Permalänk
Medlem

Ikari optical tillräckligt stor?

Hej, ska köpa ett nytt sk. pekdon och behöver hjälp med en sak.

Har provat roccat och intelli 3.0
Roccaten hade ett mysko grepp om lillfingret så den ville jag inte ha. och 3.0 var för kort. när jag drog musen snett neråt åt höger for kudden på handen ner under musen :S inte bra!

Hade tänkt se om ikari är tillräckligt stor handen är 20.5-21cm från "topp till tå" alltså från toppen på långfingret till handledens början...

skulle vara bra om någon visste hur stor den är, tackar i förhand!

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk

Du kanske skulle kolla på en Mionix? ^^

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Ikari Laser är 16 cm över ryggen. Min hand är 19 cm från långfingret till handledens början och jag har ungefär en cm kvar till musens framkant när handen vilar längst bak. Har för mig att laser och den optiska versionen ska dela samma chassi. Du bör dock pröva den själv innan du köper den. Kan dock rekommendera lasern, den är riktigt behaglig att hålla i.

Permalänk
Medlem

Har en Ikari Optical. Dock har jag inget måttband
Den är hyfsat stor iallafall. Antar att den har samma form som laserversionen som nämndes ovan.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Du kanske skulle kolla på en Mionix? ^^

k, men skulle gärna veta om den är stor nog. annars blir det nog en ikari.

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Hedersmedlem

damn, du har stora händer , mina händer är ca 17,5-18cm och jag når till slutet av musen(nästan kabeln) om jag anstränger mig , men den är ganska stor ändå, betydligt större än min gamla G5

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

k, ibland hatar man sina stora händer då de inte går att skryta med... men det lär lösa sig

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk

Håller med dig om att Roccat har ett mysko grepp vid lillfingret, men för övrigt har den ett bra grepp (min hand är runt 19 cm lång).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagNy
k, men skulle gärna veta om den är stor nog. annars blir det nog en ikari.

Den är nog lite för liten för dig:P
Mätte min nu, drygt 15-16cm men de funkar bra för min hand som e runt 18-19!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

hehe, kanske får skaffa en skräddarsydd....och det kommer kosta? ingen som "vet" vilken som är biggest? skulle gärna veta.

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft Sidewinder är den "fetaste" jag vet , den är verkligen som en normal mus på anabola. Den passar nog dina stora händer

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

okej, tack för tipset ska kolla upp den

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"