Permalänk
Medlem

Reklamerna och Chrome

Hej!

Framsidan fungerar mycket dåligt i Chrome, när reklamerna uppdateras (tror jag) hoppar läsaren upp till toppen av sidan, riktigt irriterande. Om ni kunde åtgärda det här vore det riktigt trevligt!

MvH Tifius

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej tifius,

Jag har meddelat vår programmerare.

Chrome är fortfarande i betastadiet och därmed väldigt föränderlig i sitt beteende. Vi ska dock se vad som kan göras.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Re: Reklamerna och Chrome

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Hej!

Framsidan fungerar mycket dåligt i Chrome, när reklamerna uppdateras (tror jag) hoppar läsaren upp till toppen av sidan, riktigt irriterande. Om ni kunde åtgärda det här vore det riktigt trevligt!

MvH Tifius

Jag har samma problem. Jag har också problem med att gå bakåt. Båda dessa problem uppstod för någon vecka sedan ungefär, tidigare fungerade det perfekt.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Legendarisk

Volvopowr: Vilken version av Chrome använder du? Har du använt samma hela tiden?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biber
Volvopowr: Vilken version av Chrome använder du? Har du använt samma hela tiden?

1.0.154.36 Jag har använt samma hela tiden.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk

Har också problem, dels att första sidan laddas om flera gånger och när man går in på en nyhet så lägger det sig ca 10 st som man måste bakåtklicka sig förbi för att komma tillbaks till första sidan.

kör med samma version som ovan

Permalänk
Medlem

Har samma problem med att sidan åker upp till toppen ett antal gånger, minst sagt störande.

Permalänk
Medlem

Nu är Chrome inte längre i betastadie. Jag har ytterligare ett problem; Chromes flik för Sweclockers hänger sig då och då. Det händer oftast i samband med postning av inlägg. Gäller endast Sweclockers, har inte hänt på någon annan sida. Inte ens Aftonbladet, så reklamen lär det inte vara. Jag hade detta problem när jag körde beta, när jag körde version 1 och nu när jag kör version 2. Använder x64 Vista så om någon annan upplevt liknande problem eller också sitter på x64 Vista och inte har samma problem; skriv gärna.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varigt med om det på swecs. sida, knappt att chrome hängt sig alls faktiskt, kanske 2-3 gånger under betan ö.h.t. (och tro mig, jag är håård mot webbläsaren - har för närvarande 30 fönster och över 200 tabbar ).

Kör också 64 bitars vista.

Permalänk
Medlem

Konstigt, återvände hit nu eftersom jag kom att tänka på det igen när det nu hängde sig åter igen. Får fundera lite på vad det kan vara.

EDIT: Det har inte hänt på ett tag nu, måste ha varit någon annons.

Permalänk
Medlem

Det går fortfarande inte att surfa på sweclockers normalt med Chrome. Mycket irriterande att sidan åker upp till toppen hela tiden tills allt är färdigladdat. Bara Sweclockers som har detta problem, så nåt tokigt måste smugit sig in i er kod.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Har också det problemet, har för mig att jag har samma problem på Engadget.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Inaktiv

Problemet med att när sidan laddas klart hoppar den till toppen finns fortfarande. Störande när man går in på en länk till ett visst inlägg så hoppar det upp till toppen så att man behöver leta.

Permalänk
Legendarisk

Det här problemet bör vara åtgärdat nu.

Visa signatur

Abstractions all the way down.