Bästa antivirus-programmet just nu?

Permalänk
Medlem

Om man tänker sig för vad man gör så klarar man sig med gratisversionen av avast ;D

Hade en gång möjligheten att prova några dyra Antivirus program att scana dator med. jag scannade datorn då hade jag använt avast i ett år och till min stora förvåning hittade jag inget.

Värt att nämna
Den varnar dock lite fel i bland...

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

citat:Ursprungligen inskrivet av sniperbob
Kaspersky eller Nod32, jag använder båda utan problem.

Använder du båda? :S Woot? Kaspersky slutade att använda en enkel brandvägg för några år sedan. Nu finns det bara antivirus och internet security. NOD32 finns endast även det i antivirus och internet security. WTF??? Använder du 2 olika brandväggar eller vadå?

Jag använder Kaspersky internet security 2009 på min stationära, på min bärbara har jag ESET smart security business edition och till slut har jag ESET Nod32 antivirus på min server.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk

oJdå, blev det rätt nu?

Jag är av samma uppfattning som många andra här och det är att eset nod32's antivirus är helt klart bäst. Har prövat andra virus skydd(betal och gratis) och kommit fram till att nod32's fördelar överglänser alla andras, går aldrig att jämföra nod32 och tex norton då det gäller hur mycket programmet påverkar datorns "snabbhet", man märker inte att nod32 ens är igång då norton drar ner kapaciteten något kopiöst! m.m

Ladda ner ett fullversions demo på www.esetnod32.com , det räcker i 30 dagar tror jag, lycka till!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sniperbob
Jag använder Kaspersky internet security 2009 på min stationära, på min bärbara har jag ESET smart security business edition och till slut har jag ESET Nod32 antivirus på min server.

Jaså Tänkte väl, hehe.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Bästa antivirus-programmet just nu?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hubbe1
Hej
" nortonhatare" sträcker sig tillbaka till ver 2002,2003,2004...då den tog mycket resurser av datorn och lämnade kvar mycket "skit" efter sig vid avinstallation, men numera tillhandahåller man "avinstall tool" som löser problemet med det...fö är jag nöjd, kör 90 dagerversion, ända negativa är väl fortfarande priset.....

Vad gäller priset så ingår det ju licens för tre datorer man bör dock se upp den dagen det är dags att förnya prenumerationen.

Symantecs svenska sida som man per automatik hamnar på när man vill förlänga prenumerationen tar hutlöst betalt. Var dags för mig igår och de ville ha omkring 1100kr exkl. moms för ett år. Surfade då in på symantec i USA och UK, valde till slut UK och betalade 420kr för samma prenumeration. Snacka om äckligt påslag hos svenska Symantec.

Permalänk
Medlem

Jag kör Symantec Endpoint Protection både på jobbet och hemma (var via jobbet jag upptäckte det när IT installerade det på alla burkar) och det fungerar klockrent. Tar lite resurser, märker inte av det och det fungerar jävligt bra helt enkelt. De få virus jag råkar ut för tar den utan problem (2st förra året).

Permalänk

Avast

Skrivet av Wanderer of:

Vilket är det bästa antivirus-programmet, alltså för att söka igenom datorn efter virus, nu?

Tycker avast internet security är bäst ♥

Permalänk

AVAST

Tycker Avast Internet Security är bäst och prisvärt

Permalänk
Skrivet av JfS_07:

En rolig grej var när min bror misstänkte virus i datorn och scanna med F-secure (följde med telia bredband) men det hitta inget. Sedan installerade han Avira Antivir free som då hittade 7 olika trojaner och malware.

Så jag tycker det är onödigt att lägga pengar på något man kan få gratis som också är bättre.

"gratis" avira ger dock popups med reklam att köpa fullversion så AVG antivirus är ett bättre alternativ, men fortfarande gratis och har presterat med bra resultat på samtliga av mina datorer samt för andra jag installerat det på.

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk
Medlem

Eftersom den här tråden fortfarande är aktiv, så kan jag dela med mig av en länk som handlar om Kasperskys produkter, som har fått väldigt bra betyg på sistående. De blir bara bättre och bättre <3

Storslam för Kaspersky Lab i tester

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande med min lösning:

MSE+Zonealarm free+WOT addon och så klart senaste firefox aurora. Inte fått något "roligt" i datorn än.
För den som inte har upptäckt och använder MSE så kommer det dagligen en ny update via windows update. Vilket jag tycker är den enda nackdelen. Med det sagt lämnar jag tråden till övriga.

Over and out

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

MSE+Zonealarm free+WOT addon och så klart senaste firefox aurora. Inte fått något "roligt" i datorn än.
För den som inte har upptäckt och använder MSE så kommer det dagligen en ny update via windows update. Vilket jag tycker är den enda nackdelen. Med det sagt lämnar jag tråden till övriga.

Over and out

Varför vill du inte installera uppdateringar som förbättrar (9 av 10 gångerna) Microsoft Security Essentials? Det säger ju sig självt att det är en självklarhet. Den som inte uppdaterar ens säkerhets-program, är både korkad och osmart.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Over and out

Det är ju virusdefinitionen som kommer upp i windows update. Är det inte bra att den uppdateras dagligen?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Glömde nämna att den görs inte automatiskt. Det är vad jag tycker är nackdelen. Du måste markera den manuellt innan den installeras. Så klart uppdaterar jag det. Vad annars. Är inte född i går om ni nu tro det. Hade varit mycket smartare med auto update. Lätt hänt att man glömmer den. Tror det finns en hel del som inte ens har tänkt på det. Trust me det finns fler än jag som inte orkar kolla windows update varje dag. MSE borde kunna göra något smidigare.

