HJÄLP med FILER pls pls pls!!!

Permalänk
Medlem

HJÄLP med FILER pls pls pls!!!

Hej på er!!

Rubriken säger ganaks amkt. Jag har problem med vissa filer o mappar.

För nårga dagar sedan så om installera jag min Windows XP Proffesional.
Innan jag om installera så överförde jag mina viktiga filer till D:. Jag har skapat C: och D: i samma hårdisk men endast C: brukar jag formatera för det är där jag har alla mina windos o program filer. Dem andra viktiga filerna som tex bilder, musik text osv sparar jag i D: som jag inte formaterar. Som sagt har bara 1 hårddisk som e uppdelat i 2 C och D.

Jag har formaterat flera ggr förut utan problem men sista gången jag formatera min C: så blev de lite problem med vissa mappar och filer. Innan formateringen så överförda jag viktiga filer till D: som tex så skapade jag en map som heter D:/ Bilder. Men efter formateringen så kan jag inte komma i den och andar mappar som jag skapat innan formateringen/Ny instalationen. De står "D:/Bilder inte tillgänglig" åtkomst nekad"

Snälla hjälp mig, hur ska jag fixa så jag får filerna tillbaka i den o mina andra mappar?

de roliga är att de står "0 object i mappen" konstigt. Jag kollade på bilderna i D: innan jag fomrmaterade och de fungerade perfekt.

Nån data ingenjör, snälla hjälp :=))

Är även berred att ge en slant om detta fixas. Jag skickar pengar i förskott också.

mvh: Roger

Permalänk

Det låter som att du inte längre har rättigheter att öppna katalogen.

Högerklicka på mappen
Välj "Egenskaper" längst ned i popup-menyn
Klicka på tabben "Säkerhet"
Klicka på ditt login-namn i övre listan
Se om ngt "Deny" (vet inte vad det kan heta på svenska, men det är i alla fall kolumnen med "rutor" längst till höger) är ikryssat i nedre listan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid googla på "recover lost files" eller något liknande för att hitta ett program som återställer filer som har blivit raderade av misstag. Windows tar ju inte bort filer utan tar bara bort "pekningen" till filen.

Det borde gå att hitta filer som försvunnit i en formatering speciellt om du valt "quick format".

Permalänk
Medlem

Get Data Back For NTFS är ett gött program om man vill få tillbaka filer.

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radimax
Get Data Back For NTFS är ett gött program om man vill få tillbaka filer.

Radimax tack så mkt, jag hålle rpå o söker ochd en har redan hittat vissa filer, taack såå mkt. Men den ska blir klart först sen så skriver jag hur de gick...men taack än så länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Det låter som att du inte längre har rättigheter att öppna katalogen.

Högerklicka på mappen
Välj "Egenskaper" längst ned i popup-menyn
Klicka på tabben "Säkerhet"
Klicka på ditt login-namn i övre listan
Se om ngt "Deny" (vet inte vad det kan heta på svenska, men det är i alla fall kolumnen med "rutor" längst till höger) är ikryssat i nedre listan

finns inget som heter säkerhet där, bara " Alämnt, Dela ut, Anpassa :((

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skello, öppna "Den här datorn", glid in på menyn "Verktyg" och sen in på "Mappalternativ...", klicka på fliken "Visning", här ska rutan "Använd förenklad fildelning (rekommenderas)" vara UR KRYSSAD. Klicka på ok så inställningarna sparas.

Nu när du högerklickar på dina mappar så ser du fliken "Säkerhet" under "Egenskaper".

//milkacid