Permalänk
Medlem

Apple Promo

Hej, jag har precis valt att gå över till mac och jag är verkligen nöjd med bytet som det ser ut nu!

Däremot är jag lite fundersam till apples sätt att ge ut rabbat på skrivare och nano. Att göra det på ett sätt som är både tidskrävande och jobbigt tycker jag personlig är riktigt synd.

Jag undrar om det är någon som har gjort denna process?

Jag har försökt samla ihop allt de jag behöver men har problem redan där.

Enligt de punkter som apple har ska man:

Citat:

1. Skicka in rabattbegäran via Internet på www.apple.com/se/promo/ OCH

2. Skicka in den utskrivna online-begäran tillsammans med inköpsbevis bestående av en kopia av ett kvitto från en Apple Retail-butik eller en faktura eller leveransbekräftelse från Apple Online Store Beställningsbekräftelser, följesedlar och beställningar godtas inte. SAMT

3. Bifoga streckkodsetiketterna från Apple-produkternas förpackningar tillsammans med (i) och (ii) ovan. Etiketterna måste innehålla artikelnummer med streckkoder, serienummer med streckkoder och produktbeskrivningar.

På punkt 1, ska man då göra två olika rabattbegäran, en för skrivaren och en för nanon?
Skriva ut båda dessa och skicka till apple?

Punkt 2 är väl ganska lätt, man skickar med fakturan som skickades till email adressen man använt + de man får ut från punkt 1.

Punkt 3, har jag inte fattat helt vad de vill ha. De finns bilder på apples hemsida på hur streckkodsetiketterna ser ut men på ipod kartongen finns de inte någon etikett alls. Däremot finns det en liten klisterlapp på själva ipod fodralet som ligger i kartongen som är gjort i plast ( och som ipoden ligger i). Där står det bland annat Artikelnummer, Part no och Serial No.
Men den liknar ju inte apples ex. Sen är den sjukt liten också. De ska inte finnas någon liknande på kartongen?

På skrivarens kartong har jag hittat en etikett som ser liknande ut den apple visar. De borde vara den med andra ord. De finns ett nummer bredvid model numret som jag har tolkat som part no.

Sen har jag också hittat en etikett med part no och serial no på macens kartong. Ska den också skickas med?

Tacksam för om någon kunde klargöra det hela för mig!

Hare gött!

/Ille

Permalänk
Medlem

Punkt 1 - ja, en ansökan för varje rabatt du vill ha - dvs. en för skrivare och en för ipod. De ska dock skickas in samtidigt, eftersom streckkoder ska bifogas till båda.

Punkt 3 var jag också lite i tvivel om - mac-etiketten tog jag från den bruna kartongen (ville inte klippa i sönder den vita), ipod nano har, precis som du sa, sin etikett (ja, den är liten), i pappstycket inuti plastetuiet. Skrivaren, precis som du säger - där finns bara en att välja på.
Ja, macens ska också med, om jag förstått det rätt. Men du har rätt i att det inte så tydligt framgår i villkoren, vilket ju måste innebära att de inte trycker så hårt på det... Jag tar med den för säkerhets skull.

Hoppas det var till nån hjälp. Ska också skicka in mitt nu, och hoppas på att få pengar - lycka till!

Permalänk
Medlem

bra!

Hej,

jo det var till stor hjälp!

Nu har jag gjort båda ansökningar och klippt ut tre streckkoder, en för macen, en för ipoden, en för skrivaren.

Har också skrivit ut fakturan via appleid kontot.

med andra ord blev de 3 sidor och 3 st streckkoder.

Om jag har förstått vad som ska med så borde detta var allt,....något jag glömt?

Snacka om tid detta tog, vilka jobbiga frågor man skulle fylla i på online rabatterna.
SWIFT och IBAN kod var två helt nya ord/förkortningar för mig:

De som har swedbank kan ta reda på IBAN kod här:

http://www.swedbank.se/sst/inf/kort-och-betalningar/0,,21900,00.html

Swiftkod för Swedbank: SWEDSESS

Permalänk
Medlem

hmm, jag har ansökt på deras hemsida om det där men inte hunnit skicka in lapparna. Ändå fick jag ett mail från dom där det står följande:

"Apple Sales International.
Back To School

Bästa Peter Sundling!

Vi på Apple kan nu meddela att din rabattansökan ******** avseende Back To School har behandlats. Rabattsumman har överförts till det bankkonto du angav i din ansökan.

Om du inte fått den inom 15 arbetsdagar räknat från detta e-brevsdatum ber vi dig ringa kundservice på telefon 0771 400 484, måndag till fredag, och ange ditt referensnummer.

Tack för att du köpt en Apple-produkt. Vi ser fram emot att du deltar även i framtida kampanjerbjudanden.

Med vänlig hälsning
Vi på Apple Promotions"

Behöver jag skicka in mina lappar ändå?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
hmm, jag har ansökt på deras hemsida om det där men inte hunnit skicka in lapparna. Ändå fick jag ett mail från dom där det står följande:

"Apple Sales International.
Back To School

Bästa Peter Sundling!

Vi på Apple kan nu meddela att din rabattansökan ******** avseende Back To School har behandlats. Rabattsumman har överförts till det bankkonto du angav i din ansökan.

Om du inte fått den inom 15 arbetsdagar räknat från detta e-brevsdatum ber vi dig ringa kundservice på telefon 0771 400 484, måndag till fredag, och ange ditt referensnummer.

Tack för att du köpt en Apple-produkt. Vi ser fram emot att du deltar även i framtida kampanjerbjudanden.

Med vänlig hälsning
Vi på Apple Promotions"

Behöver jag skicka in mina lappar ändå?

Hur längesen var det du skickade in rabattbegäran? Du kan ju ringa kundsupport och fråga

Permalänk
Medlem

Jag skickade in den för typ en vecka sen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

hmm.. då kanske man ska vänta med att skicka in sina lappar tills slutet av ästa vecka då..

Permalänk
Medlem

Notera att grejerna måste vara "poststämplade" inom 30 dagar efter inköpet om jag inte missminner mig

Permalänk
Medlem

En fråga: Gjorde allt enligt instruktionerna. Har fått Back to school-godkänd, men skrivaren står det fortfarande att den inte kommit in??? Enligt AppleStore skulle det ju gå bra att skicka in båda samtidigt. För övrigt gjorde jag rabattansökan för 2 veckor sedan, kvittona för back to school kom in för ca 10 dagar sedan. Några idéer?

Permalänk
Medlem

Jag behövde inte skicka in lapparna. Fick pengarna ändå

Visa signatur

Permalänk

En annan fråga: Gjorde beställningen(mac book pro + touch 8 gb) via telefon och vid rabattbegäran går det endast att välja inköpsställe: apple online store. Någon som vet hur jag går tillväga?