Permalänk

Klickbara nyhetsbilder?

Vill minnas att det var så innan, hade en nyhet en bild så behövde man bara klicka på själva bilden för att hamna i nyheten, nu måste man klicka på rubriken istället.

Eller så skulle kanske "Läs mer" få en bättre placering?

Något hände nån gång, och det känns fortfarande inte rätt från mitt håll.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

hmm.. smaksak. ibland skulle man villja ha större bild på bilden man vill klicka på ibland vill man komma till undersidan...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Just nu händer ju inget.

Visa signatur

Permalänk

supp. något av det skulle de vara.. hälst till nyheten väl där inne så kan bilden vara klickbar för större bild.

Dock skulle ajg även se att ens profilbild var klickbar och inte bara användarnamnet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej,

Att bilder inte länkar vidare är ett designbeslut. Länkade bilder leder till förstoringar, konsekvent och bra.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Lo jag snor tråden liten, jag skulle villja ha en funktion för recensions-bilden.
Att den är klickbar och länkar till recensionen i fråga.

För rent instingtivt så vill jag trycka på bilden eftersom det är den som är det intressanta, det flashiga satt säga.

Vad tror du om det, Andreas D ?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapy
Lo jag snor tråden liten, jag skulle villja ha en funktion för recensions-bilden.
Att den är klickbar och länkar till recensionen i fråga.

För rent instingtivt så vill jag trycka på bilden eftersom det är den som är det intressanta, det flashiga satt säga.

Vad tror du om det, Andreas D ?

Min instinkt säger att jag bör äta min nya tandkräm som smakar Alhgrens bilar. Hjärnan sätter dock stopp.

Recensionsbilderna kan inte länka vidare på grund av pilarna i hörnen, tror inte det blir bra.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Hej,

Att bilder inte länkar vidare är ett designbeslut. Länkade bilder leder till förstoringar, konsekvent och bra.

Hälsningar,
Andreas

Jag skulle vilja säga att bilder leder till länkar där man sedan kan länka till förstoringar.Just nu känns det konstigt att bilderna inte ens är klickbara...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Min instinkt säger att jag bör äta min nya tandkräm som smakar Alhgrens bilar. Hjärnan sätter dock stopp.

Recensionsbilderna kan inte länka vidare på grund av pilarna i hörnen, tror inte det blir bra.

Hälsningar,
Andreas

Men då får man väll göra om det då
Nej men fz.se har ju liknande funktion, kanske ta en titt på den?

Permalänk
Medlem

Re: Klickbara nyhetsbilder?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
Vill minnas att det var så innan, hade en nyhet en bild så behövde man bara klicka på själva bilden för att hamna i nyheten, nu måste man klicka på rubriken istället.

Eller så skulle kanske "Läs mer" få en bättre placering?

Något hände nån gång, och det känns fortfarande inte rätt från mitt håll.

Själv brukar jag föredra att klicka på den stora rubriken istället för att leta upp "läs mer" ;).