Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavNorry
TJABBA!

jag har precis köpt en ny dator.
med bland annat:

AMD phenom tripple core processor.
nvidia 9800GT. 512 mb
750gb hårddisk.
4GB ram.

jag spelar wow på högsta grafiken helt fel fritt. förutom att jag får tre till fyra lagg stödar med jämna mellar rum (ca 20 sek emellan) det känns som att lagget kommer från ingenstans.
det känns som att dator inte ska ha något som hest problem eftersom min andra dator ( som är mycket sämmre, mycket ) klarar det utan lagget på samma inställningar.

jag har troligt vis uppdaterat alla drivrutiner.

det är sjukt störande med detta myskiska lagg.

snälla hackers hjälp mig

jag vet av erfarenhet att det ska fungera bättre och att ni här på SWECLOCKERS kan hjälpa till. det var några här som hjälpte mig välja dator ect.

MVH/// GUSTAV NORBERG

Snälla, försök använda skiljetecken! Hursomhelst, försök som någon annan sa att stänga av alla dina addons, och se om problemet fortsätter, annars, dra ner på View Distance (eller dyl) samt shadows. Detta är det som för mig drar mest kraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
All 10-man content nere sen i fredags (Naxx, Sartharion, Malygos, Archavon). 25-man så har vi farmat spider/plaguewing, har inte två priests för instructor och för dåligt gearade offtanks för patch (hade inte skadat med nån fler healer heller). Sartharion och Archavon (kanske dom två enklaste bossarna som funnits i Wow) nere 25-man också såklart.

Lite tråkigt att 25-man skalar så sjukt, vi kör 20 pers i naxx och gör ändå mer dps procentuellt sett än när vi kör 10-man med våran 'core'. Nä, 25-man är lite för simpelt.

För övrigt är WOTLK om möjligt ännu simplare vad gäller PVE än TBC, helt sjukt vad Blizzard sänker nivån på allting.

Allt sänkt den 23 november... lite väl lätt, dock finns det ju en del achievements kvar, vi lyckades nästan med The Undying, men en person dog på sapphiron

Permalänk
Medlem

Pröva dra ner på colour multisample, det tror jag hjälper lite grann, jag märker skillnad i FPS om jag först höjer den och sedan sänker den.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

GustavNorry.. prova disabla alla addons o se om det hjälper...
Något jag hade problem med var att ha "shadows"-grafikinställningarna på max.. jag har en rätt bra dator måste jag säga.. men shadows fuckade upp allting på mitt grafikkort.. kan va nått liknande för dig.. dock för mig så va det texturerna som blev knäppa, inte att jag fick lagg.
Ang addons:en .. disabla dem.. hjälper det då? ta bort alla du har och ladda hem nya (senaste) av de addon du verkligen behöver.. man har en tendens att ladda ner fler addons än vad man egentligen behöver.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Jag kör warlock med tailoring/enchating som professions. Tailoring har jag på 375 och planerar och dra upp den till 450 men enchanting levlade jag aldrig i BC och står kvar på 300. Finns det någon anledning att behålla den. Visst jag kan DE saker jag syr och hittar men det känns ändå som en stor utgift att levla upp till 450 och för ingenting förutom enchants på ringar.

Tänkte droppa enchating och ta något annat. Någon som har ett bra tips på vad? Funderar på mining, verkar som man kan göra rätt mycket guld på det.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Jag kör warlock med tailoring/enchating som professions. Tailoring har jag på 375 och planerar och dra upp den till 450 men enchanting levlade jag aldrig i BC och står kvar på 300. Finns det någon anledning att behålla den. Visst jag kan DE saker jag syr och hittar men det känns ändå som en stor utgift att levla upp till 450 och för ingenting förutom enchants på ringar.

Tänkte droppa enchating och ta något annat. Någon som har ett bra tips på vad? Funderar på mining, verkar som man kan göra rätt mycket guld på det.

suger dock brutalt att lvla mining.. går mycket snabbare att lvla skinner eller herbalist

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Det ligger ganska mkt pengar i mining, dock är det svårt att hitta veins atm, eftersom alla försöker tjäna pengar på det. Kör på skinning, och kör mining sen/inte alls.

Permalänk

Tycker det är relativt lugnt om veins. Brukar stöta på 2-3st på min miningrunda i Sholazar Basin.

Och skilla mining är lätt om man köper ores och gör det genom att smälta. Dock så är ores sjukt dyrt.

Permalänk
Medlem

100% Clear på allt med guilden nu, förutom Malygos (folk joinade guilden, needade på key, leavade. (Ja, masterloot va på, men raidledarn råkade release:a, då blir det ffaloot)). Ska ta 25man malygos ikväll dock, så får väll göra saken lite bättre.

Fick även server first Envoy of Morality på min hunter, lite små-epeen.
(http://www.wowhead.com/?item=40385)
http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Vek%27nila...

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.Ekström
Tycker det är relativt lugnt om veins. Brukar stöta på 2-3st på min miningrunda i Sholazar Basin.

Och skilla mining är lätt om man köper ores och gör det genom att smälta. Dock så är ores sjukt dyrt.

letar man efter veins och hittar bara 2-3st så är det ju inte mycket.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2

Speciellt inte när man precis ser en, och då kommer en gigantisk drake ner från luften, en tauren eller dyl hoppar av och minar den -.-

Permalänk
Medlem

Jag hade en addon förut som hette EquipCompare, vilket gjorde att så fort man förde muspekaren över ett item, fick man upp sitt equippade precis breve, så man lätt kunde jämföra dem.

Hittar det inte nu dock, är det nån som vet om nåt liknande eller bättre?

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Jag hade en addon förut som hette EquipCompare, vilket gjorde att så fort man förde muspekaren över ett item, fick man upp sitt equippade precis breve, så man lätt kunde jämföra dem.

Hittar det inte nu dock, är det nån som vet om nåt liknande eller bättre?

Hade ett tidigare, hette typ... Ratingbuster, eller något liknande, fast det jämförde bara stats, typ -42 mana osv. Annars kan du väl bara trycka på shift?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kör mining rundor på scholar basin också. Och tycker man hittar gott om veins, på en runda på ca 2 timmar hittar man kanske 200 saronite ore. Nu har jag inte såld en enda eftersom jag behöver allting själv. Gjorde igår kväll en runda på ca halvtimma och smälte efter det ca 40-50 bar. Men visst finns det många som minar, men tycker dom respawnar mycket snabbare än t ex adamantite.

Har inte riktigt kommit igång med tankningen ännu, men meningen är att vi ska börja nu när vi har kommit till 80. Så jag har gjort några tankningsgear och ska göra ett par till, när jag får klar mina titaniumsteel bars.
Men hur är det enklast att byta target, säg att man har fyra mobs A, B, C, D och A är huvudtarget, då ska man bygga mest threat på A, men man måste rotera lite med andra också. Och det kan vara svårt att hitta mobsen med musen och klicka, alltid är det nåt i vägen. Har inte använd tabben så mycket, men antar att den tar bara den närmaste.

Permalänk
Medlem

zosma: lär dig då att använda tabben.. det är enda och bästa sättet... först tar den den som är närmaste.. sen nr2 i från dig.. sen 3 sen 4.. .. bara sitta o tabba hela tiden.. dock så finns det ju chans att man missar någon mob.. men då får man vara snabb o se om nån sticker iväg.. som prot så har du ju charge i def-stance.. så då är det bara att charge:a den fiende som smiter ifrån dig.
Dock är det ju så extrem enkelt att tanka nu.. har du imp thunder clap så räcker det att du spammar det för att hålla agro på alla utom "skull" (fiende A) .. den fienden kör du revenge, shield slam och sunder(nya sunder, glömt namn).. då kommer du vara både högt i dmg-done och du håller agro.

edit: opps.. nu tänkte jag att du va Warrior.. det kanske du inte är? men alla tanks håller agro med sina aoe-spells.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

zosma: lär dig då att använda tabben.. det är enda och bästa sättet... först tar den den som är närmaste.. sen nr2 i från dig.. sen 3 sen 4.. .. bara sitta o tabba hela tiden.. dock så finns det ju chans att man missar någon mob.. men då får man vara snabb o se om nån sticker iväg.. som prot så har du ju charge i def-stance.. så då är det bara att charge:a den fiende som smiter ifrån dig.
Dock är det ju så extrem enkelt att tanka nu.. har du imp thunder clap så räcker det att du spammar det för att hålla agro på alla utom "skull" (fiende A) .. den fienden kör du revenge, shield slam och sunder(nya sunder, glömt namn).. då kommer du vara både högt i dmg-done och du håller agro.

Har ju inte tankat efter wotlk, eller var en gång på naxxus tror jag, men då var jag så mycket högre level än dom andra, så där funkade ju tankningen bra fast då var jag arms, och där använde jag mycket thunder clap, risken med thunder clap är om man har använd CC så träffar man dom också.

Sen tänkte jag på det här med devastate, har för mig att den inte längre ger den aggro som sunder armor gör, bara effekten och sen lite dmg. Men är det fortfarande bättre att använda devastate framför sunder.

Edit: Ja, jag är warrior. ska närmast försöka göra dessa http://www.wowwiki.com/Tempered_Titansteel_Helm, http://www.wowwiki.com/Tempered_Titansteel_Treads

Och just ser figuren ut så här: http://eu.wowarmory.com/character-sheet.xml?r=Argent+Dawn&n=Z...

Permalänk
Medlem

hmm vad jag sett hittills i wotlk så behövs inte CC... kanske finns några tunga raids.. vet inte.. men aldrig sett det behövas hittills
så att tanka med aoe verkar funka finfint.. annars får man väl wallpulla - cc och sedan aoe-tanka

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Sitter på funderingar på att levla min DK till 80, och sen ha den som tank, i heroics endast då.
Vill ju fortfarande ha min rogue som full main så.

Någon DK som kan tilltala sig hur bra en DK kan tanka heroics?
Är det något man vill ha som tank?
Vill ju inte levla upp och sen vara icke-omtyckt!
Visst, finns en del DK's, men få tanks, iaf på min server.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Sitter på funderingar på att levla min DK till 80, och sen ha den som tank, i heroics endast då.

Alla tanks är ju välkommna I alla heroics. har sett många 80dks som tankar Heroics + 10manna raider.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Det enda problemet jag vet med DK tanks är ju att folk inte är vana vid att hela dom än, för DK tanks är "high avoidance, low mitigation". Du har massor av oh-shit knappar, som du måste använda på rullande band. men när alla dom är på CD så tar du rätt bra med stryk.

Men, DKs är fortfarande jävligt bra tanks, och man sprutar fortfarande damage även fast man tankar =D

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tankar utan problem samtliga heroics.....dessvärre har det blivit ett fenomen av att sjuuukt många rollat DK och tror att dom kan vara tank....det är liksom inte gjort i en handvändning och folk har ingen koll på hur saker fungerar...detta resulterar i att DK's får lite "sämre" rykte i PUG's framförallt....

är du en duktig spelare (vilket du förhoppningsvis kommer bli som DK) så blir du omtyckt end of story....

själv får jag whisps typ 10-20 ggr per kväll där folk frågar om jag kan komma å tanka så jag ser inget problem med detta alls =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Det enda problemet jag vet med DK tanks är ju att folk inte är vana vid att hela dom än, för DK tanks är "high avoidance, low mitigation". Du har massor av oh-shit knappar, som du måste använda på rullande band. men när alla dom är på CD så tar du rätt bra med stryk.

Men, DKs är fortfarande jävligt bra tanks, och man sprutar fortfarande damage även fast man tankar =D

De förklarar ju en del. Man står där med en rullande FoL som man får avbryta konstant å sen säger de BAM å DKn droppar 50% hp på en smäll O_o Skitsvårt å heala imo! Men det är klart är man bara med på de så funkar det nog bra Å ja det är lite kul när DKs tankar att dom toppar dps listan iaf haha

Visa signatur

grrrr

Permalänk
Medlem

Tackar för era svar!
Låter ju lovande då :).
Har en kompis som också är 80dk, och han är duktig som fan imo.
Dock dps, men han kan säkert lära mig en hel del med vägen

Tank inc!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Nerf DK inc!

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkLink
De förklarar ju en del. Man står där med en rullande FoL som man får avbryta konstant å sen säger de BAM å DKn droppar 50% hp på en smäll O_o Skitsvårt å heala imo! Men det är klart är man bara med på de så funkar det nog bra Å ja det är lite kul när DKs tankar att dom toppar dps listan iaf haha

FoL spam är så TBC, dags att börja köra Holy Light så skall du se att dom där spikarna återställs direkt om du har en HL i luften hela tiden.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Viktigast som DK tank är nog ändå att köra typ icy-touch -> Plauge Strike -> Pestilence (för att alla nära ska få samma diseases) -> snabbt upp med Death & Decay -> och i mitt fall som Frost så kör jag Howling Blast (alla som har Frost Fever och är nära mig tar dubbel skada, med talents critar jag ganska ofta), och sen annars bara försöker få ner mitt target asap.

*edit*

Inte tankat någon heroic eftersom att min tank gear är ruskigt risig. Men kan tänka mig att jag skulle göra samma sak där, behöver bara tåla mer stryk

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Jag har iaf svårt att se det roliga i att en tank toppar dps listan.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har iaf svårt att se det roliga i att en tank toppar dps listan.

Jag tycker också det är lite dumt, visst är det skönt att kunna göra damage som tank, det tycker jag vi förtjänar att få se. Men inte ska vi ligga längst upp..

Och jag tankar hela tiden i instanser som blood nu när jag levlar (blev precis 74 \o/) och jag har INGA som helst problem med aggro. bara att pulla med Icy touch - plague strike - pestilence - Death & decay - blood tap - blood boil (och såklart slänger man in deathcoil/runestrike när tillfälle ges). sen har man tillräckligt bra aggro för att ställa sig och börja attackera mob #2 medans DPSen köttar ner mob #1

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

vill lägga till att vid 80 är DKn inte alls så OP som den är vid 55-70

det bästa är dock dpsare typ rogues som tror att bara för att man är tank så kan han göra en ambush som crittar på 8k 3 sekunder efter att man börjat slå på bossen hahahaha...not my repair bill iaf

och för övrigt så kör inte DW om ni ska tanka....man ser alltför många Dks som springer runt och dual weildar...= FAIL

visst det fungerar i non heroics men sen är det bara sorgligt =D

Permalänk
Medlem

Det här med att DK toppar DPS, menar ni medans ni levlar eller på level 80?

Annars får ni gärna posta WWS-parses eller om ni kommer ihåg några siffror sådär rent spontant. Våran DPS vi kör är givetvis olika pga klasser vi har med, men toppen ligger kring 4.3k dps på våran bästa hunter, sen ligger folk därifrån ner under 2k (jag ligger på ca 3k average som enhancement, kanske lite högre).

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra