Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lizardman
Personligen hade jag gärna sett ett minitower med rimlig prestanda typ quad, 3 x 3,5" och extern grafik för under 15000:-.

Du får ju iofs en Mac Pro för 17500:-, om du är/känner någon som är student. Så det är inte så långt borta 3000 kr över din gräns.
Visst hade också mycket gärna sett en Mac Pro utan "Pro".

För övrigt var det ett riktigt tråkigt event må jag påstå. Hej vi presenterar iLife + iWork i en och en halv timme, det hade fan räckt med ett pressmeddelande för dem. Oh and and more thing, 17" MBP:n är nu också Unibody. Ha ett bra, sista, MacWorld! Ses på WWDC09.

Hade dem snackat lite om Snow Leopard, till exempel när det släpps, då hade det börjat bli liite roligare i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mac book!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
Precis vad jag menar också. Bara ta exemplet med imac också, en 20" skärm för 1900:- och en burk för 5-6000 spänn så är man där. Själv är jag van mac pojke så jag vet att osx äter upp windows alla dagar i veckan, men jag med många andra har fan inte råd i dagsläget.

en imac går inte att jämnför med ett tower.

En imac tar mindre plats och den är snyggare.

Visa signatur

//Mikael
imike.se

Permalänk
Avstängd

Alltid lika roligt när man gör "den är snyggare" till ett argument.

Permalänk

varför är visuell design inte ett plus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConVicTen
varför är visuell design inte ett plus?

Fula människor brukar säga att skönhet kommer inifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notten

haha:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notten

hehe

Permalänk
Medlem

Kul att folk nämner priset på 17"aren.. Vadårå? Den i februari förra året var väl runt den summan också? Inget att klaga över.. Jag fick min för 24k med studentrabatt, och jag är fortfarande så nöjd så..

Visa signatur

Mac mini | M2 | 24 GB LPDDR5 | 512 GB SSD | macOS 15.2 Sequoia

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Alltid lika roligt när man gör "den är snyggare" till ett argument.

snyggare och mer gedigen borde vara något som man kan betala lite mer för.

Eller varför tror du folk köper chassin för 2000:- till hemmabyggen istället för ett 200:-? Tystare,snyggare och förhoppningsvis stabilare. Samma sak gäller väl hos bärbara? Vissa är ju så dumma så man inte förstår hur de hittade till ägget.

Permalänk

Håller med. Såklart att man lägger lite extra för att få snyggare. "Varför skulle jag vilja ha ett snyggt hem när jag kan handla på IKEA?" är ungefär samma sak. Beror på helt hur man prioriterar. Finns dem som lägger massor med pengar på champagne och sedan finns det dem som lägger lite extra på inredning.

Jag vill ha en iMac för att den är snygg och gör hemmet mer stilfullt, vilket jag inte kan hitta med en windows baserad PC (än).

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Avstängd

Suck, så insnöade att ni inte kan tänka längre än till ert tangentbord. "Snygg" är något objektivt. Gillar man Apples formspråk är nog det mesta de släpper snyggt, men det bygger fortfarande på individen.

Personligen är jag inte så ytlig att jag baserar mitt val av dator på dess utseende, TN- paneler och låg upplösning fungerar inte. Kan inte heller påstå att jag gillar iMac's utseende, tror det är något med läppen under själva skärmen och att allt blänker. Det sista gäller för övrigt resterande produkter i deras portfölj också, blankt och bling bling för bara mina tankar till amerikansk smaklöshet.

Och ovanstående är också helt individuellt, åsikten "den är snyggare" kan således inte fungera som ett faktabaserat argument.

Permalänk
Citat:

Suck, så insnöade att ni inte kan tänka längre än till ert tangentbord. "Snygg" är något objektivt. Gillar man Apples formspråk är nog det mesta de släpper snyggt, men det bygger fortfarande på individen.

Personligen är jag inte så ytlig att jag baserar mitt val av dator på dess utseende, TN- paneler och låg upplösning fungerar inte. Kan inte heller påstå att jag gillar iMac's utseende, tror det är något med läppen under själva skärmen och att allt blänker. Det sista gäller för övrigt resterande produkter i deras portfölj också, blankt och bling bling för bara mina tankar till amerikansk smaklöshet.

Och ovanstående är också helt individuellt, åsikten "den är snyggare" kan således inte fungera som ett faktabaserat argument.

Angående dålig panel i skärmen stämmer det säkert för 20"-versionen, men 24"-versionen ska ha en mycket bra panel efter vad jag har läst.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Avstängd

Jag vet det, ville bara ta ett värsta fall

Permalänk

När är nästa event då?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
När är nästa event då?

+1

Vill se en "pricedrop" på MacBook"arna.

Permalänk
Medlem
Citat:

vad gör du då här på apple delen av forumet? om det inte finns nått där du gillar eller vill gilla. för du är väll inte så att du är här bara för att du starkt ogillar dem o vill ägna dig åt pajkastning?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
vad gör du då här på apple delen av forumet? om det inte finns nått där du gillar eller vill gilla. för du är väll inte så att du är här bara för att du starkt ogillar dem o vill ägna dig åt pajkastning?

Till skillnad från dig och dina gelikar är jag beredd att ägna kritik och frågeställning till Apple och deras sortiment. Jag förstår att du inte är kapabel till detsamma, men i en Apple Mac- avdelning så ska väl även detta ha tillstånd att få komma fram? Pajkastning innebär för mig att man skriver blajj och far med osanningar. Det gör inte jag, men vet inte om du förstår det.

Du som har raljerat mer än någon annan om hur smak och tycke är individuellt (det är ju ditt starkaste och enda argument dessutom) borde väl snarare hålla med mig om att "snygg" omöjligen kan vara ett argument oavsett om vi pratar datorer, bilar eller vad som helst som följer ett designspråk.

Men naturligtvis tycker även jag det är intressant att följa Apples utveckling och hur dess användare här uppför sig. Likaså är jag intresserad av hur Apple sköts (speciellt med tanke på Steve Jobs hälsa) och hur saker och ting fungerar. Det i sin tur behöver dock inte betyda att jag gillar allt som de gör, till skillnad från flertalet användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Till skillnad från dig och dina gelikar är jag beredd att ägna kritik och frågeställning till Apple och deras sortiment. Jag förstår att du inte är kapabel till detsamma, men i en Apple Mac- avdelning så ska väl även detta ha tillstånd att få komma fram? Pajkastning innebär för mig att man skriver blajj och far med osanningar. Det gör inte jag, men vet inte om du förstår det.

Du som har raljerat mer än någon annan om hur smak och tycke är individuellt (det är ju ditt starkaste och enda argument dessutom) borde väl snarare hålla med mig om att "snygg" omöjligen kan vara ett argument oavsett om vi pratar datorer, bilar eller vad som helst som följer ett designspråk.

Men naturligtvis tycker även jag det är intressant att följa Apples utveckling och hur dess användare här uppför sig. Likaså är jag intresserad av hur Apple sköts (speciellt med tanke på Steve Jobs hälsa) och hur saker och ting fungerar. Det i sin tur behöver dock inte betyda att jag gillar allt som de gör, till skillnad från flertalet användare.

för mig är det nästan lika mycket pajkastning att man hänger i ett forum som handlar om nått man klart ogillar, enbart för att man vill skriva skit om sakerna, motiverat eller omotiverat. mycket av det du rackar ner på, är ju saker som kan anses högst subjektiva.

design kan väll visst vara ett argument, även om det är subjektivt, OM man gillar designen. du kanske inte är beredd att betala för det, men det betyder ju inte att andra inte är det.

jag om någon borde snarare hålla med om att design kan vara ett argument. det är ju du, som bara anser att ren hårdvara är det ända intressanta, o det ända man kan gå efter. eller?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Du är helt otrolig Du tolkar mer än min flickväns pubertala femtonåriga lillasyster. På vilket sätt är det att skriva skit om något när jag väljer bort TN-paneler, låg upplösning och där jag motiverar varför jag ogillar iMacs utseende? Om något är det väl rätt konstruktivt, något som flertalet Mac-människor absolut aldrig skulle klara av.

Citat:

jag om någon borde snarare hålla med om att design kan vara ett argument. det är ju du, som bara anser att ren hårdvara är det ända intressanta, o det ända man kan gå efter. eller?

Och så var det det där med tolkningarna igen... Vi vet alla hur Apples prissättningar och marknadsstrategier fungerar. Allt jag menar är att när man väljer konceptet Mac så får man vara beredd på att kompromissa och/eller vara redo att betala för det. I dagsläget är knappast någon av instegsmodellerna särskilt prisvärda. Det är bara att se sig om i forumet:

Det finns flertalet trådar där det handlar om folk som köpte precis innan senaste macbook- uppdateringen och undrar nu om det är värt att byta.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arda_kilavuz
+1

Vill se en "pricedrop" på MacBook"arna.

