Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på w2228h och w2207h? Vilken är bäst lämpad för spel, film etc.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin00
Vad är det för skillnad på w2228h och w2207h? Vilken är bäst lämpad för spel, film etc.

w2228h ska väl vara efterträdaren till w2207h?

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Hårdvarukalibrering!

Hejsan!
Jag har en w2207 och undrar om någon vet om det är möjligt att hårdvarukalibrera denna skärm med exempel Spyder2Pro?
Erfarenheter?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa en W228H, men jag undrar bara om reflektionerna som man får på de mörkare partierna är så jobbiga som många har klagat på.
Jag har läst flera recensioner där dom har gett minus för detta.

Hoppas på snabba svar

Visa signatur

I wish my lawn was EMO, so that it would cut itself.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1per
Jag funderar på att köpa en W228H, men jag undrar bara om reflektionerna som man får på de mörkare partierna är så jobbiga som många har klagat på.
Jag har läst flera recensioner där dom har gett minus för detta.

Hoppas på snabba svar

Vet du vad. Jag har haft min skärm länge.. och jag har aldrig någonsin irriterat mig på några reflektioner. Enda gången jag noterar speglingar i skärmen är när den är avstängd. Köp!

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Tja, har haft min w2207 skärm nu i över ett år. Den senaste tiden har den krånglat rätt mkt. Kan vara grafik drivers eller något annat. Mitt Radeon HD 2900XT kort har 2 DVI anslutningar och jag kan börja med att jag alltid har haft den kopplad på DVI. Men senaste veckorna som gått så har skärmen betett sig lite konstigt, händer ofta nu att man får en svart bild ba och sen 1-2sec senare så kommer bilden fram igen. Lite extra irriterande när det händer när man kollar på film.

Så jag gick för nån månad sen in på inställningarna i grafikkortet för bildskärmen och ändrade nått. Då blev skärmen svart och jag var tvungen och starta om datorn då man inte fick fram någon bild. Startar om, skärmen visar allt från början osv, men när man går in i windows så har du typ 4-5sec innan den blir svart igen och går inget att göra. Så jag kopplade in den till den andra DVI anslutningen i kortet och det funkade bra.

Nu efter några veckor så börjar jag få samma fel, svart bild osv. Dum igen så pillar man på inställningarna och får samma fel. Så när jag kopplar DVI från skärm till graffekort så blir det svart när man kommer in till windows.

Så jag hade ett val kvar, hämta VGA kabeln och sätta på en adapter till en av dem anslutningarna i graffe kortet. Nu funkar det bra, ingen svart skärm osv.

Verkar skumt tycker jag iallfall, har dessutom haft dessa eftersläpningar på spel på sistone me som är riktigt irriterande. Fast detta händer inte på alla spel utan på ett fåtal bara. Har det på VGA och DVI kopplat. jag tror själv att jag måste ta och formatera om datorn då jag har lite XP style osv som kan vara orsaken till att det strular.

Eller vad tror ni?

tack för mig

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aframo
Tja, har haft min w2207 skärm nu i över ett år. Den senaste tiden har den krånglat rätt mkt. Kan vara grafik drivers eller något annat. Mitt Radeon HD 2900XT kort har 2 DVI anslutningar och jag kan börja med att jag alltid har haft den kopplad på DVI. Men senaste veckorna som gått så har skärmen betett sig lite konstigt, händer ofta nu att man får en svart bild ba och sen 1-2sec senare så kommer bilden fram igen. Lite extra irriterande när det händer när man kollar på film.

Så jag gick för nån månad sen in på inställningarna i grafikkortet för bildskärmen och ändrade nått. Då blev skärmen svart och jag var tvungen och starta om datorn då man inte fick fram någon bild. Startar om, skärmen visar allt från början osv, men när man går in i windows så har du typ 4-5sec innan den blir svart igen och går inget att göra. Så jag kopplade in den till den andra DVI anslutningen i kortet och det funkade bra.

Nu efter några veckor så börjar jag få samma fel, svart bild osv. Dum igen så pillar man på inställningarna och får samma fel. Så när jag kopplar DVI från skärm till graffekort så blir det svart när man kommer in till windows.

Så jag hade ett val kvar, hämta VGA kabeln och sätta på en adapter till en av dem anslutningarna i graffe kortet. Nu funkar det bra, ingen svart skärm osv.

Verkar skumt tycker jag iallfall, har dessutom haft dessa eftersläpningar på spel på sistone me som är riktigt irriterande. Fast detta händer inte på alla spel utan på ett fåtal bara. Har det på VGA och DVI kopplat. jag tror själv att jag måste ta och formatera om datorn då jag har lite XP style osv som kan vara orsaken till att det strular.

Eller vad tror ni?

tack för mig

Exakt vad jag upplevt med skärmen sedan jag köpte ett HD4850 kort!!
Jag provade till slut formatera datorn och ominstallera vista.. spelade ingen roll. Bytte till Vista x64... och ... borta?! Fattar inte vad som var felet men så länge jag slipper problemen så klagar jag inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Exakt vad jag upplevt med skärmen sedan jag köpte ett HD4850 kort!!
Jag provade till slut formatera datorn och ominstallera vista.. spelade ingen roll. Bytte till Vista x64... och ... borta?! Fattar inte vad som var felet men så länge jag slipper problemen så klagar jag inte

Hade du Vista x86 modellen innan lr? Tänkte själv testa att formatera om mitt XP och se. Ifall problemet fortfarande är kvar så får jag testa att skaffa ett Vista OS.

