Fuel of war 10 kr ett kap :)

Permalänk
Medlem

Hur lyckas ni med problem att patcha ett spel. Inget illa men det är ju nästan bedrövligt att se hur många som har problem på swec med så simpla grejer.
Knappast spelets fel då det tydligen fungerar för majoriteten.

Installera spelet, låt dvd2 sitta kvar. Kör patcherna i ordning (nerladdat från hemsidan) Starta spelet med dvd2 inne eller nodc patch 1.3.

Ha inte igång daemon tool eller liknande.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hur lyckas ni med problem att patcha ett spel. Inget illa men det är ju nästan bedrövligt att se hur många som har problem på swec med så simpla grejer.
Knappast spelets fel då det tydligen fungerar för majoriteten.

Installera spelet, låt dvd2 sitta kvar. Kör patcherna i ordning (nerladdat från hemsidan) Starta spelet med dvd2 inne eller nodc patch 1.3.

Ha inte igång daemon tool eller liknande.

Men ska det inte funka utan att behöva patcha?

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Var på elgiganten så kunde inte låta bli att köpa ett ex.. ligger här inplastad. Får se när jag orkar installera.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
gahhhhh, trodde de flesta köpte sitt hos elgiganten, du har köpt det via nått nätverk då typ steam???????? Bahhhh folk är så korkade ida

Nej jag köpte det på elgiganten. Råkade bara välja lite fel eftersom jag kom till alternativet efter det där första gången. Sen länkade folk på forumet och då blev det rätt.
Skulle aldrig falla mig in att köpa ett spel för mer än 10kr ens. Hur dum tror "du" folk kan vara?
//Club01

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Avstängd

men min lilla 74gb raptor som är nästan helt fylld...kommer det nog dröja innan jag orkar installera, vill inte offra swat4 och cod waw än, iofs spelar jag inte dem för tillfället.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nasman
jOnÄTÄn, hur löste du det? Startade du bara om det flera gånger?

Svar ja

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

fick precis mina 3 ex i brevlådan Får se när jag ids installera. Verkar vara ett bra spel dock från vad man hört
Är det bra ger jag dom extra 2 exemplaren till polare

Skulle inte förvåna mig om det ändå är en bra affär för dem att sälja ett spel för 10kr, nog rätt många som då impulshandlar lite mer grejer osv...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

5x på G

Ses på naetet

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teh Daniel
Jag tog mig friheten att göra en torrent utav patcherna:

http://thepiratebay.org/torrent/4632639

Dessa är alla från Gamers Hell (jag använde länken som postats tidigare). För mig gick dessa i hyffsad hastighet (de största tog ca. 30 minuter) men eftersom vissa tydligen har problem och det har varit tal om att göra en torrent så bestämde jag mig för att göra en ändå.

Tack så mycket för din torrent. Väldigt enkekt, bekvämt och fort gick det också. Många plus till Teh Daniel

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

ingen som har någon server igång som man kan spela lite med er andra?

Permalänk
Avstängd

Hmm, jag börjar förstå varför det kostade 10kr. Det vill inte starta alls med dessa specs:

nVidia 7950
2GB DDR
AMD X2 4400+
XP Pro 32bit

Jag kör senaste drivrutinerna på grafikkortet (uppdaterade mitt Soundblaster X-Fi också för säkerhets skull) och senaste DirectX 9.

Skulle några (både de som får spelet att fungera och ni som heller inte får det) kunna posta sina specifikationer så att man kan få reda på om det är en kompabilitetsfråga med viss hård- eller mjukvara?

Jag antar att jag får vänta till nästa vecka och testa detta på min nya maskin med:

nVidia GTX 260
6GB DDR3 @ 1600Mhz
Intel i7 2.93Ghz
Vista Ultimate 64bit

EDIT:
För att tillägga så kraschar spelet vid start. Det är alltså inte frågan om några läsproblem från dvd-skivan. Jag har inga inofficiella patcher såsom no-cd eller liknande installerade utan endast de officiella patcherna för 1.3.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Hmm, jag börjar förstå varför det kostade 10kr. Det vill inte starta alls med dessa specs:

nVidia 7950
2GB DDR
AMD X2 4400+
XP Pro 32bit

Jag kör senaste drivrutinerna på grafikkortet (uppdaterade mitt Soundblaster X-Fi också för säkerhets skull) och senaste DirectX 9.

