WoW tråden om förstörda sociala relationer och problem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin^_^
Hej. Jag heter Martin och jag är kanske en smula wow-beroende.

Imorgon fyller jag 20 år, men i brist på vänner tänker jag fira det genom att raida naxx 25-manna.

Har dock planerat det hela väl. Köpt rött vin samt en stor tårta som alla kan ta del av (i wow dvs). Jag tycker sådant är mysigt

Tänkte ge ut lite guld till vissa närmare kompisar i guilden också. De är riktiga vänner man kan lita på.

Egentligen har jag inte gearet för att få raida naxx 25-manna, men eftersom det är min födelsedag tog de in mig istället för någon annan med full tier7

Det är sådant här man aldrig får uppleva IRL och det är därför detta spelet väcker så många känslor som det gör.

Det finns även andra anledningar till varför den virtuella världen är så mycket bättre.
Som ni vet äro vi i nationell dekadens och därför känner jag att WoW är det enda i livet som känns stabilt.

Börsraset fick folk att begå självmord. Shit liksom?! Spelar man wow slipper man sådana tankar.
Här lever vi i total harmoni med varandra. Visst, det uppstår dispyter. Men det är bara att skriva /ignore så är det problemet borta liksom

Håller man sig till WoW så mår man bra.
Försöker man leva ett så kallad "normalt" liv så vet man aldrig riktigt var man står.

WoW är inget spel, det är en livsstil. Tycker ni yeslifers bör tänka på det å sluta mobba oss mer säkra på vad vi vill göra i livet

Ursäkta men.... Inte nog med att du hävdar att du är en SMULA wow-beroende, det är heller inte helt säker då du säger att du kanske är det?
Undrar bara.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Medlem

Jag skrev en jävla massa saker om hur folk som fastnar är svaga. etc etc.
om hur jag själv var i en sådan situation och sedan växte up etc etc...
Rant rant rant rant etc etc etc etc

Ni fattar nog vad jag menar..
Men iaf..

Folk som fastnar vid sånt som WoW så pass att det effekterar deras liv är 99% av gångerna bara för att dem vill fly från verkligheten... Alltså är dem antingen osäkra på saker och ting eller helt enkelt rygglösa..

Slå personen på käften, sälj hans/hennes dator och ta ut dem i friska luften.
ELLER så kan du ju inse att man bara lever en gång och att alla är fria till att leva som dem vill.

DAMN DUDE Lok'thar ogar, kek

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis som spelar wow 12h om dan, tar bara raster för o äta o pissa typ. Han har gått upp i vikt som en idiot, typ 30kg. Detta under 1 år. Så länge man inte skadar någon annan så ska alla hålla käften o sluta kritisera. So what om nån vill köra sitt liv i botten, de kan träda fram i talk show programmet Hannah när hon gör sin comeback. Allt är förlåtet, snälla kom tillbaka.

Det är inget fel o köpa vin o tårta för o fira en bra raid. Det är normalt beteende 2008. Själv tar jag en whiskey och nån god kaka varje kväll när jag wowar. Ibland blir det champagne, beroende på om jag fått nån bra loot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Hej!

Vet inte om det finns någon sådan här tråd, men här kan vi diskutera sociala problem som skapats p.g.a World Of Warcraft.

Det är så att många av mina vänner har låst in sig i ett års tid nu och är onårbara, det var SLAGSMÅL i skolan p.g.a nåt wow-bråk och massa annat tråkigt.

Problemet är att jag har några vänner som spelar "på skoj" så att säga, och nu försöker de värva mig och jag vill inte bli beroende

Har ni råkat ut för liknande erfarenheter angående vänner som "försvunnit" osv?

Tack på förhand och en fortsatt underbar glassig sommar

Att "anklaga" wow är fel. Finns många spel som framkallar beroende, bara att wow är ett bra spel som många väljer att spela istället för andra spel. Jag har haft några kompisar försvunnit i spelvärlden.. men det såg man tecken på innan wow kom.. och många som 'försvann' spelar inte wow längre.. utan de har gått vidare på något annat spel istället. Dessutom är det inte bara spelet som gör att man blir fast.. det är vännerna man har i spelet som håller en kvar... man vill inte hamna efter sina vänner i lvl osv... och man vill vara med o spela de raider som ens vänner kör. Tänker man sig istället t.ex Diablo2 som inte var ett mmorpg så va det inte lika gripande och tvingade en att spela hela tiden för att hänga med..
Vill man sluta vara beroende så rekommenderar jag att man byter server till en server där man inte känner någon.. och spelar där utan grupp och spelar osocialt med det övriga spelarna.. dvs man spelar ensam.. det får en att tröttna ganska fort. Det är vännerna i spelet som man får som håller en kvar..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
För då lär det ju vara mycket intressantare att höra om pappas MC raid eller?

