Kan NOD32 och Windows Defender störa varnadra?

Permalänk

Kan NOD32 och Windows Defender störa varnadra?

Ska jag inaktivera Windows Defender nu när jag har ett antivirusprogram?
Eller är det bättre att låta det vara aktiverat?
(Jag har NOD32)

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Hedersmedlem

Man ska aldrig ha två antivirusprogram eller brandväggar aktiverade samtidigt, stäng av Defender!

Permalänk
Medlem

Windows Defender är ingen brandväg eller antivirus-program utan ett antispyware program.

Personligen tycker jag Windows Defender är onödigt och är bland ett av dem första windows tjänsterna jag stänger av.

Permalänk
Medlem

Jag har också denna kombination och för en tid sedan har surfen blivit påverkad. I samband med många öppna anslutning (t.ex flera torrents igång), så funkar inte surfen alls.

Det går bra att skicka ping-anrop.

Andra datorer kopplade till min router är inte påverkade, så det borde inte bero på routern?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sketapax
Jag har också denna kombination och för en tid sedan har surfen blivit påverkad. I samband med många öppna anslutning (t.ex flera torrents igång), så funkar inte surfen alls.

Det går bra att skicka ping-anrop.

Andra datorer kopplade till min router är inte påverkade, så det borde inte bero på routern?

när du säger det... jag råkade ut för detta alldeles nyss. jag ska inaktivera defender nu.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
när du säger det... jag råkade ut för detta alldeles nyss. jag ska inaktivera defender nu.

Hjälpte det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sketapax
Hjälpte det?

ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har haft igång både Eset smart security och W Defender och dom har inte stört varandr något vad jag har märkt!
Däremot så hade min förra sambo´s far F-secure och W Defender och då var jag med om att Defender hittade ett spyware som inte F-secure hittade!!!
Blev jag faktiskt lite överaskad av!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Mitt råd är att du stänger av defender eller tar kontakt med nod32's support på www.esetnod32.se

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte haft några problem med A-virusproggs och Defender samtidigt, däribland Nod-32 och Avast

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Defender är som sagt inte ett antivirus program och går fint att köra ihop med t.ex NOD32 som jag gör, funkar alldeles utmärkt.
Har dock aldrig märkt av att nätet går ner p.g.a av denna combo...kör dock bara 2 maskiner via router, en laptop med WIFI och min stationära med kopplad med kabel.

Permalänk
Medlem

Samma här,har inte heller märkt nått konstigt.
Kör 2st datorer via kabel och en laptop via WIFI.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag råkar ut för exakt samma problem. Ska nog stänga av Windows defender nu. FÅr damp alltså..

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk

fattar inte varför man ens ska krångla med besvärliga antivirus program, välj bara rätt!:) ni vet nog vilket jag tycker det är

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volvopowr
Ska jag inaktivera Windows Defender nu när jag har ett antivirusprogram?
Eller är det bättre att låta det vara aktiverat?
(Jag har NOD32)

Jag har aldrig haft problem med den kombinationen, som jag har på flera datorer.