Apple ändrar sällan priser, istället uppgraderarar de specs. Idag uppgraderades vita macbook t ex, och jag är rätt säker på att priset är detsamma. Man får helt enkelt stå ut med att deras datorer är dyra, och inte blir billigare såvida man inte köper "refurb" eller begagnat på typ blocket.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

jepp. Priset ska vara det samma enligt de sidor jag har läst.

Citat:

Engadget reports that Apple has quietly updated the entry-level white MacBook, adopting several of the components used in the base aluminum unibody MacBook model.
... ... ...
Pricing remains at $999, with orders currently listed as shipping in 4-6 business days from the US online store. While Apple's Canadian online store is offering the new model, Apple's other international sites and stores have not yet been updated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du är helt otrolig Du tolkar mer än min flickväns pubertala femtonåriga lillasyster. På vilket sätt är det att skriva skit om något när jag väljer bort TN-paneler, låg upplösning och där jag motiverar varför jag ogillar iMacs utseende? Om något är det väl rätt konstruktivt, något som flertalet Mac-människor absolut aldrig skulle klara av.

som jag ser det, så blir det ju att kasta skit, i och med att du ogillar dem totalt. i stort sett vad de än släpper, så finns det ju alltid nått du klagar på. jag förstår uppriktigt sagt inte hur nån kan vara så engagerad i nått som de ogillar så kraftigt.

du är rätt duktig på att tolka du med som att jag, eftersom jag förespråkar att saker kan vara subjektiva, skulle tycka att design inte är nått som kan motivera köp. det är i högsta grad nått som kan motivera köp. likväl som hårdvaruinnehåll och paket med mjukvara/hårdvara.

Citat:

Och så var det det där med tolkningarna igen... Vi vet alla hur Apples prissättningar och marknadsstrategier fungerar. Allt jag menar är att när man väljer konceptet Mac så får man vara beredd på att kompromissa och/eller vara redo att betala för det. I dagsläget är knappast någon av instegsmodellerna särskilt prisvärda. Det är bara att se sig om i forumet:

Det finns flertalet trådar där det handlar om folk som köpte precis innan senaste macbook- uppdateringen och undrar nu om det är värt att byta.

säg det märke där man inte får kompromissa. du verkar dock ha svårt att acceptera att vissa gillar produkter från apple. vi kan ta lenovo t.ex. eller föredetta IBM bärbara, de brukar höjas till skyarna, med rätta. men där får man ju kompremissa me dsign, man får ofast även ett sämre grafikkort och ogillar man windows, så blir man oftast påkrängd det ändå, då de flesta svenska återförsäljare av Lenovo, inte säljer dem me linux.

o vad har det där med att de funderar på att byta med om saken är prisvärd eller inte?
vet en kille som bytt bil 5 gånger på ett år, betyder det att alla bilar han köpt inte varit särskilt prisvärda? eller betyder det bara att han vill ha det senaste? jag sätter min slant på det senare alternativet.

o som sagt, me tanke på ditt "hat" mot apple, så förstår jag inte vad du gör här. vad har du för användarnamn på 99mac.se? eller du kanske vill skriva nått där? du kan säkert ha jättekul där, om det bara är att klanka ner o klaga på apple du vill göra. räkna me lite mer mothugg bara.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

du är rätt duktig på att tolka du med

berätta, vad tolkar jag?

Citat:

säg det märke där man inte får kompromissa

Jämför man konceptet Mac mot konceptet Thinkpad så jämför man flertalet punkter. Jämför man sedan Thinkpad med exempelvis VAIO så har de en gemensam nämnare, nämligen Windows. Därför kan man på ett relativt enkelt vis välja ut en dator som passar smak, tycke och hårdvara efter plånbok.

Tror inte du förstår det här med att ha ett formspråk. Hur får man kompromissa på designen när Lenovo följer ett formspråk och sin egna design? Eller Dell eller HP, eller LG eller MSI. Du får det att låta som att det är defacto fult. Eftersom vi båda har lite koll på datorföretagen så kan vi båda se på rätt långt avstånd från vilket företag en dator kommer. Det om något är väl att lyckas med ett formspråk?

Citat:

o vad har det där med att de funderar på att byta med om saken är prisvärd eller inte?

Förstår att du inte förstår det. Förstår själv knappt vad du skriver faktiskt, men det säger väl sig självt när ett företag lever på sina produkters utseende så kommer det alltid finnas kunder som köper i ett sent skede bara för att se deras produkt bli ersatt av något nyare som dessutom ser mycket fräschare ut.

Citat:

och ogillar man windows, så blir man oftast påkrängd det ändå, då de flesta svenska återförsäljare av Lenovo, inte säljer dem me linux.

