Beslutsångest, WoW eller War

Permalänk
Medlem

Beslutsångest, WoW eller War

Som topic lyder. Jag vet inte riktigt vilken jag ska spela!

Har spelat wow en gång i tiden till jag blev lvl 60. Slutade en litet tag efter tbc. Och det var en trevligt period då jag kunde spela lite med kompisar och så.

Spelade War nu tills den första månaden gick ut, och jag gillade det spelet med. Men det känns lite "yxigt" och grovt.

Så nu står jag här och vet inte riktigt vad jag som casual spelare ska välja...

Permalänk
Medlem

Sluta oxå att spela war efter min månad tog slut, har inte fått tummen ur r*v att fylla på.

De är lite stelt men jag gillar det.

Jag tycker du ska spela war om de är skoj och skita i hur de ser ut eller wow om du nu tycker de är roligt.

Visa signatur

pff

Permalänk

om jag vore du skulle jag lira med mina polare

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 White | Moderkort: Asus P8P67 PRO B3 | Processor: Intel i5 2500K | Processorkylare: Cooler Master 412S | RAM: Corsair 12 GB 1600MHz | Grafikkort: Geforce GTX 560 | Nätaggregat: XFX 750W Modular | Hårddisk: Western Digital Green 1TB | SSD: Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem

Spela med polarna är alltid roligast!

Men du måste kolla in "Aion - The Tower Of Eternity"

Detta spelet har jag förhandsbokat som kommer Q1 2009.. Är redan med i en legion/ally med ca 100 svenskar.. Och detta verkar riktigt fett..

Ta en titt på screenshots och videos, och bli förälskad..

Officiella sidan:
http://eu.aiononline.com/en/

Svensk Aion sida:
http://www.aiononline.se/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Om jag var du skulle jag köpa båda och inte skapa nån tråd ^^ Men säger wow.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Gillar du PvE så kör Wow. Gillar du PvP så kör Warhammer.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk

Kan bara säga utifrån mina egna erfarenheter, att WoW känns som samma grej om och om igen. Spelade WoW från och till i lite över 3 år. Hade som roligast innan TBC, sen blev det nån form av e-sport där alla som inte spenderade 6 timmar om dagen att jaga epics sågs ner på och blev bemötta med dålig attityd. Kan tänka mig att testa Wotkl, men jag vet att det blir exakt samma grej igen som i tbc, speciellt för mig som inte har allt för mkt tid att lägga ner; Grinda ensam.

Just nu spelar jag WAR och det känns lättare att komma in i om man är casual. Man får mycket gjort även om man inte spelar så överdrivet mycket. Public Quests är skoj, det är nästan alltid Keep Sieges på kvällarna (om man spelar på en bra server), jaga tome unlocks för troféer eller liknande, likt achievements.

Sen övrigt är ju spelen inriktade på 2 olika grupper. WoW = PvE, WAR = PvP.

Permalänk
Medlem

Har kört både WoW och WAR , än så länge så föredrar jag war, bland annat för att jag föredrar att slakta andra spelare över mobs.

Men säger som alla andra, Gillar du pve, wow.Gillar du pvp , War

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Det blev War.

Problemet e med WoW som jag kom fram till är att tar sig knappt vidare om man inte är med i guild eller någon som kan boosta.

I War kan jag iaf gå vidare i scenarios där grupp är en fördel men inte ett krav.

Permalänk
Medlem

Well WOTLK > WAR > TBC.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Eller.. skaffa ett liv.

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Eller.. skaffa ett liv.

Jag har ett liv med jobb, familj och hobby. Men det är skönt att kunna softa framför datorn när man får det lite lugnt...

Permalänk
Medlem

Wow är ju mer tidskrävande än War... så har man inte tid och inte vill bli allt för fast och beroende så rekommenderar jag WAR... kvittar det så kan du ju spela wow... själv spelade jag war en månad.. men gick tillbaka till wow.. och det är mot min vilja.. men jag frestas ju så jävligt när alla pratar om det.. så jag drogs ner i det igen.. jag är beroende av wow , vilket jag helst inte vill vara då det kräver så mycket tid.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Bra val, imo.
Satt och läste lite på Wow tråden om vad intrycken är från den nya expansionen och jag är så jävla glad att man slutade med det spelet, som för övrigt borde döpas om till Farm of warcraft. Det är ju inget annat dagarna i ändan, farma det eller farma det... så jävla trist, men som uppenbarligen många tycker är kul????? Visst pve i Wow kan ju vara väldigt bra gjort men som sagt så kräver det bra spelare (i guild) att vara med = mycket av din egen tid!
Visst det är viss farming i WAR också, tex renown, men man har ju kul under tiden.
Ha det så kul i WAR, jag har det i alla fall!!!

