Need for Speed Undercover

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1rr3
Har en fråga till alla här jag har köpt Need for speed undercover och burnout paradise inplastade fortfarande vilket ska jag lämna in och vilket ska jag ha kvar??

Att du ens funderar på saken, behåll burnout paradise såklart.
NFS undercover är det sämsta NFS jag spelat, och då har jag kört alla sedan NFS hot pursuit 2 och frammåt(ingen är btw i närheten utav burnout serien). Tror jag lirade undercover i typ 15 min, sedan fick jag prolaps och gav upp.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har skitjobbiga fpsdrops i nfs undercover?
jag har säkert inte mer än 10-15fps vissa ställen. På motorvägar där det inte finns så mycket trafik så flyter det på hyffsat men när man kommer in i stan med 3-4 poliser efter sig och gör en handbromssladd mellan bilarna (aa ja e fett grymm ) så droppar fpsen somfan.

Jag kör i 800x600
ingen antialiasing eller force mipmap bla bla bla.

Jag har en HP Pavilion dv-5 (laptop)
AMD Turion x2 ultra 64bit mobile ZM-82 2.2ghz
ATI mobility radeon 3450 HD
Win vista 32bit.

Tycker att det borde flyta på åtminstone när jag kör lägsta inställningarna.
Jag har senaste uppdateringarna för all mjuk och hårdvara.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Är det bara jag som har skitjobbiga fpsdrops i nfs undercover?
jag har säkert inte mer än 10-15fps vissa ställen. På motorvägar där det inte finns så mycket trafik så flyter det på hyffsat men när man kommer in i stan med 3-4 poliser efter sig och gör en handbromssladd mellan bilarna (aa ja e fett grymm ) så droppar fpsen somfan.

Jag kör i 800x600
ingen antialiasing eller force mipmap bla bla bla.

Jag har en HP Pavilion dv-5 (laptop)
AMD Turion x2 ultra 64bit mobile ZM-82 2.2ghz
ATI mobility radeon 3450 HD
Win vista 32bit.

Tycker att det borde flyta på åtminstone när jag kör lägsta inställningarna.
Jag har senaste uppdateringarna för all mjuk och hårdvara.

Nja, det är så pass dåligt optimerat, så ett HD3450 är för svagt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nja, det är så pass dåligt optimerat, så ett HD3450 är för svagt.

Nej fan säger du det?
Då blir det till o avinstallera skiten. synd att jag impulsköpte skiten då =/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Nej fan säger du det?
Då blir det till o avinstallera skiten. synd att jag impulsköpte skiten då =/

Jo...mitt X1950 Pro drar spelet ganska dåligt iaf...och det är väl lika bra som ett HD3650 åtminstone. Lite bättre på vissa saker kanske.

Permalänk
Medlem

Spelet rullade helt perfekt på min X1900XT...

Däremot noterade jag att den gillade att krasha om man försökte köra den på 2 kärnor.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Spelet rullade helt perfekt på min X1900XT...

Däremot noterade jag att den gillade att krasha om man försökte köra den på 2 kärnor.

Samma här med dualcore. Men vad i ända in i .... tänkte dom när dom designade fysiken till det här spelet?! Sen när kan man ta en hårnål i 350 km/h genom att släppa gasen lite lätt och helt plötsligt fungerar bilen som om man körde i en bobbana. Trodde vi skulle få se en vändnig för NFS serien efter Pro Street som hade någorlunda vettig körkänsla men det här är ju helt åt fanders.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Inaktiv

Folk hade nog blivit nöjda med ett Most Wanted i uppdaterad grafik.

Med samma fysik och så, menar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Samma här med dualcore. Men vad i ända in i .... tänkte dom när dom designade fysiken till det här spelet?! Sen när kan man ta en hårnål i 350 km/h genom att släppa gasen lite lätt och helt plötsligt fungerar bilen som om man körde i en bobbana. Trodde vi skulle få se en vändnig för NFS serien efter Pro Street som hade någorlunda vettig körkänsla men det här är ju helt åt fanders.

Det roliga är polisens SUVar.
En Lamborghini Gallardo med professional paketet (heter den så) toppar 390nånting. Helt plötsligt flyger en suv förbi mig i den hastigheten, jävligt troligt

Hurfan blir man av med suvarna när dom blivit 10+ st? helt jävla omöjligt att köra ifrån dom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Att du ens funderar på saken, behåll burnout paradise såklart.
NFS undercover är det sämsta NFS jag spelat, och då har jag kört alla sedan NFS hot pursuit 2 och frammåt(ingen är btw i närheten utav burnout serien). Tror jag lirade undercover i typ 15 min, sedan fick jag prolaps och gav upp.

okej tack så mycket åker derekt imorn och lämnar in det

Permalänk
Medlem
Citat:

Det roliga är polisens SUVar.
En Lamborghini Gallardo med professional paketet (heter den så) toppar 390nånting. Helt plötsligt flyger en suv förbi mig i den hastigheten, jävligt troligt

Hurfan blir man av med suvarna när dom blivit 10+ st? helt jävla omöjligt att köra ifrån dom...

Du måste ju ramma sönder dom förstår du väl! Jag menar vilken Lamborghini klarar inte av att ramma en SUV i 390?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

ere bara jag som är nöjd med spelet här? hehe alla klagar på massor av saker, jag tycker att de har gjort det bra och det är skön spel men tycker bara att de borde fixa menyn lite bättre:P

Permalänk
Medlem

Har Undercover hemma, jag tkr det är ganska kul hittils, enda problemet är att det går inte att styra med min Logitech G25-ratt =/ ?!
när jag väljer Steer left och drar ratten till vänster så programmeras det som Z-Axis, okej fine. Men sen när jag tar Steer right och drar den till höger, så flyttas Z-axis ner från steer left till steer right och helt plötsligt kan jag bara styra höger... =S
Pedaler och växlar/H-växel funkar fint dock.

Någon som har stött på detta minst sagt konstiga fenomen?

Note: Ratten funkar helt perfekt i Race driver: GRID och TDU.

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk

Sämsta optimeringen ever. Asså, jag kör på full grafik med min dator och ligger på 50-80 fps.

När man ligger på 65 typ så känns det ibland att spelet går i sloooowmotion i några sekunder! Sämsta jag har varit med om, bara NFS som gör så! Likadant på Pro Street.

Därför tycker jag att MW har bättre optimering, skönare o köra där. Grid funkar också utmärkt + mycket bättre grafik.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Bump!

Tänkte fråga om någon vet hur man tar bort hastighetsbegränsningen på spelet? lite tråkigt att oavsett hur man tweakar så går inte bilen snabbare än 428kmh

EDIT: Crossfire stödet i spelet är uselt iaf, 50-60 fps stabilt med 1st 4870. med 2st droppar det ner till 33 och gärna ner mot 20 fps i städer.

Visa signatur
Permalänk

Har alltid haft lagg och småryck i spelet, patchen som dom släppte gjorde ju ingen större skillnad. Har inte spelat det på bra länge men fick lust att testa den nya beta 195.55 från nvidia och nu flyter det helt utan småryck och lagg.

Synd bara att kör känslan suger så men det är ju bra mycket roligare när det flyter som det ska.

Mvh Peter