Tror du inte förstår min poäng

Permalänk
Medlem

Min kusin har låst in sig igen efter expansionen. Har knappt hört av han! Skamligt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
min synpunkt varför folk blir "beroende" är dock att i wow kan man åstakomma något som vore totalt omöjligt irl man blir någon! du blir betyddelse full är du tex en tank då är det din uppgift du är bäst på det alla litar på dig! du som styr skutan skulle liknande saker kunna inträffa irl? njet!
totalt omöjligt du skulle ha blivit nersparkad och förolämpad så det inte finns ord för det!

HAHA! Alltså ni måste ju skämta. Jag har träffat folk som knarkar som är mindre torsk än vad ni är. Har ni testat att skaffa riktiga vänner och riktiga jobb? Då kan ni få känna på hur det är att vara omtyckt och behövd, på riktigt.

Permalänk
Medlem

det martin^_^ skrev skrämde lite.. en livsstil.. hur har du tänkt betala för dig själv.. man lever inte gratis.. och du tjänar inge pengar genom wow.
Du får heller ingen utbildning.. och wow kommer inte leva hur länge som helst.. då kan du iof byta spel.. men samma sak blir där.. du får ju inte in nå pengar.. äter mat för andras pengar? lever du under tak som andra betalar hela livet?
Get a grip boy... du kommer inte leva på föräldrarna hela livet. Bor du hemma så bör dina föräldrar ta tag i det där..
Visst är det mycket du kan uppleva i wow som du inte får ut i verkligheten, men så är det ju i ALLA spel.. du kan spela ett bilspel och kommer kunna göra saker du inte kan i verkligheten.
Jag har varit beroende av wow.. men jag har samtidigt pluggat och arbetat.. för att man kan inte släcka verkliga livet och tro att man överlever endast med ett spel, man lever inte gratis.. och ens hälsa / kropp klarar sig inte på att leva i ett spel.
Låter som att du tror att du kan leva på wow.. vilket får mig att tro att du e ganska korkad. Hoppas dina föräldrar lär dig en läxa och kastar ut dig ur huset och får klara dig själv genom att tjäna egna pengar.. livet är inte enkelt, alla måste arbeta.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
det martin^_^ skrev skrämde lite.. en livsstil.. hur har du tänkt betala för dig själv.. man lever inte gratis.. och du tjänar inge pengar genom wow.
Du får heller ingen utbildning.. och wow kommer inte leva hur länge som helst.. då kan du iof byta spel.. men samma sak blir där.. du får ju inte in nå pengar.. äter mat för andras pengar? lever du under tak som andra betalar hela livet?
Get a grip boy... du kommer inte leva på föräldrarna hela livet. Bor du hemma så bör dina föräldrar ta tag i det där..
Visst är det mycket du kan uppleva i wow som du inte får ut i verkligheten, men så är det ju i ALLA spel.. du kan spela ett bilspel och kommer kunna göra saker du inte kan i verkligheten.
Jag har varit beroende av wow.. men jag har samtidigt pluggat och arbetat.. för att man kan inte släcka verkliga livet och tro att man överlever endast med ett spel, man lever inte gratis.. och ens hälsa / kropp klarar sig inte på att leva i ett spel.
Låter som att du tror att du kan leva på wow.. vilket får mig att tro att du e ganska korkad. Hoppas dina föräldrar lär dig en läxa och kastar ut dig ur huset och får klara dig själv genom att tjäna egna pengar.. livet är inte enkelt, alla måste arbeta.

Det finns faktist några i Ensidia som tjänar pengar på att spela

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

Casual wow-spelare spelar inte så mycket.
Wannabe pro-spelare spelar alltför mycket.
Riktiga män jobbar 8 timmar varje dag, kommer hem på onsdagar, clearar allt content som finns, spenderar de andra 6 dagarna på att göra vafan de vill.

Ta det med en nypa salt då jag är på rage-spree för tillfället, men alla som spelar wow i någon högre guild vet att det jag säger är sant.

Så, antingen spela lite då och då, eller bli bättre. Erat val.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Det finns faktist några i Ensidia som tjänar pengar på att spela

det är dock inte relevant i detta läge

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

spelade WoW till grad 2. helt värdelöst.

