga måltider den helgen.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Utlandstjänst på g?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

I Karlskrona på Trolle var det med svinigt
Hela ägg i saladerna.

Samma jävla "pasta sallad" varannan dag.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Då har ni inte provat Bodens kyttgryta som man fick dag ut dag in.
TILL OCH MED PÅ MUCK så serverades de köttgryta!
Aja de var iaf bättre än skolmaten, men smaklökarna blev trötta.

Damn, man skulle ha gjorts lumpen i Flottan. på en båt. mumma

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel

Nu tar du väl i? Vi fick ju alltid deluxemat där på "Tre Renar"
Lite smakprov:
http://hallstaschen.mine.nu/lumpen/vecka10/DSC01322.JPG
http://hallstaschen.mine.nu/lumpen/vecka10/DSC01320.JPG
http://hallstaschen.mine.nu/lumpen/vecka10/DSC01324.JPG
http://hallstaschen.mine.nu/lumpen/vecka1617/DSC01482.JPG

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel

Jo vi hade det lite bättre. Vi hade en rätt så stor summa att köpa mat för.

Blev en massa gott.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Så jävla sant. Gjorde 10 månader och vet inte om det var bra mat mer än 3-4 ggr. Min pluton var nog en av få som blev glada när vi fick käka frystorkat istället för matsalens färdiga. Men utbildar man kanonmat kanske god mat blir rätt så sekundärt.

Vet inte hur många olika varianter av "i-panna" dom lyckades ta fram, pytt-i-panna, kebabpanna, kycklingpanna(DET VAR INTE KYCKLING), laxpanna, texmexpanna.

Permalänk

Den bästa tiden matmässigt i lumpen var då jag fick mat från husmor på Drottningholm. Varmrätterna och efterätterna var kanon. Kvällsfika i form av rulltårta och bullar. Synd att det bara varade i två veckor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noodles^
Var med om en olycka, så missar resten av lumpen. Kanske kommer vara med sista veckan, om jag orkar.

http://www.sr.se/cgi-bin/ostergotland/nyheter/artikel.asp?art...

Ghaa så du var en av dem som har gjort så att vi inte får ha vår fejk kanon på våra ledninings 90:or.

Aja, NAX/FUSA är över nu och nu är det bara RSÖ och REMI kvar. Känns riktigt skönt att det inte är så långt tid kvar nu.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brsk
Vet inte hur många olika varianter av "i-panna" dom lyckades ta fram, pytt-i-panna, kebabpanna, kycklingpanna(DET VAR INTE KYCKLING), laxpanna, texmexpanna.

Så sant, de var också mästare i att ta fram olika typer av gorenger http://sv.wikipedia.org/wiki/Nasi_goreng

Permalänk

Har valt att bli Fältarbetssoldat på Ing2, hoppas att det blir det i resultaterna i slutet av december!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
I Karlskrona på Trolle var det med svinigt
Hela ägg i saladerna.

Samma jävla "pasta sallad" varannan dag.

Det är bättre nu i alla fall. Du var inte på Kungsholmen nån gång? Där är det i alla fall bättre käk. Fast allt annat är iofs sämre.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
Det är bättre nu i alla fall. Du var inte på Kungsholmen nån gång? Där är det i alla fall bättre käk. Fast allt annat är iofs sämre.

Jo där ute var det bättre.

Vi var nästan själva på Trolle ett tag. Då fick vi allt möjligt skit.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

hehe the memories!

Där har jag praktiserat
Jag var kock i lumpen och fick praktisera 2v i storkök. Då blev det en vecka där och en vecka på gymnasieskolan i Boden

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Jo där ute var det bättre.

Vi var nästan själva på Trolle ett tag. Då fick vi allt möjligt skit.

Får hoppas det blir bra när man är där nästan själv sen då. Just nu ska man ju inte klaga. Restaurang både lunch och middag. Fast det kanske också är den enda fördelen med att vara i Fyrudden.

Visa signatur