SweClockers drop!
Permalänk

Hdmi > Hdmi. (Dator > Tv)

Som topic lyder lite oklart, är att jag har kopplat Hdmi > Hdmi, dator till Tv'n via grafikkortet.
Jag hade uppfattat som att även ljud skulle "hänga" med då. Men får inte ljudet från datorn till Tv'n.

Vad har jag gjort fel/Tänkt fel?

Permalänk
Medlem

Inte alla grafikkort har inbyggt ljudstöd.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

Typiskt....
Men tycker att Radeon 4870(HIS) borde haft det iaf :<

Får väll glädja mig med att jag har en kabel över då..

Permalänk
Medlem

Med mitt grafikkort 9600gt (asus) så följde det med en kabel som man måste ansluta mellan grafik kortet och moderkortet för att få ljud över hdmi. Kan vara så i ditt fall också,

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

Hmm, verkar inte som jag har något liknande.
Kanske går att köpa till?

Permalänk

mitt sapphire hd4870 ska ha stöd för ljud via hdmi såvitt jag vet, har dock inte provat det....

Visa signatur

Go ATI! =D

Permalänk
Medlem

ditt grafikkort har ljudkort, jag har också ett his 4870 och får ljud genom tvn. men det är nog att du glömt ställa in att ljudet ska skickas ut på det ljudkortet. vad jag förstått så måste shifta mellan det vanliga ljudkortet och det på grafikkortet när man ska ha ut ljudet på hdmi. man kan ändra det i alltingen programmet som get ljud eller nån stanns i windows kontrollpanelen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dullet
ditt grafikkort har ljudkort, jag har också ett his 4870 och får ljud genom tvn. men det är nog att du glömt ställa in att ljudet ska skickas ut på det ljudkortet. vad jag förstått så måste shifta mellan det vanliga ljudkortet och det på grafikkortet när man ska ha ut ljudet på hdmi. man kan ändra det i alltingen programmet som get ljud eller nån stanns i windows kontrollpanelen

Ahh okej. Får ta o testa det sedan Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Fixat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Du får sätta en sladd från inne i burken från ljudkortet till grafikkortet om du ska få ut ljud i HDMI

Visa signatur

Rampage Formula | EVGA 570 GTX | Corsair DDR2 1066 MHZ 2x4GB | HX Series 520W | E8600 475x9.5 @ 4,5Ghz (max 10x500 @ 5Ghz ) | SB X-FI Gamer | X-FI Extreme Auduio | HD 595 | Asus VG278 (144hz)" | Logitech G510 |Razer Imperator| Razer Destructor|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blom_771
Du får sätta en sladd från inne i burken från ljudkortet till grafikkortet om du ska få ut ljud i HDMI

Nej! Det behövs inte på ati.