Permalänk
Medlem

Att folk klagar på Wow och Blizzard för att man kan bli beroende av det här spelet är så lamt det kan bli, i princip alla jävla MMORPG's som finns är beroendeframkallande till en viss grad, och World of Warcraft har blivit en syndabock bara helt enkelt. En bekant till mig fick en psykos och blev inlagd på sjukhus för han spelade för mycket Call of Duty. Wow är inte det enda farliga spelet.

Btw, är jag en sämre människa bara för att jag tycker om att spela mer än att supa på krogen varje helg i min ungdom?

Permalänk

Igentligen är det väl ingen skillnad på att vara "hardcore raider" eller vara tex elitidrottare, musiker eller entusiast av vilket slag som helst.
Alla former har olika nivåer av utövande, allt från utövande ett par timmar i veckan till flera timmar var dag.
Att vara med i en hardcore guild kan väl liknas med att vara med i ett elitfotbollslag, större band tex .. Man har tider att passa då man måste infinna sig om man vill vara med och ha en plats i "laget/gruppen"
Hur många Idrottsmän/musiker/entusiaster har inte satt sitt stora intresse högt och valt bort andra saker i livet bara för att kunna ligga på så hög nivå som möjligt?
Att idrottsmän/musiker/entusiaster gör sina val verkar vara "accepterat" av generalla folkmassan men så är inte fallet med gamers...vilket kan verka orättvist men allt bottnar antagligen i oförståelse i vad det handlar om.

Men visst finns det gränser för vad som är rimligt

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

fan, mycket oroväckande detta jag läser... Jag å min bror har varit i samma knipa, Han satt inne hela somamren för 3 år sedan och spelade wow, han var inte på stranden, träffade inte en enda polare på hela sommarlovet. Självklart ångrar han detta nu i efterhand nun är han har varit "clean" i 1.5 år. jag själv har sagt nej till att umgås med polare å shit för att spela wow. har dock varit "clean" i 1 år. fy fan nu när man riktigt tänker på det :/

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att sluta spela wow, inte för att jag behöver spela själva spelet men för att jag inte vill ge upp den sociala krets jag har där, den består både av människor jag lärt känna via spelet och människor jag känner sedan innan. Gemensamt har dom alla att dom bor långt iväg och att wow är mitt sätt att "umgås" med dom. Samtidigt känner jag att spelet kräver ganska mycket tid.

Bara hur jag ser på det.

Visa signatur

moops

Permalänk
Medlem

Det är väll perfekt nu, när 25 manna content tar 1 dag att cleara för topp guilden, mer tid över till RL? eller sitter ni i dalaran och drönar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Att idrottsmän/musiker/entusiaster gör sina val verkar vara "accepterat" av generalla folkmassan men så är inte fallet med gamers...vilket kan verka orättvist men allt bottnar antagligen i oförståelse i vad det handlar om.

Det är för att det är geniunt coolt att vara asgrym på elbas eller sparka boll som Zlatan, medan ingen bryr sig om hur långt man har kommit i ett MMORPG som 90% av övriga världen rynkar på näsan åt.

Eller ska du klaga på att elitstädarna och elitlapplisorna inte får sin beskärda del avund också?

Permalänk
Medlem

Jag blir smått skrämd av att se folk skriva hur de lever sig in i detta onlinespel. Jag är säker på att 95% av alla dessa som är väldigt oaktiv utanför sin drömvärld ej har ett fast jobb eller flickvän. Jag spelar själv wow och brukar begränsa min speltid noga så att man får tid åt många andra sysslor. Det borde många av er också göra.

Här har vi ett parodiexempel på hur en innesittare kan ha det! Om några känner igen sig själva här så kan jag inte mer än att tycka synd om er!
http://www.youtube.com/watch?v=XFmSffD3_JM

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistard
ELLER så kan du ju inse att man bara lever en gång och att alla är fria till att leva som dem vill.

DAMN DUDE Lok'thar ogar, kek

Du menar väl ändå att alla är fria till att "lvl:a" som de vill? ^^

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det är för att det är geniunt coolt att vara asgrym på elbas eller sparka boll som Zlatan, medan ingen bryr sig om hur långt man har kommit i ett MMORPG som 90% av övriga världen rynkar på näsan åt.

Eller ska du klaga på att elitstädarna och elitlapplisorna inte får sin beskärda del avund också?

Tror knappast elitstädare eller elitlapplisor brinner för eller gör uppoffringar för att bli bättre på vad dom gör iofs.

