Tänka på när man har nya högtalare ?

Permalänk

Tänka på när man har nya högtalare ?

1. Hej jag undrar vad man ska tänka på när man har nya högtalare, hörde det var nått att man inte ska spela för högt i början etc, och vad kan hända om man kör dom för hårt när dom är nya (vad kan man få för fel)
undrar hur länge och hur ska man spela dom innan dom bli inkörda så att säga ??

2. Undrar även om man behöver ett bättre ljudkort till Logitech Z-5500 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=303911 för att märka skillnad än nuvarande moderkortets integrerade från Gigabyte GA-P35-DS4

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334478

Permalänk

Är det riktigt hårda upphängningar på t.ex. baselement så kanske man ska akta sig för att spela max från början, men generellt är det inga problem. Dock har alla element en viss inspelningstid innan de låter som de ska, generellt brukar man väl säga runt 100tim men beroende på konmaterial (och andra parametrar givetvis) kan det variera.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Är det riktigt hårda upphängningar på t.ex. baselement så kanske man ska akta sig för att spela max från början, men generellt är det inga problem. Dock har alla element en viss inspelningstid innan de låter som de ska, generellt brukar man väl säga runt 100tim men beroende på konmaterial (och andra parametrar givetvis) kan det variera.

ah tack så mycket.

men kan man spela dom där 100h på 1 gång eller behöver dom vila lite eller så ?

ingen som har nått att säga om man behöver ett ljudkort för att få ut mycket bättre ljud än mitt moderkorts inbyggda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik90
ah tack så mycket.

men kan man spela dom där 100h på 1 gång eller behöver dom vila lite eller så ?

ingen som har nått att säga om man behöver ett ljudkort för att få ut mycket bättre ljud än mitt moderkorts inbyggda

Du kan spela dom i sträck. När jag bytte ljud i bilen kopplade jag först högtalarna till stereon hemma & lät de spela i ett par dagar. Så va de färdig inspelade när de åkte ner i bilen