Skulle några (både de som får spelet att fungera och ni som heller inte får det) kunna posta sina specifikationer så att man kan få reda på om det är en kompabilitetsfråga med viss hård- eller mjukvara?

Jag antar att jag får vänta till nästa vecka och testa detta på min nya maskin med:

nVidia GTX 260
6GB DDR3 @ 1600Mhz
Intel i7 2.93Ghz
Vista Ultimate 64bit

EDIT:
För att tillägga så kraschar spelet vid start. Det är alltså inte frågan om några läsproblem från dvd-skivan. Jag har inga inofficiella patcher såsom no-cd eller liknande installerade utan endast de officiella patcherna för 1.3.

Skit bakom spakarna säger jag. Spelet är ett "games for vista" certifierat, och att du inte ens kan starta det, har jag svårt att tro att det ligger något fel i spelet eller kompabilitet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

nVidia 7950
2GB DDR
AMD X2 4400+
XP Pro 32bit

nVidia GTX 260
6GB DDR3 @ 1600Mhz
Intel i7 2.93Ghz
Vista Ultimate 64bit

EDIT:

Du är inte den enda med det problemet..

Har provat utan patch, med patch(er), kört som administratör, kört i kompatibilitetsläge för XP osv utan framgång. Har även senaste drivrutinerna.
Hittar inte mycket på google heller, verkar va många som har samma problem. Men ingen lösning på det.
Kör med:
Q6600
2GB DDR2
HD 4870
Vista 32bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Skit bakom spakarna säger jag. Spelet är ett "games for vista" certifierat, och att du inte ens kan starta det, har jag svårt att tro att det ligger något fel i spelet eller kompabilitet.

Innan du börjar häva ur dig förolämpningar bör du kanske lära dig att läsa?
Det står "Games For Windows" på fodralet och det står även att det är kompatibelt med Windows XP i systemkravsspalten på baksidan av fodralet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plat1num
Du är inte den enda med det problemet..

Har provat utan patch, med patch(er), kört som administratör, kört i kompatibilitetsläge för XP osv utan framgång. Har även senaste drivrutinerna.
Hittar inte mycket på google heller, verkar va många som har samma problem. Men ingen lösning på det.
Kör med:
Q6600
2GB DDR2
HD 4870
Vista 32bit

Väldigt märkligt då dina specifikationer verkar skilja sig från mina så mycket de kan. Du har DirectX 10 också antar jag eftersom du kör Vista?

EDIT:
Testade precis att plugga ur en av mina optiska enheter, då jag har två av dem. Detta löste tyvärr inte heller problemet.
Jag har däremot upptäckt något annat, nämligen att endast DVD 2 går att använda för att starta spelet (dock kraschar det sedan). Försöker jag starta från DVD 1 får jag ett meddelande om att sätta in korrekt skiva.
Eftersom jag läste tidigare att det var någon som hade problem med det meddelandet tänkte jag att denna information kanske kunde vara till hjälp.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Malo har nog rätt ?

Men för 10 Kr, vad kan man begära av ett spel.

Ofta får man det man betar för

Permalänk
Medlem

Teh Daniel shit the same poängen var inte att spelet inte fungerar under XP utan att det tydligen är certifierat av Microsoft och det finns ingen anledning till att det skulle vara fel på spelet.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Teh Daniel shit the same poängen var inte att spelet inte fungerar under XP utan att det tydligen är certifierat av Microsoft och det finns ingen anledning till att det skulle vara fel på spelet.