Hoppar lite i citeringen här. Tycker att ASUS bevisade rätt bra med sin EEE att folk inte vill använda Linux på sina datorer. Linux kommer aldrig bli lika stort som vare sig OS X eller Windows eftersom det saknar en kommersiell bakgrund. Man gjorde ett bra försök och jag tycker nog att svaret man fick kan tala för sig själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

berätta, vad tolkar jag?

ja, att eftersom jag tycker att vissa saker skulle vara subjektiv fråga, så borde ja hålla med dig om att design inte är nått man kan ta in i värdering om en produkt. hur tolkar du det? du säger ju emot dig själv. med tanke på att jag förespråkar att mycket kan vara subjektivt, borde jag vara den SISTA som håller med dig om att design inte kan vägas in i en datorns värde.

Citat:

Jämför man konceptet Mac mot konceptet Thinkpad så jämför man flertalet punkter. Jämför man sedan Thinkpad med exempelvis VAIO så har de en gemensam nämnare, nämligen Windows. Därför kan man på ett relativt enkelt vis välja ut en dator som passar smak, tycke och hårdvara efter plånbok.

ja, vart vill du komma? att thinkpaden o vaio:n alltid har en nämnare som alltid är samma, medan thinkpaden o mac kan skilja i stort sett allt? vad har det med kompremiss o göra? om jag vill ha hårdvaran som finns i thinkpad men inte windows, så får jag ju kompremissa, o kanske köra thinkpaden ändå o leva me windows eller peta in linux eller liknande.

Citat:

Tror inte du förstår det här med att ha ett formspråk. Hur får man kompromissa på designen när Lenovo följer ett formspråk och sin egna design? Eller Dell eller HP, eller LG eller MSI. Du får det att låta som att det är defacto fult. Eftersom vi båda har lite koll på datorföretagen så kan vi båda se på rätt långt avstånd från vilket företag en dator kommer. Det om något är väl att lyckas med ett formspråk?

ehh, har jag påstått nå annat? men som jag skrev i stycker här innan, så får ja om ja köper en thinkpad pga. säg hårdvaran, kanske dras med windows och en design som jag personligen inte gillar. har jag då inte kompremissat. om du tänker på att företaget kompremissat, troligen tycker de inte det, men vem har sagt att apple tycker att de kompremissar. de flesta företag står troligen för sina produkter o tycker de är de bästa.

Citat:

Förstår att du inte förstår det. Förstår själv knappt vad du skriver faktiskt, men det säger väl sig självt när ett företag lever på sina produkters utseende så kommer det alltid finnas kunder som köper i ett sent skede bara för att se deras produkt bli ersatt av något nyare som dessutom ser mycket fräschare ut.

du sa det rätt bra, Förstår att du inte förstår det. Förstår själv knappt vad du skriver faktiskt. du tycker att du är supertydlig o så duktig. säger väll lite mer om dig själv än om mig. det du just skrev, vad är det för specifikt för användare av apples produkter. det gäller ju i lika stor grad, om inte större för "pc" användare. min personliga erfarenhet, om jag kollar på omvärlden runt mig, så ser jag fler med PC som byter för att det kommer nått nytt o häftigare än vad det är mac användare som byter, även om de skulle kunna göra det rent ekonomiskt.

Citat:

Hoppar lite i citeringen här. Tycker att ASUS bevisade rätt bra med sin EEE att folk inte vill använda Linux på sina datorer. Linux kommer aldrig bli lika stort som vare sig OS X eller Windows eftersom det saknar en kommersiell bakgrund. Man gjorde ett bra försök och jag tycker nog att svaret man fick kan tala för sig själv.

trodde aldrig jag skulle säga det, men jag håller med dig på den punkten. tog det enbart som ett exempel.

Visa signatur

Permalänk

Snyggt är ett argument för mig (glömde kanske skriva att det var min åsikt). Vill jag ha något som är snyggt så köper jag hellre det jag tycker är snyggt än något jag tycker är fult.
Men, det är vad jag vill ha. Alla får tänka som de vill.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Avstängd

Ja självklart, så fungerar vi nog alla
Men vad jag menar är att du inte kan säga till mig att sak XXX är snygg och tro att jag ska tro på det förens jag sett vad det nu handlar om, med egna ögon.

Exempel: Fantisera att jag tycker Lenovos datorer är det snyggaste som finns på denna jord. Du behöver hjälp med att köpa en ny dator och jag rekommenderar Lenovos datorer med ett huvudargument som "den är snygg". Tror du på mig eller tror du på att jag tycker det? Rätt stor skillnad i slutändan faktiskt. Oavsett vilket, har man aldrig sett en Lenovo så kan man aldrig veta. Har du sett den så kan du antingen hålla med eller inte, men det fortfarande inte ett argument i samma hårda fakta som "fyra gigabyte ram och 12,1" LED-skärm". Man kan argumentera runt fakta men inte ifrågasättas, då är det dålig fakta.

