PowerColor Radeon HD 4870 värt att köpa?

Permalänk
Medlem

PowerColor Radeon HD 4870 värt att köpa?

Tjena tänkte bara fråga om det är värt att köpa detta grafikkort?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=368308

Bra erbjudande men jag undrar om det är något negativt med denna modell? som dålig kylning kanske, eller något annat som någon har haft problem med.
Så säg gärna till nu

annars blir det att beställa det nu

Permalänk

Min bror köpte det kortet för någon månad sedan.
Kyler bra, troligtvis bättre kylning än standardkylaren då hans kort ligger runt 10 grader kallare än mitt Gigabyte HD4870.
Enda jag vet som vi märkte när det var nytt var att det inte gick att klocka upp det lika mycket som mitt Gigabyte i ATI Overdrive. Men det är mycket möjligt att det har ändrats i senare Catalyst.

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jöneborn
Min bror köpte det kortet för någon månad sedan.
Kyler bra, troligtvis bättre kylning än standardkylaren då hans kort ligger runt 10 grader kallare än mitt Gigabyte HD4870.
Enda jag vet som vi märkte när det var nytt var att det inte gick att klocka upp det lika mycket som mitt Gigabyte i ATI Overdrive. Men det är mycket möjligt att det har ändrats i senare Catalyst.

Jag kommer nog ändå inte klocka de jag kan inget om sånt där

Permalänk

Kan ju tillägga att det var 512MB han köpte nu när jag tänker efter lite nogrannare.

Bör inte vara någon skillnad dock.
Dom stoltserar ju med att det ska vara 10*C kallare på paketet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjuvar den här tråden lite :), har i dagsläget ett 7800 GT - är det värt att uppgradera till ett sånt här kort? Blev sugen nu när komplett hade ett erbjudande på det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brahman
Tjuvar den här tråden lite :), har i dagsläget ett 7800 GT - är det värt att uppgradera till ett sånt här kort? Blev sugen nu när komplett hade ett erbjudande på det..

Som jag ser det så är det värt det både prestanda och kostnadsmässigt.
Mycket prestanda för pengarna och en klar uppgradering från ett 7800GT.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

OK, tack för svaret. Min dator börjar ju bli några år gammal nu (se sign), kan jag få ut allt från en 4870 eller tror ni att det räcker med ett 4850? Tror inte det blir att uppgradera något annat på datorn förrns på några månader iaf..

Permalänk
Avstängd

Är väl bara att klocka upp prollen så är det ingen fara... min gamla E6300 prolle gjorde 4ghz stabilt...

Permalänk
Medlem

Okej, om det nu blir en ny processor - är moderkortet något att ha eller ska jag prioritera en uppgradering på det också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E8400
Är väl bara att klocka upp prollen så är det ingen fara... min gamla E6300 prolle gjorde 4ghz stabilt...

570 mhz FSB stabilt? Vad för moderkort/minne?