Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Tyvärr verkar priset sakta krypa uppåt också

Ja det är lite oroväckande det där faktiskt.

Visa signatur

~Ametz~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SEA0965

1TB för 990:- som dessutom är retail disk är snuskigt billigt..

jepp, och "ej i laget" oväntat..

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
jepp, och "ej i laget" oväntat..

Var ju nästan 2 veckor sen jag skrev det där, då fanns det i lager i nästan alla varuhus var ju många här på forumet som beställde.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jaha, det här gick ju långsamt. Har en server som hungrar för dessa diskar. Varför kommer dom aldrig?

Permalänk
Medlem

fick nog av väntandet och beställde en samsung spinpoint f1 1TB

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Tyvärr verkar priset sakta krypa uppåt också

Inflation och krona som sjunker och dollar som stiger!

märktes redan under augusti!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Har beställt 5st av dessa diskar...får väl se när de dyker upp samt om man får de till det pris som de ligger på idag.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Har beställt 5st av dessa diskar...får väl se när de dyker upp samt om man får de till det pris som de ligger på idag.

På komplett får du det pris som den dagen du beställde!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
På komplett får du det pris som den dagen du beställde!

Beställde från inet då jag såg att komplett.se har höjjt sitt pris med dryga hundralappen per hårddisk.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

På Inet står det att de ska ha diskarna inom 3 dagar. Vad är sannolikheten att det stämmer? Brukar de ljuga lika mycket som komplett och datorbutiken?

Permalänk
Medlem

Nu verkar det stå 20st i postlager på INET iaf.. så det verkar som diskarna släpps den 6:Te eftersom det står den 6:Te även om komplett.se

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

På Inet står det att postorderlager är lagret de tar varor från när en beställning har gjorts på nätet. Så då borde de ha hårddisken nu ju, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
På Inet står det att postorderlager är lagret de tar varor från när en beställning har gjorts på nätet. Så då borde de ha hårddisken nu ju, eller?

Återstår att se jag beställde 5st den första oktober.. så om varorna är i lager borde jag ha mina diskar tidigast tisdag eller onsdag. Så länge det inte är flera som har beställt innan mig.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Återstår att se jag beställde 5st den första oktober.. så om varorna är i lager borde jag ha mina diskar tidigast tisdag eller onsdag. Så länge det inte är flera som har beställt innan mig.

Ok, jag tog och beställde nyss med. Jag kan knappast tro det kommer bli billigare än det här ändå.

Permalänk
Medlem

Jihaa Mina diskar är skickade.

edit: haha de har höjjt priserna också.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Den här tråden får mig att längta till min gamla 30 MB hårddisk Det var tider det.

Permalänk
Hedersmedlem

hehe. jag som totalt har runt 650GB diskutrymme
Har jag inte riktigt behovet av större utrymme ännu. När jag väl ska köpa nya så blir det minst 4st diskar på minst 1TB/styck som ska vara i en central server. behöver dock kolla runt efter bra linux-os att köra på den servern.
Om priset sjunker... hoppas... så tar man ju 1,5TB diskar.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
hehe. jag som totalt har runt 650GB diskutrymme
Har jag inte riktigt behovet av större utrymme ännu. När jag väl ska köpa nya så blir det minst 4st diskar på minst 1TB/styck som ska vara i en central server. behöver dock kolla runt efter bra linux-os att köra på den servern.
Om priset sjunker... hoppas... så tar man ju 1,5TB diskar.

Allt sjunker i pris, ju längre man kommer i utvecklingen

Permalänk
Medlem

Rena julafton idag...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Rena julafton idag...

Du får gärna posta bilder på bygget senare!

Edit: Man blir ju extremt sugen på att köpa något liknande. Har en 1u-server med fyra SATA-portar som bara väntar på att få byta ut diskar..

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noob
jepp, och "ej i laget" oväntat..

Var & tjackade en på siba löddeköpinge idag för det facila priset av 891:-.. hyffsat pris tycker jag.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Du får gärna posta bilder på bygget senare!

Edit: Man blir ju extremt sugen på att köpa något liknande. Har en 1u-server med fyra SATA-portar som bara väntar på att få byta ut diskar..

Självklart... inte lika maffigt som ditt racksskåp men här kommer lite bilder iaf

http://www.sweclockers.com/album/?id=3077

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har fått ett erbjudande om att få en hårddisk och måste ha bestämt mig imorgon, är det värt välja denna disken eller ska man ta en 1TB disk istället, pga att många har fått problem med denna disken?

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Jag skulle valt 1TB disken med tanke på alla problem som tydligen uppstått 1TB räcker ju faktiskt väldigt långt..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jag skulle valt 1TB disken med tanke på alla problem som tydligen uppstått 1TB räcker ju faktiskt väldigt långt..

Tackar för snabbt svar, så får det bli

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Tackar för snabbt svar, så får det bli

Ingen fara
Jag skulle iaf valt en disk som är mer pålitlig så du gör helt rätt i det!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jag skulle valt 1TB disken med tanke på alla problem som tydligen uppstått 1TB räcker ju faktiskt väldigt långt..

Vad är det för problem du pratar om?

Nu vart man lite orolig... har ju somsagt 5st som rullar fint än så länge.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vad är det för problem du pratar om?

Nu vart man lite orolig... har ju somsagt 5st som rullar fint än så länge.

Se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Jag hoppas för guds skull att du inte råkar ut för samma missöde som mångra andra gjort! Det vore ju riktigt tråkigt faktiskt!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Jag hoppas för guds skull att du inte råkar ut för samma missöde som mångra andra gjort! Det vore ju riktigt tråkigt faktiskt!

Läskigt... jag kör 5st i raid 5 så om fler än 1 disk pajjar sammtidigt e jag körd. Än sålänge så verkar diskarna ok.

Får nog hålla ett extra öga på de.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Så är det nog alltid tyvärr. Men den risken är nog inte särskilt stor. Är du förberedd på en eventuell diskkrasch?