Verkar som att varje gång jag nämner något glömmer jag något och sedan påpekar någon annan det. HAHAHAHA

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Glömde nämna att den görs inte automatiskt. Det är vad jag tycker är nackdelen. Du måste markera den manuellt innan den installeras. Så klart uppdaterar jag det. Vad annars. Är inte född i går om ni nu tro det. Hade varit mycket smartare med auto update. Lätt hänt att man glömmer den. Tror det finns en hel del som inte ens har tänkt på det. Trust me det finns fler än jag som inte orkar kolla windows update varje dag. MSE borde kunna göra något smidigare.

Verkar som att varje gång jag nämner något glömmer jag något och sedan påpekar någon annan det. HAHAHAHA

Uppdaterar Microsoft Security Essentials inte sina virus-definitioner per automatik, och man inte kan välja det i någon inställning? Seriöst? Vad tänker Microsoft med egentligen? För övrigt, var det inte du som sa att du inte skulle skriva något mer i den här tråden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ville bara komplettera det jag skrev först.

Skall försöka leta. Säkert jag som inte hittar inställningen. Tydligen vad jag vet än så länge gör dem inte det. Därför har jag funderat på att testa något annat. Eftersom jag stör mig på det hela. Helst gärna något som är gratis. Frågan är att jag vet inte vilket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Ville bara komplettera det jag skrev först.

Skall försöka leta. Säkert jag som inte hittar inställningen. Tydligen vad jag vet än så länge gör dem inte det. Därför har jag funderat på att testa något annat. Eftersom jag stör mig på det hela. Helst gärna något som är gratis. Frågan är att jag vet inte vilket.

Ah, okej

Du gillar detaljer, va? Alltså, program som låter en ställa in precis allt in i minsta lilla detalj?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Först och fräst vill jag ha ett program som åtminstone uppdateras automatiskt. Stör mig på MSE funktion. Helst gärna något bra. Åtminstone lite mer inställningar än vad MSE erbjuder. Inget som segar upp internet. Gärna inte Comodo för den bara förstör min dator. Får väl leta senare under dagen. Vet att Avast har det jag letar efter. Däremot segar den ner internet.

Permalänk
Medlem

Du kan testa Kaspersky Internet Security 2012 i 30 dagar helt gratis. 30 dagar är ju typ en hel månad, så du får ju god tid på dig att testa programmet och även se om det verkligen är något att ha, jämfört med gratis-varianterna.

Jag använder mig av Kaspersky Internet Security 2012 och jag tycker inte att det segar ner min Internet-anslutning. Det enda säkerhets-programmet segar ner (enligt mig), är när jag ska öppna installations-program, för då söker Kaspersky igenom hela programmet efter malwares. Detta går såklart att ändra mer eller mindre på i programmets inställningar.

Nu skryter jag nog om Kaspersky, men det är svårt att inte göra det, när det är (även bevisat av ett gäng säkerhets-företag, så att säga) världens bästa säkerhets-program nu för tiden, tack vare 2012-versionen Du avgör såklart om du vill testa det eller inte, men 30 dagars test-period helt gratis med alla funktioner tillgängliga som följer med i betal-versionen, är ju inte några dagar, utan många dagar. Ge det en chans, vetja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tror jag går tillbaka till Avast free. Då vet jag att jag blir nöjd.
Hade jag haft pengar för att köpa ett AV då hade jag nog köpt Kaspersky.

Tack ändå

Permalänk
Medlem

Ditt val, men som jag även sa, så behöver du inte köpa Kaspersky Internet Security 2012 för att använda det i 30 dagar.

Visa signatur

Permalänk

Själv använder jag avast och funkar suveränt.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

mse gratis & bra, varför inte?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Hedersmedlem

Skriver än en gång AVAST free och MBAM + Windows brandvägg räcker väldigt långt om man vill köra gratis

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Skriver än en gång AVAST free och MBAM + Windows brandvägg räcker väldigt långt om man vill köra gratis

Mycket sant i det du säger, men då får det vara MBAM Free och inte MBAM Pro

Visa signatur

Permalänk
Inaktiverat konto

Kör med Norton Internet Security 2012 på min PC och gillar det grymt mycket. Tidigare kört med F-secure och det gillade jag också. Sen finns Comodo Internet Security ett komplett säkerhetspaket som är gratis, dock aldrig provat det.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Trend.

Permalänk
Medlem

Det bästa antivirusprogrammet är sunt förnuft men nu har jag varit singel ett tag så....

AVG har funkat bra för mig ett gäng år. Vill absolut INTE rekomendera Panda Cloud
eller MSSE.

Permalänk
Medlem

norton 360 v6 kommer att bli riktigt bra...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokke:

norton 360 v6 kommer att bli riktigt bra...

Vad kommer att bli nytt och vad är förbättringarna i version 6 av Norton 360? Har du någon länk?

Visa signatur