Fujitsu-Siemens Amilo Pa-3553

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vallittu
tycker att det behövs ett STORT laptoptest här på Sweclockers

Håller med, samt test gärna hur bra supporten är genom att fixa ett fel och reklamera den, intressant och se hur lång tid det tar för de olika fabrikaten.

Permalänk
Medlem

Att MacBook Pro:n körs med Windows kanske ska nämnas då den har sjukt mycket sämre batteritid i Windows än i OS X på grund av dåliga batterisparoptimeringar i Windows.

Permalänk
Medlem

Spana in det här.
Där ser man att FS inte gör ett skit för att förbättra sitt kvalitet och framförallt kundmotagande är katastrofal.
Jag har en likadan bärbar Amilo 3438g som har några år på nacken.. När den kom ut var den mycket bra men hade stora problem med stabilitet och kvalitet. Det finns ganska mycket skrivet om den på forumet.
FS fortsätter att släppa "Gaming datorer med hög prestanda" men har fortfarande samma problem som för flera år sen. Det sitter Core Duo i dom nya som dom här studenterna har köpt. Jag tycker synd om dom personerana..
LÄNK:
http://uk.youtube.com/watch?v=GM2EEDItu1Y

Mitt slutsats är att FS inte ens har försökt att lyssna på köparna och förbättra sina bärbara med bluescreen, med hack, med komponenterna som lägger av osv, och framförallt deras kundsupport är likadan sen flera år tillbaka.. dvs helt värderlös.

Aldrig mer att man köper en produkt från så dåligt företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vallittu
tycker att det behövs ett STORT laptoptest här på Sweclockers

True that!
Själv är jag sugen på att se test på lite Zepto-laptops samt de Samsung-modeller som kommer komma till Sverige. Skulle heller inte vara fel att se tester på Apple-laptops oxå för att se om Apple har något att ge...

Visa signatur

System 1: Antec 900 -- C2D 2.66 GHz -- Asus p5k Pro -- 8800 gts 512 -- WD 500 GB -- Corsair 750 w -- 2gb BallistiX 8500

System:2 Antec P182 -- C2D 3.00 GHz(45nm) -- Gigabyte EP45-DS3R -- Radeon 4850 -- Samsung Spinpoint 500 GB -- Antec 650 w -- 4GB Corsair 6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vallittu
tycker att det behövs ett STORT laptoptest här på Sweclockers

Håller med!

Då laptops börjar bli allt vanligare bland alla användare!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Det med "Ingen media för operativsystem skickas med", Det är ingen idag som skickar med skivor kan jag säga så frågan är om man kan kalla det en nackdel på just den här datorn.

Poängen är att du ska skapa en egen recovery, oftast är det 2 DVD eller flertal CD

lite fel där min LG R200 D.CPTTV levererades med en vista premium 32 bit skiva. och det finns fler som levereras med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
Det med "Ingen media för operativsystem skickas med", Det är ingen idag som skickar med skivor kan jag säga så frågan är om man kan kalla det en nackdel på just den här datorn.

Poängen är att du ska skapa en egen recovery, oftast är det 2 DVD eller flertal CD

Det är väl var och en datortestares skyldighet att gnälla på det? Datortillverkarna borde ju ta sig i kragen och skicka med recoveryskivor och helst en standardskiva också för den som helst installerar upp ett eget system utan allt skräp.

Det finns många, många som inte fattar att dom måste göra skivorna själva utan helt enkelt bara klickar bort påminnelserutan som kommer fram vid uppstart. Jag mekade en del med nya Acermaskiner för nåt år sen och dom talade om att "du måste gravera en skiva" varje gång man startade upp. Grava (no pun intended) översättningsmissar som den hjälper ju inte heller till.

Permalänk
Avstängd

Tycker denna datorn är riktigt prisvärd. Under 7000:- på PC-City och då ingick blurayspelare.

Permalänk
Medlem

Dom får gärna droppa BR-spelaren, o ge mig en 1440x900 skärm även för 15" modellen istället...

Visa signatur

-- FubbHead