Permalänk
Medlem

tänker inte dra detta mer om snygg är fakta eller inte osv. det är ingen ide. du är säker på vad du tycker och tycker att alla andra som inte tycker samma som dig har fel. du har alltid rätt och alla andra har alltid fel. det finns bara ett rätt svar på alla frågor och där är ditt svar alltid det rätta.

det är ju lite av den mentaliteten man får uppfattning om att du har Damodred, att du klankar ner på min svenska är ju bara bekräftelse på detta. för mig pekar det på att man har slut på argument, eller har svårt och komma med något bra svar. då börjar man me saker som kan anses om personangrepp eller anspelar på det. även om jag inte skriver den mest perfekta svenskan, så tror jag de flesta fattar vad jag säger. det är dessutom extremt irrelevant i denna diskussion, det har inte ens med saken o göra. det är dessutom fegt när du inte ens vet bakgrund osv. det gäller inte bara denna tråd, du har varit ute på denna is förut, det är inte första gången du tar upp min svenska och börjar bli innerligt trött på det

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ja självklart, så fungerar vi nog alla
Men vad jag menar är att du inte kan säga till mig att sak XXX är snygg och tro att jag ska tro på det förens jag sett vad det nu handlar om, med egna ögon.

Exempel: Fantisera att jag tycker Lenovos datorer är det snyggaste som finns på denna jord. Du behöver hjälp med att köpa en ny dator och jag rekommenderar Lenovos datorer med ett huvudargument som "den är snygg". Tror du på mig eller tror du på att jag tycker det? Rätt stor skillnad i slutändan faktiskt. Oavsett vilket, har man aldrig sett en Lenovo så kan man aldrig veta. Har du sett den så kan du antingen hålla med eller inte, men det fortfarande inte ett argument i samma hårda fakta som "fyra gigabyte ram och 12,1" LED-skärm". Man kan argumentera runt fakta men inte ifrågasättas, då är det dålig fakta.

Jag håller fullständigt med i vad du säger att man inte kan ha det som fakta i den benämningen. Men ha som ett argument till varför jag vill ha något är det utmärkt. Som i exemplet "Varför köpte du en lönn när ek är så mycket mer hållbart? Jo, för att jag tycker att det är snyggt."
Men jag förstår vad du menar och vill väl inte dra upp någon diskussion, man kan inte ha det i ett argument för att övertyga någon annan, men självklart fungerar det som ett argument om man själv vill ge en förklaring till köp.

OnT:

Jag hoppas på en iMac som blir lite mer prisvärd för 10k Så man kan lira lite häftigare spel. 18k känns tungt att pröjsa, även om det är lockande.
Men den som lever tills nästa event får se.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dougremer
Jag hoppas på en iMac som blir lite mer prisvärd för 10k Så man kan lira lite häftigare spel. 18k känns tungt att pröjsa, även om det är lockande.
Men den som lever tills nästa event får se.

Ja, prisvärdhet är aldrig fel. Det jag tycker är mest synd med den "lilla" iMacen är skärm-panelen som sitter i den samt grafikkortet. De båda är relativt dåliga för det priset, visst så är de ändå bra saker och det är bra att det finns billigare alternativ för de som inte behöver all prestanda. Men HD2400 XT, det är verkligen inget nytt.

Personligen hade jag gärna sett en 30" LED-iMac med QuadCore-CPU. Jag hade fått väldigt svårt att inte köpa en sån dator. Tror dock att den kommer sno för mycket av Mac Pro+Cinema Display's hörna för att bli verklighet i dagsläget. Möjligtvis kommer CPU:n men 30"-skärmen blir nog svårt. Ett HD4850 hade inte varit fy skam att ha i den heller, dock lär vi väl få ett nVidia-kort igen.

Men det som är mest intressant för mig i dagsläget är en ny Mac Mini. Jag hoppas verkligen att ryktena om en Mini med Intel Atom inte stämmer, det skulle vara förödande. En Mini med 2.0-2.2 GHz C2D, 2-4GB RAM, 9400M GPU samt FireWire 800 hade varit guld! Tråkigt nog lär vi inte få FireWire 800, vilket är synd med tanke på att det hjälper en hel del för att utöka maskinen då den största bristen förmodligen lär vara lagringsutrymme.

Aye.. nog med babbel från mig!

Tjo!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)