5.1 ljud ifrån dell xps 1530 HJÄLP!/ tips på expresscards

Permalänk
Medlem

5.1 ljud ifrån dell xps 1530 HJÄLP!/ tips på expresscards

Tjenare.

Har googlat o letat massor men lyckas inte hitta det jag söker. Så undrar ifall någon här kanske har lite koll.

Har som sagt en dell xps 1530 och vill få surround ljud ifrån datorn till min hemmabioanläggning.

Problemet är att min hemmabio bara har en koaxial digital in och det går tydligen inte att lösa med xpsen. Har kollat lite på soundblaster expresscards men jag förstår inte så mycket vad man behöver?

Så hade behövt hjälp att hitta ett kort som passar rätt

/ MVH Sebastian

Permalänk

I och med att den varken har Coax eller Optisk ut så får du antingen köpa ny receiver med HDMI (om nu 1530 stöder ljud ut via HDMI) eller ett externt ljudkort.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Jo förstod det. Kollade upp de där expresscardsen lite grann. är som ett externt ljudkort. men var svårt att hitta något som skulle fungera. Är det nån som har tips på externt ljudkort som fungerar bra. Vill helst inte byta ljudsystem med tanke på att jag fick betala 8k för det :S.

Behöver ett som klara 5.1 multichannel eller t.o.m 6.1 om det finns