Någonting dåligt med denna pga lågt pris?

Permalänk
Medlem

Någonting dåligt med denna pga lågt pris?

http://www.computercity.se/index.aspx?Identifier=SEA1805

Såg vad som är dåligt isf, och är upplösningen bra nog :)?

annars blire och köpa denna!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fel jag ser direkt:
4 GB ram men bara Vista 32Bit
Säkerhetspaketet kunde vara 2008 istället för 2007

Men i övrigt kan jag inte se nåt tror jag, sen kanske den inte var såå billig^^ Upplösningen är finfin på den skärmen..

Hur grafikkortet är vet jag inte, inget "grymt" kort men klarar fortfarande många spel, ej heller på "högsta"..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Fel jag ser direkt:
4 GB ram men bara Vista 32Bit
Säkerhetspaketet kunde vara 2008 istället för 2007

Men i övrigt kan jag inte se nåt tror jag, sen kanske den inte var såå billig^^ Upplösningen är finfin på den skärmen..

Hur grafikkortet är vet jag inte, inget "grymt" kort men klarar fortfarande många spel, ej heller på "högsta"..

Men är inte grafikkortet bra :P? det är väl bland det bästa?

"Säkerhetspaketet kunde vara 2008 istället för 2007" är det så dåligt :P?

Den ska ju vara bättre än en zepto dator med bättre pris eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Vad du velar ta Asusen för att zepto inte direkt felfria precis och rätt bra leveranstid på de.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

1. Orka bry sig om att säkerhetspacken är 2007, om man kollar efter det när man köper en dator så tycker jag man lägger prioriteringen på fel saker.

2. Vist det är 32-bit system men kostar bara ca 150 kr att uppgradera till ett 64-bit om man vill utnyttja hela ramminnet vilket man ju självklar vill (http://www.microsoft.com/windowsvista/1053/ordermedia/sv-se/d...)

3. Grafikkortet har DDR2 istället för GDDR3 vilket är lite sämre men det är fortsatt ett bra grafikkort!

Kort och gott, tror man får väldigt mycket dator för pengarna, har själv beställt en så tar och lägger upp en lite recension när jag fått den!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trunkarn
Men är inte grafikkortet bra :P? det är väl bland det bästa?

"Säkerhetspaketet kunde vara 2008 istället för 2007" är det så dåligt :P?

Den ska ju vara bättre än en zepto dator med bättre pris eller har jag fel?

Ang. grafikkortet var de mer en notis:p

Nä 08 eller 07 spelar ingen större roll, dock är 08 nyare och har ett annat GUI, lite mörkare och trevligare för mig iaf än det vita som 07 har (iaf jag hade det), ett lyft helt enkelt

Permalänk
Medlem

fan jag är också lite sugen på den. men snart kommer ju julen och då brukar det bli fin rea..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matrixxxx
1. Orka bry sig om att säkerhetspacken är 2007, om man kollar efter det när man köper en dator så tycker jag man lägger prioriteringen på fel saker.

2. Vist det är 32-bit system men kostar bara ca 150 kr att uppgradera till ett 64-bit om man vill utnyttja hela ramminnet vilket man ju självklar vill (http://www.microsoft.com/windowsvista/1053/ordermedia/sv-se/d...)

3. Grafikkortet har DDR2 istället för GDDR3 vilket är lite sämre men det är fortsatt ett bra grafikkort!

Kort och gott, tror man får väldigt mycket dator för pengarna, har själv beställt en så tar och lägger upp en lite recension när jag fått den!

Hur mycket klarar 32-bits versionen då 3 gb i ram :)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trunkarn
Hur mycket klarar 32-bits versionen då 3 gb i ram :)?

Yes, 3 gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Yes, 3 gb ram

Är det inte så att den klarar 4gb totalt? Och har grafikkortet 1gb så nyttjas bara 3gb av datorns ramminne

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majkey
Är det inte så att den klarar 4gb totalt? Och har grafikkortet 1gb så nyttjas bara 3gb av datorns ramminne

32-bit system klarar max 3 gb ram minne oavsett hur stort grafik minnet är. Om man ska kunna utnyttja alla 4 gb på ram minnet behöver man 64-bit system.
Är i alla fall ganska så säker på att det är så.

Permalänk
Citat:

32-bit system klarar max 3 gb ram minne oavsett hur stort grafik minnet är. Om man ska kunna utnyttja alla 4 gb på ram minnet behöver man 64-bit system.
Är i alla fall ganska så säker på att det är så.

32-bit klarar max ca 4Gb RAM men har du ett grafikkort som har 500Mb minne kan du bara använda runt 3.5Gb RAM.... Tänk på att jag säger UNGEFÄR, det brukar bli ungefär 3.2-3.3Gb användbart RAM i 32-bit med 512mb grafikkort och 4Gb RAM

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Tycker datorn helt klart ser bra ut och prisvärd. Dock är det ju, som Matrixxxx, säger bara DDR2 istället för DDR3 och det gör en ganska stor skillnad.
En dator som ligger nära denna i prestanda och pris är den jag köpte (Acer Aspire 5830G) . Denna kostar bara 8000 kr, men har dock ingen Bluetooth och sämre processor. Den har ett grafikkortet 9600m GT med DDR3. Vet faktiskt inte hur detta står sig mot 9650GT med DDR2.

Det behöver väl inte finnas något direkt dåligt med datorn du kollar på. Det verkar vara en bra dator till ett rimligt pris.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Tycker datorn helt klart ser bra ut och prisvärd. Dock är det ju, som Matrixxxx, säger bara DDR2 istället för DDR3 och det gör en ganska stor skillnad.
En dator som ligger nära denna i prestanda och pris är den jag köpte (Acer Aspire 5830G) . Denna kostar bara 8000 kr, men har dock ingen Bluetooth och sämre processor. Den har ett grafikkortet 9600m GT med DDR3. Vet faktiskt inte hur detta står sig mot 9650GT med DDR2.

Det behöver väl inte finnas något direkt dåligt med datorn du kollar på. Det verkar vara en bra dator till ett rimligt pris.

Vad är egentligen skillnaden på DDR2 och DDR3 :)? är det en jätte stor prestanda skillnad?