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Hejsan
Nej faktiskt så var det en annan version av x64 jag bytte till. Nuvarande som fungerar är x64 Ultimate.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oki, men hade du eftersläpningar problem lr va det att skärmen slockna?

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Har sökt men inte funnit, hur får man USB ingångarna som sitter på sidan att funka?!

Permalänk

Du behöver bara koppla in usb sladden mellan datorn och skärmen och vips så ska det funka.

Så gjorde jag iaf.

Visa signatur

Busy working

Permalänk
Medlem

Jag har problem med att få 75hz på 1680x1050 upplösningen på min hp w2207 skärm. Har precis lagt in Windows 7 och ATI Catalyst 9.10 för mitt 4770 kort.

Men jag kan bara köra 60hz. Finns bara två upplösningar som klarar 75hz och det var 1280 och en som var lägre än så.

w

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Jag har problem med att få 75hz på 1680x1050 upplösningen på min hp w2207 skärm. Har precis lagt in Windows 7 och ATI Catalyst 9.10 för mitt 4770 kort.

Men jag kan bara köra 60hz. Finns bara två upplösningar som klarar 75hz och det var 1280 och en som var lägre än så.

w

W2207H ska mig veterligen inte klara 1680*1050 i 75hz, speciellt inte via DVI. Att köra VGA på en sådan skärm funkar ju inge vidare heller.

Kan ha med drivisarna att göra, och Windows 7, folk verkar ha problem där.

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Keeper of Traditions

Vaddå väcka upp en jättegammal tråd..?

Och brukar man inte köra med 60 hz...?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tycker mig ha läst att 75hz skulle skärmen klara i 1680x1050. Verkar har missuppfattat något.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Tycker mig ha läst att 75hz skulle skärmen klara i 1680x1050. Verkar har missuppfattat något.

Jag hade den ett tag, har för mig att det inte gick med DVi, men länka gärna ifall du hittar något om det.

Visa signatur

NZXT H9|Asus TUF 4090 OC|AMD 9600x|Asus Rog Strix B650E -f|32gb DDR5 6000mhz|Samsung G9 49'|

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan man begära för denna skärm om man ska sälja den på nätet?

Har haft min HP w2207 1-2 år och funkar helt makalöst fortfarande. Riktigt nöjd med hela och älskar den vridbara teknologin och allt. Vill helst inte sälja den men jag ska in skaffa ett ps3 och vill ha en skärm med HDMI koppling. Så måste sälja denna :/.

Tror jag gav runt 3k för den (dustin), så kanske går att sälja för runt 1500-2000:-?

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem
Skrivet av aframo:

Har haft min HP w2207 1-2 år och funkar helt makalöst fortfarande. Riktigt nöjd med hela och älskar den vridbara teknologin och allt. Vill helst inte sälja den men jag ska in skaffa ett ps3 och vill ha en skärm med HDMI koppling. Så måste sälja denna :/.

Tror jag gav runt 3k för den (dustin), så kanske går att sälja för runt 1500-2000:-?

1500 får du inte.

Lägg ut den för 1000 spänn. Tror inte du får det dock. Har själv sålt min för snart två år sen, fick då 1500 för den.

Visa signatur

Permalänk

Bytte ut min gamla W2207H mot en ZR24w för ett tag sen och jag ångrar att jag gjorde det.
W2207H hade klarare färger, ZR24w har en massa white glow (IPS glow) som är mycket mer störande än backlightbleed, ZR24w har lite ojämn ljusstyrka över skärmyan, ZR24ws yta ser ibland "grynig" ut vid vit skärm (pga dess ytbehandling med små bubblor på ytan). etc etc.

Permalänk

Jag funderar på att uppgradera min skärm, HP W2207, och även sälja den. Vad tror ni är ett rimligt begagnat värde? Inga döda pixlar, repfri,, även ramen och foten. Helt enkelt välvårdad.

Tack på förhand!

/Jakob

Permalänk
Skrivet av aframo:

Hejsan. Har du kvar din HP w2207 skärm??

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 6700k @ 4.6 ghz | Corsair H100i V2 | Asus Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair Vengeance 3200MHz 16gb | ASUS GeForce RTX 2080 8GB ROG STRIX GAMING OC| 2x Samsung 850 Pro 256gb | Samsung 850 Pro 512gb | Samsung 860 EVO 500gb |Acer XB271HU | EVGA SuperNova G2 750w

origin/steam: goffemannen

Permalänk
Medlem

Hejsan

Om någon har en W2207 skärm till "övers" så köper jag gärna den om priset är bra

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har en HP w2207h som jag måste göra mig av med snarast pga flytt. Om någon är intresserad skicka mig ett PM.

Permalänk
Medlem

Skärmen är såld så behövs inte längre skickas PM!