Permalänk
Medlem

Thomson 780 + D-Link DGL4300

Hoppas någon här kan hjälpa mig.

försöker få till portarna på min burk så inte uTorrent gnäller.
Har BBB 20/3 och ett Thomson Speedtouch 780. Vidare från det kör jag till en D-Link DGL4300. Anledningen är att jag enbart vill ha modemet som modem och sen kunna sköta all konfigurering via D-Link:en.

*Enligt modemet är brandväggen avstängd och jag har konfigurerat routern enligt portforward.com men det fungerar inte ändå.
*"Intrångsigenkänning" är aktiverat på modemet och det kan jag inte stänga av.
*Om jag enbart kör på modemet så är det inga problem.

Så någonstans mellan modem - router - dator så har jag missat något.
Kör fast IP mellan router - dator (Minimjuk Vista 64 home premium)
Mellan router - modem har jag alltid samma IP, dock inte låst vad jag vet.

Någon vänlig datorguru som kan ge mig tips på hur jag ska fixa det.
Vilka portar ska öppnas upp var och till vilka IP ska jag hänvisa??

Visa signatur

|| Intel i5 4670K + Noctua NH-U9B || Sapphire R9 280X 3GB || 8GB Kingston HyperX Blu || Gigabyte Z87-HD3 || Corsair HX520W || Fractal Design R2 || KINGSTON SSDNOW V+200 120GB SSD ||

Permalänk
Medlem

Vore nog läge att brygga modemet tror jag. Du kan även lägga till samma portar i routern men jag tycker nog att du ska brygga modemet. (Ringa till Supporten och be dem hjälpa dig brygga modemet)

Då blir modemet som en switch och den inbyggda routerfunktionen i det försvinner så att säga. Vilket gör att endast dina inställningar i 4300:an gäller.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Har en likadan router/modem som jag fick av BBB och har ett liknande problem, fast det gäller port 80...

Saken är den att istället för att gå till min apache server på datorn (som jag öppnat port för o.s.v.) så går port 80 till routern, så vem som helst som går in på min ip adress får tillgång till routerns inställningar o.s.v. om jag inte har lösenord!

Det jag undrar nu är om det är någon som vet hur jag ska fixa detta och få port 80 att gå dit jag vill?

EDIT: Sorry för bumpen, googlade mig till tråden och tänkte att jag skulle låna den lite, tänkte inte på datumet senaste inlägget postades