Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem

grisar kan flyga....... visste ni inte det

Visa signatur

Dator: Vad arbetsgivaren ger mig :-)

Permalänk
Medlem

Alltså jag tänkte om resultatinformation om patchen läckt ut på något forum eller dyl.

Permalänk
Medlem

hmm jag tror det finns nån länk i denns tråd till info om patchen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

()=%#%# och hur får jag upp listan på alla achivements? i windows live game skiten står det att jag varken har inga spel eller någon spel några ?=%)=#"

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

Ska vi se om patchen gör någon nytta då. Hoppas!

http://www.gta4.net/news/index.php

Edit: Inga REC10 crascher så här långt. Flyter mycket fint nu. Luktar lite placeboeffekt. He,he. Screw it! Bara det funkar så!

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk

lol n00b91, inte för att vara taskig eller så, men du verkar ha typ ADHD eller vad det nu heter.

Angående patchen: never underestimate the power of placebo.. placebo är fina grejer det

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har ett problem med mitt GTA IV, jag kan inte länka/koppla eller vad fanken de kallar det, mitt Windows Live ID till mitt spel, när jag försöker göra det står det att min produkt nyckel inte är giltig. Detta ser jag som aningen underligt då jag köpt mitt spel och installerat det, med den produkt nykeln, och kan logga in på Windows Live utanför spelet. Jag har länkat mitt Windows Live ID till Rockstar Social Club.
Vad göra, vill gärna spela lite nu i helgen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bewwa
Så vad tror ni om patchen......kommer den ge mer fps? Spela utan lagg?

En patch kommer aldrig göra så spelet flyter på bättre. Skulle det vara så lätt så skulle spelet vara snabbare redan från början.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroso
En patch kommer aldrig göra så spelet flyter på bättre. Skulle det vara så lätt så skulle spelet vara snabbare redan från början.

Efter att nu ha installerat patchen kan jag bara bekräfta. Finns inget i den som gör prestandan bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
Efter att nu ha installerat patchen kan jag bara bekräfta. Finns inget i den som gör prestandan bättre.

Sant, men jag upplevde färre grafikbuggar och bättre skuggor så jag är nöjd Bara å vänta på en hotfix driver från ATI då.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroso

"Aldrig"?
Såklart en patch (inte denna) kan öka fps:en i spelet. Nej det är inte lätt att optimera programkod alla gånger, så de kan inte göra det från början om de blir pressade att släppa spelet i tid. Då får man jobba med sådant efteråt och uppdatera med patchar.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Jag är mer besviken över att nvidia 180.84 drivrutinerna inte ökade min fps nånting, tvärtom så sänktes min fps med 2 typ.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag startade spelet och skulle få det patchat. Men icke, efter ett bra tag när den "installerar" så får jag ett felmeddelande.
Jag gick in på www.gamesforwindows.com/support och sökte på felkoden (0x80070070) men såklart fanns det ingen sida som innehöll det.

Efter lite surfande så hittade jag patchen som separat nedladdning, så alla som har samma problem som mig kan tanka hem patchen härifrån
http://www.gamingnewslink.com/2008/12/13/download-gta-iv-pc-p...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Konstigt då att jag får 6 fps mer nu efter jag har patchat !

Permalänk
Medlem

Så jävla trött... efter att man patchat så spelar så ska det crasha och ha sig - innan patchen var det BRA......

Allt i ett speciellt uppdrag också.

Permalänk
Medlem

Får grafikbuggar efter patchen. De uppstår när man kör handbromesen do blinkar vägen med massa linjer och grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Får grafikbuggar efter patchen. De uppstår när man kör handbromesen do blinkar vägen med massa linjer och grejer.

Har kvar en del grafikbuggar, dom uppstår när jag roterar kameran för mkt (typ ett varv), de ser ut som att det kommer ett grå/brunt lager som sedan fade'ar bort och så visas de korrekta texturerna.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en textfil i gta mappen som heter commandline.txt

I den har jag nu skrivit:
-norestrictions
-nomemrestrict
-novblank

Men jag vill lägga till: –availablevidmem och -percentvidmem

Skall jag då skriva: -avaliblevidmem:512 eller -avaliblevidmem512 eller avaliblevidmem 512?

Alltså, skall det vara kolon mellan avaliblevidmem och 512, eller mellanslag, eller allt i ett ord?

Kan: -noprecache: Disable precache of resources, hjälpa till att öka fps:en? Skall det då vara: -noprecache: eller -noprecache (utan kolon)?

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
öppna kartan och tryck på det tjocka utropstecknet...glöm inte att köpa kläderna bara

Och nu är jag så jävla färbannad igen att ajg sitter och biter på nävarna hur fan kan man förlora mot en tjej i biljard?! hon sänker ju alla bollarna på första försöket "?%)#?="#!"!"

Verkar som alla personer är olika bra på olika saker. Mötte en annan brud som var totalt sämst på biljard!

Dock råkade jag ut för en irriterande bugg när man är ute på dejt och åker på motorcykel så blir hon skrämd och drar hem. Var på första dejten också så hon ville ju inte ha med mig att göra igen. boohoooo! och precis innan sa hon "I'm so horny"

edit:

Var inte meningen att spoila i min tidigare post, ber om ursäkt...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Finns inte GTA IV i butik eller? Läste på någon sida i tråden att man fick gå till kassan på El-giganten och fråga efter ett exemplar av spelet, för att det inte fanns framställt i butik.

Jag var in till Mediamarkt idag och kollade men där fanns inget. Tror inte att det var slutsålt heller för det fanns ingen ledig plats där spelet har kunnat stått. Åkte in till ICA Maxi också för att handla mat och passade då på att kolla efter spelet där men fanns inte där heller.

Hur köpte ni erat?

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berra0603
Finns inte GTA IV i butik eller? Läste på någon sida i tråden att man fick gå till kassan på El-giganten och fråga efter ett exemplar av spelet, för att det inte fanns framställt i butik.

Jag var in till Mediamarkt idag och kollade men där fanns inget. Tror inte att det var slutsålt heller för det fanns ingen ledig plats där spelet har kunnat stått. Åkte in till ICA Maxi också för att handla mat och passade då på att kolla efter spelet där men fanns inte där heller.

Hur köpte ni erat?

Gick in till OnOff på lanseringsdagen - var dock INTE skyltat eller dylikt... stod nere på plats 8 på listan i hyllan hahahha..

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur köpte ni erat?

Kollade runt i några butiker i Tornby och letade billigaste pris; stod ute i butiken på Game och Elgiganten, fanns inte på PC-city, sedan kom jag till Onoff som hade det för 399kr visade det sig (eller, det stod 450, men när jag gick till kassan fick jag det iaf för 399), och då slutade jag leta.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Ok, tack så för era svar

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk

Hur kan man släppa ett spel till PC som är helt ospelbart? Jag vet att jag inte sitter med det hetste grejorna man kan ha (E6550 @2,66 Ghz, 2gig, HD4850) men det kan omöjligt vara så att man ska kunna gå från att i stort sett spela på max-inställningar i alla spel på marknaden till att inte kunna spela överhuvudtaget.

Folk sitter på detta forum och säger "Är du trög eller?!" Du har inte tillräckligt bra hårdvara. Till svar på detta säger jag bara "Är du trög eller? Jag skiter i om jag inte har tillräckligt bra hårdvara eller inte. Man släpper inte ett spel som typ 2-8 % av alla på marknaden kan spela, då är man helt ute och cycklar.

Det som gör mig förbannad är att jag inte ens kan spela i 800x600 med allt på low och 0. Det är klart att man får upp mot en 30-50 fps. Men vad är det när det endå rycker och knycker var 3e secund. Ingen kan övertyga mig om att detta spel är så jävla cutting edge att det inte skall gå att få flyt i det när man slår av ALLT och sänker upplösningen till tidigt 90-tal.

Vad händer om jag drar upp grafiken då? Well, så länge man håller drawdistance nere kan man vräka på i stort sett hur mycket man vill om man håller upplösningen runt 1280x768 eller lägre. Det blir i stort sätt ingen skillnad på fps. Förbannat konstigt.

Att det är processorkrävande är ju inte något man behöver vara hjärnkirurg för att inse. Detta borde bero på att konsollerna inte har samma grafikkortsprestanda som en PC. Ska man släppa ett spel till PC borde man väl släppa det som ett PC-spel, där du har en enorm kraftkälla i grafikkortet.

Något mer man blir totalt vansinnig av är ju de människor som har recencerat detta spel. Hur i hela världen har dom inte kunnat märka av den totalt värdelösa prestandan i detta spel.

För att fortsätta vara förbannad så är det faktiskt så att jag har betalat nära 500kr för denna produkt som varit så hyllad innan den släpptes. När den väl kommer i mina händer kan jag inte använda den.

Det tror fan att dom inte har detta spel i hyllorna. Vad tror ni medelsvensson, medeltysken eller medeljänkaren har för dator? Inte har dom något i närheten av snittdatorn på detta forum i alla fall. Av 10 sålda spel måste ju minst 6-7 kunder vara totalt missnöjda.

Vart vänder jag mig för att få tillbaka pengarna? Det är det enda jag frågar mig nu. Någon som har varit i kontakt med Komplett angående detta?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur köpte ni erat?

gick in på eb games, frågade efter gta iv för jag såg det inte när jag kollade lite snabbt.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

jag tyckte patchen gjorde det en bra bit stabilare... någon som märkt nått?

Visa signatur

Permalänk

Jag har riktigt bra flyt nu, när jag ställer allt på 0 eller låg, men har min skärms "native" upplösning (1920x1200).
Det jag gjorde, som jag skrev förut, var att prioritera GTA IV i aktivitetshanteraren, samt att nedprioritera exempelvis svchost och såna.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk

Jag beställde mitt från spelbutiken.se för 379 kr (fast tror dem har höjt priset med 10 kr nu)

KejsarenAfSodom: att prioritera GTA IV i aktivitetshanteraren höjde inte min fps nånting alls.
Det du upplever är kanske en placebo effekt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag beställde mitt från spelbutiken.se för 379 kr (fast tror dem har höjt priset med 10 kr nu)

KejsarenAfSodom: att prioritera GTA IV i aktivitetshanteraren höjde inte min fps nånting alls.
Det du upplever är kanske en placebo effekt

Att insinuera att det är en synvilla tar jag som ett påhopp.

Det hackar inte alls längre som det gjorde förut. svchost tog upp kanske 70 % av min CPU (någon som vet varför?) - det var inte spelbart för fem öre. När jag prioriterade gta OCH nedprioriterade svchost, fick jag märkbart bättre flyt. Hacket var hel och hållet borta. Bilarna körde "mjukt" istället för som förut där man hackade fram. Det var väldigt stor skillnad.

Att det är ett CPU-problem är det ingen fråga om.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur köpte ni erat?

Jag förhandsbokade mitt på webhallen och gick och hämtade det när jag fått mailet att det fanns i lager.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller