Permalänk

logga in klockan 4 då

Permalänk

Utvekals det ännu? Jag har set deras grafikoch tycker att dom lyckats med den men där e ju fan inte många inne å spelar mera.... Vad vinner jag på och bli memmber nu förtiden..

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Utvekals det ännu? Jag har set deras grafikoch tycker att dom lyckats med den men där e ju fan inte många inne å spelar mera.... Vad vinner jag på och bli memmber nu förtiden..

Vadå inte många inne?

"There are currently 100082 people playing!" står det om man startar första sidan. Sedan mot eftermiddagen/kvällen (svensk tid) brukar det gå upp till x3 så många spelare.

Brukar spela ibland. Jag har aldrig varit intresserad av PvP, dueling, merchanting etc men har ändå lyckats få ihop en hel del. Om jag hade kvar alla saker jag skaffat under de 4 år jag spelat (med andra ord rare items) så skulle jag ha cirka 650 miljoner på Runescape idag. Det är ganska najs.

Heter "Darmadia". Vet att det är ett fjantigt namn. Var menat att vara "Darmani", en karaktär från Zelda men jag gjorde en rejäl felstavning och har aldrig riktigt brytt mig om det förräns några månader sedan Hoppas att man kommer kunna byta sin karaktärs namn (eller skaffa ett nickname) i framtiden...

Permalänk
Medlem

fyfan.. detta skräp har ja inte spelat sen man gick i högstadiet (när det va nytt).. varierade mellan detta och quake på rasterna.
Nää.. hellre betalar jag ~100 spänn i månaden och spelar ett fräshare mmo

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Grejen är att dom förstörde Runescape när dom tog bort Wilderness, och gjorde det omöjligt att ha twink-liknande gubbar. Tyckte om Runescape innan.

Permalänk
Medlem

Kan väl slänga upp min då...
Har kört ett tag men inte så ofta längre...
Kommer in 1 gång i månaden och gör de nya questerna...
Det var enda anledningen jag spelade från början och fortsatte...
Det är inte bara döda x av x och kom tillbaka, utan lite mer tänka till...

http://i196.photobucket.com/albums/aa295/fiqe/iuyiyujhk.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa295/fiqe/iuyiyujhk.jpg

[i]Inlägget redigerat av GAPa. Bilden var väldigt stor, vilket gjorde att forumets bredd blev konstig. Jag ändrade därför bilden till en länk.[/i]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Kan väl slänga upp min då...
Har kört ett tag men inte så ofta längre...
Kommer in 1 gång i månaden och gör de nya questerna...
Det var enda anledningen jag spelade från början och fortsatte...
Det är inte bara döda x av x och kom tillbaka, utan lite mer tänka till...

http://i196.photobucket.com/albums/aa295/fiqe/iuyiyujhk.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa295/fiqe/iuyiyujhk.jpg

[i]Inlägget redigerat av GAPa. Bilden var väldigt stor, vilket gjorde att forumets bredd blev konstig. Jag ändrade därför bilden till en länk.[/i]

Jag tycker också att det är quests som är det absolut roligaste i spelet. Combat och i synnerhet pvp har aldrig varit min grej. Det tog ett tag att komma upp till vad som krävs för While Guthix Sleeps, men nu har jag gjort det, så snart blir det dags för detta quest. Det ser riktigt roligt ut. Har du gjort det än?

Permalänk
Medlem

Jag håller med er att göra quests är mycket roligare än allt annat, enda anledningen till att jag fortfarande är member. Men du skulle haft vad som krävdes för WGS strax innen eller efter den kom ut så du kunde ha gjort den då,

sålde lite saker man fick i den questen för 14m nu får man bara 4m top :S

Dold text

. Om du har låg cb så kommer det att bli ännu roligare, blir som lite mer utmaning då.

Visa signatur

This time, like all times, is a very good one, if we know what to do with it.
If you don't go after what you want, you'll never have it. If you don't ask, the answer is always no. If you don't step forward, you're always in the same place

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat på ett tag nu och orkar inte riktigt heller..... suget är liksom inte kvar.... och ja jag har gjort wgs... men inte den nya questen....

RS är ett blekt spel, men questerna är de bästa i mmorpg världen även om dem är barnsliga....

Permalänk

Spelade runescape för kanske 7 år sedan?

Kommer ihåg att jag hade en toon som maxade attack och hade typ nog med defense för att kunna ha en sån svart armor, sen ett rune 2handed.

