Apple Promo
Hej, jag har precis valt att gå över till mac och jag är verkligen nöjd med bytet som det ser ut nu!
Däremot är jag lite fundersam till apples sätt att ge ut rabbat på skrivare och nano. Att göra det på ett sätt som är både tidskrävande och jobbigt tycker jag personlig är riktigt synd.
Jag undrar om det är någon som har gjort denna process?
Jag har försökt samla ihop allt de jag behöver men har problem redan där.
Enligt de punkter som apple har ska man:
1. Skicka in rabattbegäran via Internet på www.apple.com/se/promo/ OCH
2. Skicka in den utskrivna online-begäran tillsammans med inköpsbevis bestående av en kopia av ett kvitto från en Apple Retail-butik eller en faktura eller leveransbekräftelse från Apple Online Store Beställningsbekräftelser, följesedlar och beställningar godtas inte. SAMT
3. Bifoga streckkodsetiketterna från Apple-produkternas förpackningar tillsammans med (i) och (ii) ovan. Etiketterna måste innehålla artikelnummer med streckkoder, serienummer med streckkoder och produktbeskrivningar.
På punkt 1, ska man då göra två olika rabattbegäran, en för skrivaren och en för nanon?
Skriva ut båda dessa och skicka till apple?
Punkt 2 är väl ganska lätt, man skickar med fakturan som skickades till email adressen man använt + de man får ut från punkt 1.
Punkt 3, har jag inte fattat helt vad de vill ha. De finns bilder på apples hemsida på hur streckkodsetiketterna ser ut men på ipod kartongen finns de inte någon etikett alls. Däremot finns det en liten klisterlapp på själva ipod fodralet som ligger i kartongen som är gjort i plast ( och som ipoden ligger i). Där står det bland annat Artikelnummer, Part no och Serial No.
Men den liknar ju inte apples ex. Sen är den sjukt liten också. De ska inte finnas någon liknande på kartongen?
På skrivarens kartong har jag hittat en etikett som ser liknande ut den apple visar. De borde vara den med andra ord. De finns ett nummer bredvid model numret som jag har tolkat som part no.
Sen har jag också hittat en etikett med part no och serial no på macens kartong. Ska den också skickas med?
Tacksam för om någon kunde klargöra det hela för mig!
Hare gött!
/Ille