Tror inte heller 90% av omvärlden bryr sig om Torkels Uber frimärkssamling som han varit världen över för att få ihop sin samling genom att gå på frimärksexpos eller hemliga frimärksmöten.
Eller Elofs grymma Tågbana som han lagt ner hela sin själ på och hela sin ekonomi som han sitter och leker med och bygger på all sin lediga tid.

Har man ett intresse man brinner för så är det väl självklart man lägger ner tid, svett och tårar på det för att bli så bra som möjligt oavsett vad det gäller?

Att wow förstör mänskligheten är så mycket bullshit, det är bara ett spel sedan är det väl upp till var och en att lägga ribban på hur högt man vill nå? Vill man vara bäst på servern då får man också göra sina uppoffringar, vill man bara spela casual då går det med.

För ~ 50 år sedan gnällde folk på Tv:n att den skulle förstöra en hel generation.
För~25 år sedan gnällde folk på Videon att den skulle förstöra en hel generation.
Nu gnäller folk på Datorspelande/gamers.

Sedan att lilla Erik 10 år sitter och spelar 24/7 är grymt fel men det är väl ändå upp till föräldrarna att kontrollera?

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem

håller med chamberlain.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
För ~ 50 år sedan gnällde folk på Tv:n att den skulle förstöra en hel generation.
För~25 år sedan gnällde folk på Videon att den skulle förstöra en hel generation.
Nu gnäller folk på Datorspelande/gamers.

Alltså, jag bryr mig väl inte om att folk spelar WoW och jag tror inte det är något samhällsproblem ö.h.t., det var bara ditt uttalande om att seriösa WoW-spelare ska få samma respekt och förståelse som skickliga musiker eller idrottsmän jag reagerade på. För WoW är sjukt ocoolt och alltså är det ingen som varken förstår eller respekterar folk som håller på med det. Men jag kanske misstolkade dig?

Permalänk
Medlem

är inte det här en ruggigt patetisk tråd? och nej jag orkar inte läsa alla inlägg...

spela dom som vill

spela inte dom som inte vill

vad är det som är så svårt? det är dataspel

Permalänk
Medlem

Jag har spelat WoW sen det kom ut och ja det är ett roligt spel men jag kan inte påstå att jag någonsin har blivit så beroende att man skiter i allt. Just nu spelar jag inte dock eftersom i WOTLK blev det lite för obalanserat så jag väntar på att det kanske blir bättre så kan man väll börja lira lite igen.

Men iaf så måste jag säga att det är MÅNGA som lever på att spela datorspel och det är deras SPORT alltså som vilken jä... fotbolls spelare eller vad som helst och jag måste säga att jag skulle hellre kärna pengar på att spela än att springa runt och jaga en fotboll på gräset.
Alltså datorspelandet är en SPORT och datorspelare blir också kända inom det dem gör precis som en fotbolls spelare eller hockey spelare blir kända för det dem gör och det är INGET fel med att vilja spela spel och bli bäst.

Så till alla er anti-spelare lägg ner snacket om att alla som spelar är några jävla töntar som sitter framför sin datorskärm och förstör sitt liv för det är fel! Visst finns det några som är "beroende" på fel sätt men det är LÅNGT ifrån alla.

Datorspel, Hockey, Fotboll, Bowling = samma sak EN SPORT och alla har olika intressen och vill göra olika saker och bara för att alla inte kan/vill spela fotboll så ska man inte se dem som töntar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
TEXT

Jag har spelat och spelar väldigt mycket.. jag är nästan alltid beroende av något spel.. inte så det förstör mitt liv då men.. då jag alltid arbetat eller gått i skola.. samt gjort värnplikten.. jag skulle däremot hellre jämföra datorspel med t.ex schack där man använder huvudet istället för kroppen.. och 'sport' använder man istället hela kroppen samt huvudet.
Jag har aldrig sett dator / tv-spel som en sport.. och kommer inte att göra heller.. jag ser det mer som en hobby.
Eftersom datorspel knappt har några åskådare.. möjligtvis stora klan-matcher i cs.. men det är ju knappast många jämfört med en fotbollsmatch (där folk t.om betalar för att se matchen live).. detta gör att det inte går att utvinna någon egentlig 'lön' på att spela.. det är undantagsfall på cs-klaner osv.. men det är sällsynt i övriga spel..

edit: Dessutom kan man aldrig få ett datorspel lika balanserat som en fotbollsmatch, båda lagen har samma förutsättningar.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Alla som blir proffs i många olika spel som WoW, WC3, CS, StarCraft mm kan kärna pengar på det om dem bara vill vara med i stora turneringar, t.o.m TrackManiaNations hade ganska nyligen en tävling där vinnaren vann 20.000 dollar och det har säkert varit många fler tävlingar.
Och ja det är väll bra om det nu är så att det är gratis att kolla på en CS match live eftersom jag själv skulle aldrig betala för att se en CS match live men jag skulle inte heller betala för att se en tråkig fotbolls match.
Men iaf enligt mig så är schack också en slags sport, även om man inte måste vara vältränad och kunna dribbla så tycker jag endå att schack och datorspel är en slags sport som fotboll och hockey är en slags sport.