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Spela med polarna är alltid roligast!

Men du måste kolla in "Aion - The Tower Of Eternity"

Detta spelet har jag förhandsbokat som kommer Q1 2009.. Är redan med i en legion/ally med ca 100 svenskar.. Och detta verkar riktigt fett..

Ta en titt på screenshots och videos, och bli förälskad..

Officiella sidan:
http://eu.aiononline.com/en/

Svensk Aion sida:
http://www.aiononline.se/

Såg ju riktigt nice ut det där, hoppas det blir nått bra av det! Filmen på gladiatorn var ju fet, animationer och attackerna såg ut att vara grymma. Kan nog vara något att hoppas på iaf

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

anime-spel typ.. japanskt.. hoppas det inte blir lika stelt som WAR... ser snyggt ut , ska kolla video när ja kommer hem från jobbet.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag har kört båda spelen.
Började ganska nyss om i wow.
Jag verkligen älskar WAR men inga av polarna följde med över tyvärr.

Och spela ensam är inte så skoj, hittade visserligen ett trevligt guild och Pvpn är urskoj!

Men IRLpolare är alltid roligare att spela med.

Grinden 1-80 är lite tung dock.
Men är arbetslös så wtf varför inte haha.

Permalänk

Ehm, enkelt.
Eve online...
Herregud, bästa pvp'n och bästa pve'n bäst community...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbergman
Jag har kört båda spelen.
Började ganska nyss om i wow.
Jag verkligen älskar WAR men inga av polarna följde med över tyvärr.

Och spela ensam är inte så skoj, hittade visserligen ett trevligt guild och Pvpn är urskoj!

Men IRLpolare är alltid roligare att spela med.

Grinden 1-80 är lite tung dock.
Men är arbetslös så wtf varför inte haha.

Samma här lade ner wow(gav bort mitt acc till min lillebror), började WAR kom med i ett erkänt bra pvp gille <FiRe> ...levlade till 40 men insåg att utan polarna var det värdelöst.

Är nu tillbaka i wow och har fått börja från scratch, tungt men kul eftersom jag levlat upp andra klasser än jag hade på max sedan innan. ( omväxling förnöjer )

Permalänk
Medlem

körde wow innan tbc rätt mycket, ingeting under tbc tiden, men börja lira war när det kom ut, tyvär så jar det absolut INGEN känsla överhuvutaget i pvpn,
det är endast en stor grupp som springer mot en annan stor grupp o alla spammar olika spells, o den gruppen som flest spelare backar i förlorar,

o animationerna o allting känns stelt och fult, o spell effekterna är grymmt dåliga och ljudeffekterna värdelösa. vilket sänker känslan extremt mycket

sen så kör alla scenarios hela tiden, för det är snabbaste sättet att få exp,
10vs10 pvp samma samma samma samm i 10 levls, sen kommer ett nytt scenario, samma sak i 10 lvls till,

varför köra ett massivt online spel när man bara kör scenarios hela tiden, man kan lika gärna köra typ CS eller call of duty om man tycker sånt är kul, och det är det ingen månadskostad för

sen så är PvEn riktigt dåligt gjord i WAR så även om man vill levla med hjälp av quests ist för scenarios så kommer man inte heller få någon bra spelupplevelse

så jag säger vill du ha känsla och spelupplevelse så välj wow, annars war

enda som är bra med WAR är att pvp systemet är bättre, fast själva pvpn är sämre än den i wow som i sin tur har sämre pvp system än vad war har

Visa signatur

| Intel 8400 wolfdale @ 4 Ghz | Asus Maximus Formula X38 | Crucial Ballistix 8500 2 Gb | 550W Corsair | Gainward 8800GTS 512mb@ 750 / 2000 | Lian-Li PC-101b |