Det var tider det! Vad man kasserade in items på att döda andra

Permalänk
Medlem

Den roligaste tiden var när pvp var tillåtet överallt förutom typ i Lumbridge. Då tränade man upp Ranged skillen och var combat level 40ish och typ one-shottade de flesta bakifrån ett staket ^^ Det var tider det!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Den roligaste tiden var när pvp var tillåtet överallt förutom typ i Lumbridge. Då tränade man upp Ranged skillen och var combat level 40ish och typ one-shottade de flesta bakifrån ett staket ^^ Det var tider det!

De har ju faktiskt återinfört det på sätt och vis nu med "pvp worlds". Se http://www.runescape.com/kbase/viewarticle.ws?article_id=815.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
De har ju faktiskt återinfört det på sätt och vis nu med "pvp worlds". Se http://www.runescape.com/kbase/viewarticle.ws?article_id=815.

Aha, härligt

Tror dock att jag inte börjar spela igen, mina krav på grafik och sådant är nog för höga. Minnena behåller jag dock

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hmm runescape? =S
Tibia är ju fan nästan bättre men inget av dem två går att spela tyvär det är vad jag tycker iaf. Finns så extremt mycke mer MMO spel eller vanliga FPS/stategi spel som är så mycket bättre så inte värt att lägga tid på varken Tibia eller Runescape.

Permalänk

Najs! Själv ligger man i sängen med laptopen på magen och spelar RuneScape (tränar agility). Såg denna tråd coolt ju

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Stängde member på min gubbe för 5 dagar sen ;/

Permalänk
Medlem

"Runescape - för folk som inte vill betala för WoW"

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
"Runescape - för folk som inte vill betala för WoW"

lol

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
"Runescape - för folk som inte vill betala för WoW"

Synd att båda spelen suger då =S

Permalänk
Medlem

"Runescape - för folk som vet sanningen bakom WoW"

Ska de nog va

EDIT: Hahaha, fick för mig o gå in på hemsidan nu o va ser man på förstasidan?

"Runescape pre-payed cards now availeble in Sweden at 7-Eleven and pressbyran"

!!! Vi prioriterades innan UK va ja vet är det bara Sverige och USA som har den möjligheten nu

Permalänk
Medlem

Jag kan stoltsera med att jag har spelat Runescape i 8 år nu. Och det har varit värt det! Jag har provat på "World Of Warcraft" utan resultat. Tyckte att det var kasst.

Vissa av er där ute tycker säkert att jag borde skaffa ett liv. Men ni förstår kanske inte innebörden med att vara så insatt i ett spel.

/Vivace.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vivace
Jag kan stoltsera med att jag har spelat Runescape i 8 år nu. Och det har varit värt det! Jag har provat på "World Of Warcraft" utan resultat. Tyckte att det var kasst.

Vissa av er där ute tycker säkert att jag borde skaffa ett liv. Men ni förstår kanske inte innebörden med att vara så insatt i ett spel.

/Vivace.

Smaken är som baken, dvs delad

Testa runescape tyckte det var kul en dag eller två, spela wow tyckte det var bra ett tag, men sen blev det bara skit det med. Men mina syskon barn gillar runescape så man har ju spelat det nån gång ibland med dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk

Skönt att dom uppgraderar grafiken, det är bara det som fattas sen så är RS nästan i klass med WoW...

Fortsätt på det hållet, Jagex!

Permalänk
Medlem

sitter nu inne vid giant spiders och tränar up min def så jag får 70/70/70
sen blirre bara att köra ranged sen bli som Lord Makeup och pka :DD

sök på lord makeup på youtube

Permalänk

Runescape är kul, fick upp intresset för det tack vare mina systerbarn som började spela Runescape under 2005, tog inte lång tid innan jag började spela på eget account ;). Har haft flera accounts, senaste hade jag quest cape, nuvarande account har 93 cb och 257 qp, 1472 total lvl. Tränar det för tillfället , vill ha 70 så jag kan använda Torags.

Permalänk
Medlem

runescape ffs! det är ju balt!

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Varför spela RS när det finns mycket bättre spel?

Kan faktiskt tycka att Tibia är bättre.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det är väl en smaksak, vissa gillar detta medans andra gillar annat.
Det är ju alltid så.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lite roligt att det har kommit en svensk forumdel i Runescapes egna forum. Jag tycker att det är lite imponerande att Jagex anställer supportpersoner från såpass många olika länder.

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden hade visst råkat hamna i fel forumdel vid en omstrukturering av forumet som vi gjorde för ett tag sedan, så nu har jag flyttat den.

*tråd flyttad*

Vi kan ju passa på att diskutera den nya skillen. Vad tycker ni om den?