Jasså, man kan inte ens be om ursäkt? Ej heller erkänna att man hade fel?
Om du nu har läst någonstans att det faktiskt inte skulle fungera under Windows XP så ber jag dig referera dit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jasså, man kan inte ens be om ursäkt? Ej heller erkänna att man hade fel?
Om du nu har läst någonstans att det faktiskt inte skulle fungera under Windows XP så ber jag dig referera dit.

Han menar ju att det är certifierat av Microsoft och derför bör vara utan större problem inte att de ej går köra på en Xp dator. Och min kompis kan spela det utan problem med XPhome 32bit.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

fixade collect @ store och det funka prima... tills de ringde dagen efter och sa att det var slut..... de leta överallt på lagret men hitta inget=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tog mig friheten att göra en torrent utav patcherna:

http://thepiratebay.org/torrent/4632639

Dessa är alla från Gamers Hell (jag använde länken som postats tidigare). För mig gick dessa i hyffsad hastighet (de största tog ca. 30 minuter) men eftersom vissa tydligen har problem och det har varit tal om att göra en torrent så bestämde jag mig för att göra en ändå.

Skönt att du tog tag i det, jag hann inte riktigt.

Bra hastighet är det också, 4,5mb/s ner

Jag uppar med min 100/10 lina sålänge jag kommer ihåg

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

När kommer servern upp igen? :<

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Well, microsoft har certifierat spelet, men detta innebär inte att det är helt omöjligt att kompabilitetsproblem kan uppstå. Inte ens Microsoft är 100% felfria (kanske inte någon nyhet direkt...)
Så det är inte helt säkert att det är skit bakom spakarna. Skall dock inte säga att möjligheten inte finns.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
fixade collect @ store och det funka prima... tills de ringde dagen efter och sa att det var slut..... de leta överallt på lagret men hitta inget=)

haha det är då man kollar så att dom har det i lagret innan man beställer går att göra på hemsidan vet dock inte om det är så värst uppdaterad..

beställde mitt ex då det var billigare för mig att paya 30kr för spelet med frakt än att betala 40kr för att åka till elgiganten för att köpa ett spel för 10kr xD

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en SweClockers-kväll inne på Frontlines? 10 vs 10? Jag skapar server och sponsrar med en Ventrilo-server. Mer information om vart ni hittar servern, finner ni på Koroth-länken i min signatur.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Hmm,ska inte spelet finnas på start>alla program när man har installerat det?

Sen så såg jag att man inte fick välja vart man ville installera spelet nånstans heller ex. C:>Program>Spel (men det kanske ska vara så?)

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razec
Hmm,ska inte spelet finnas på start>alla program när man har installerat det?

Sen så såg jag att man inte fick välja vart man ville installera spelet nånstans heller ex. C:>Program>Spel (men det kanske ska vara så?)

Jodå, det fick man faktiskt i början av installationen

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkebuzer
Jodå, det fick man faktiskt i början av installationen

Konstigt,så var det inte för mig

EDIT:Såg nu att det fanns på options

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet fungerar minst sagt mysko för mig. Single player funkar allt fint, inge problem eller så, men försöker jag gå in online hittar inga servrar, fältet är bara alldeles blankt. Känns lite trist.

Ingen som vet vad det kan bero på? Eller vad jag kan göra för att få bukt på mitt problem? Vore kul och kunna spela online. :/

Permalänk
Medlem

Kopierade ntdll.dll filen från C:>windows>system32 och la in i binaries mappen och så trodde jag att jag hade fixat problemet,spelet starta upp och blev svart sen så började det ladda sen så kommer den där förbannade rutan upp ''Frontlines Game har slutat att fungera''

Blev bara så en gång också vilket är lite konstigt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
haha det är då man kollar så att dom har det i lagret innan man beställer går att göra på hemsidan vet dock inte om det är så värst uppdaterad..

beställde mitt ex då det var billigare för mig att paya 30kr för spelet med frakt än att betala 40kr för att åka till elgiganten för att köpa ett spel för 10kr xD

kanske det jag gjorde vettu, varför tror du de sprang runt o kolla om det fanns kvar på lagret då det sa att mion order stämde;)