Permalänk

snabb fråga
Är priest samma i alla butiker eller finns det större variationer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaekae
körde wow innan tbc rätt mycket, ingeting under tbc tiden, men börja lira war när det kom ut, tyvär så jar det absolut INGEN känsla överhuvutaget i pvpn,
det är endast en stor grupp som springer mot en annan stor grupp o alla spammar olika spells, o den gruppen som flest spelare backar i förlorar,

o animationerna o allting känns stelt och fult, o spell effekterna är grymmt dåliga och ljudeffekterna värdelösa. vilket sänker känslan extremt mycket

sen så kör alla scenarios hela tiden, för det är snabbaste sättet att få exp,
10vs10 pvp samma samma samma samm i 10 levls, sen kommer ett nytt scenario, samma sak i 10 lvls till,

varför köra ett massivt online spel när man bara kör scenarios hela tiden, man kan lika gärna köra typ CS eller call of duty om man tycker sånt är kul, och det är det ingen månadskostad för

sen så är PvEn riktigt dåligt gjord i WAR så även om man vill levla med hjälp av quests ist för scenarios så kommer man inte heller få någon bra spelupplevelse

så jag säger vill du ha känsla och spelupplevelse så välj wow, annars war

enda som är bra med WAR är att pvp systemet är bättre, fast själva pvpn är sämre än den i wow som i sin tur har sämre pvp system än vad war har

Kan hålla med att pve'n inte håller wow klass, vilket ingen har sagt heller. Ang. animationer etc. så tycker jag att det ser helt ok ut, jämfört med wow, men det är en smaksak. Speciellt med i åtanke att detta inte har prio 1 just nu, det är bugfixing/balansering som är prio 1 om jag förstått det rätt.
Sen att många kör scenarios istället för att levla traditionellt kan vara för att det är nytt, du KAN levla på det här sättet, går ju som bekant inte i wow. Sen att det är det snabbaste sättet vet jag inte, beror ju på om du vinner hela tiden och då går det fort! Om det är rätt, eller bästa sättet för spelet att utvecklas så tycker jag inte det, men, men, det kommer kanske balansering senare.
När det gäller pvp så håller jag inte alls med, för det första så kan du inte jämföra wow och war, där du har 6 klasser (7 nu då) som är hyffsat balanserade mot varann. War var aldrig tänkt att balanseras 1 vs 1, samt att det är snart 18 klasser (eller 9, en liknande klass på var sida, snart 10 hoppas jag...) där strora grupp fighter ska balanseras. Här finns vissa problem för tillfället som jag har sett det så är det mycket ranged-fighting, men jag hoppas att det löser sig. Har själv precis börjat i T4 där det har varit kul och mycket action (inte i scenarios) och jag hoppas det fortsätter så!
Sen när det gäller "känsla och spelupplevelse" så håller jag inte med dig någonstans, vad menar du? Vad är känsla och spelupplevelse i wow för dig? Grinda mats? Grinda bossar i Kara? AV, WSG, etc.? Vet inte men... jag har lirat wow i 4 år så jag har viss erfarenhet i alla fall. Nu förutsätter jag inte seriöst endgame där sunwell och allt vad det heter ska klaras, då blir det svårt att hålla det på en casual nivå, som trådskaparen ville.
Wow är trots allt ett väldigt bra spel, missta mig inte där. Enormt viktigt, som vi ser i vissa inlägg ovan, är polare antingen IRL eller som man fått i spelet. Där har wow ett visst försprång, ett som är rätt svårt att bryta, men men så är det! Hoppas bara att det är fler som vågar ge ett nytt spel en chans istället för att börja grina och springa tillbaks till mamma (wow) så fort det inte går som man är van vid. Vanans makt är stor!

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem

Jaekae; heh .. om folk inte skulle uppskatta scenarios så skulle de väl inte spela det? de väljer om de vill betala i månaden för att spela scenarios.. kvittar ju egentligen va du tycker om den biten.. alla känner olika.. sen så besvarade du dig själv jävligt bra med att du först frågade varför alla spelar scenarios.. och sedan säger att questen / pve suger... inte så konstigt att folk spelar scenario och pve-quests suger?
När jag spelade varierade jag.. låg jämt i kö till scenario och questade samtidigt..

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Jaekae; heh .. om folk inte skulle uppskatta scenarios så skulle de väl inte spela det? de väljer om de vill betala i månaden för att spela scenarios.. kvittar ju egentligen va du tycker om den biten.. alla känner olika.. sen så besvarade du dig själv jävligt bra med att du först frågade varför alla spelar scenarios.. och sedan säger att questen / pve suger... inte så konstigt att folk spelar scenario och pve-quests suger?
När jag spelade varierade jag.. låg jämt i kö till scenario och questade samtidigt..

Så gör jag med, oftast, om jag inte kör PQ med andra.

Visa signatur

Permalänk

EVE-ONLINE SA JAG!!

Visa signatur

My name is legion, for we are many.