Vissa spelar och tränar på spelet för att bli bäst precis som vissa spelar fotboll och tränar för att bli bäst och vid såna tillfällen ser jag det som en sport men man kan ju även spela både datorspel och fotboll som en hobby om man bara vill göra någonting kul någon gång ibland med några kompisar. Så egentligen kan man väll säga att jag ser både datorspel och fotboll som både hobby och sport, det beror bara på hur seriöst man gör sin sak.

Permalänk
Medlem

problemet kvarstår dock att det inte är lika många som njuter av att se en datorspels-match som det är att se en fotbollsmatch... och fotbollsmatchen drar in väldigt mycket pengar på biljetter osv..
Jag skulle då aldrig gå till en arena / bio för att se en starcraft match.. men jag skulle mycket väl kunna ta mig till en stor fotbollsmatch..
Eftersom det inte finns några betalande tittare på spel-matcher så är det svårt att förvänta sig en stor utsträckning av löner till spelare i olika spel.. Största pengarna som delas ut är som du sa på turnerningar.. vinnaren tar hem ett visst belopp och är bidraget från supportrar, som samtidigt hoppas på att sälja lite dator-hårdvara/mjukvara. Det är ungefär som att jämföra det med reklam på tv... företaget betalar tv-kanalen för att få sända reklam till tittarna.. fast i detta fall så betalar företaget ett visst belopp till vinnaren för att sprida sin reklam på en stor turnering med bara spel-'nördar'. En fotbollsspelare behöver inte vinna för att få betalt, han har kontrakt med fast lön.. och det menar jag är väldigt sällsynt i spelvärlden.

edit: Men vem vet.. nästa generation.. när dagens 'spelnördarna' vuxit upp och styr o ställer.. så kanske det blir en större 'sport' och finns mer pengar att hämta samt arbeta med det.. jag skulle inte klaga.. dock så spelar jag hellre själv och har roligt än att titta på när andra spelar.. skulle aldrig betala för att gå att se en spel-match iaf, så mycket kan jag ju säga.. och jag tror de flesta tänker likadant..

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Alltså, jag bryr mig väl inte om att folk spelar WoW och jag tror inte det är något samhällsproblem ö.h.t., det var bara ditt uttalande om att seriösa WoW-spelare ska få samma respekt och förståelse som skickliga musiker eller idrottsmän jag reagerade på. För WoW är sjukt ocoolt och alltså är det ingen som varken förstår eller respekterar folk som håller på med det. Men jag kanske misstolkade dig?

Har aldrig sagt att de skulle få samma respekt jag bara drog paraleller med sporten/musiker/entusiaster. För i grund och botten så är det samma sak?!?
Är golf en sport? Är texas holdem en sport? Är schack en sport? Är skytte en sport? Är curling en sport? Listan kan göras lååång med utövande som ligger i den gråzonen.
Sedan är det ju knappast alla musiker som tjänar stålars utav bara helvete som har grym talang eller är skickliga på något sätt.....den listan kan göras sjukt lång.

Ingen som varken förstår eller respekterar folk som håller på med det ?
hmm 11 miljoner spelar det och så där tror jag du har otroligt fel?!?

WoW är sjukt ocoolt... stämmer säkert när 11miljoner spelar?

11 Miljoner spelar WOW sedan kan du ju lägga på ett X-antal miljoner på alla som lirar andra MMPORG´s och FPS som CS, COD etc...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad jag antar att han menade med att wow är ocoolt är att det inte är lika kul att Titta på som att titta på t.ex golf.. det är fler som vill stå o titta på golf än som vill titta på en arena-match i wow..
I wow är ju allting baserat på gear och combo.. ett lag med bättre kombo / gear kan besegra en sämre combo med sämre gear även fast det laget kanske har otroligt mycker mer "skill".. obalans med andra ord.. man är tvungen att välja combon som är bäst egentligen.

Visa signatur

www.twitch.tv/leeftv