Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Rocky
Underhållande och trevligt. Inte direkt den absolut bästa filmen jag sett men väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Nu mitt i natten såg jag Mulholland Dr.
Helt otroligt, jag förstår inte alls vad som händer i filmen den är helt underbar. Kunde inte slita mig en sekund från den!

Det är verkligen en bra film. Om du gillade Mulholland Dr. så kan jag rekomendera Lost Highway som Precis som Muholland Dr. är skriven och regiserad av David Lynch och därför väldigt lik. Jag tycker att Lost Highway är bättre trots att den har en än mer förvirrande handling.

Ett annat tips är Eyes Wide Shut. Inte direkt relaterad till Mulholland Dr. och inte särskillt förvirrande men en väldigt bra film med liknande stämning/känsla.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det är verkligen en bra film. Om du gillade Mulholland Dr. så kan jag rekomendera Lost Highway som Precis som Muholland Dr. är skriven och regiserad av David Lynch och därför väldigt lik. Jag tycker att Lost Highway är bättre trots att den har en än mer förvirrande handling.

Ett annat tips är Eyes Wide Shut. Inte direkt relaterad till Mulholland Dr. och inte särskillt förvirrande men en väldigt bra film med liknande stämning/känsla.

Låter väldigt fint det, Mulholland Dr. var riktigt jävla bra, ska kolla in båda filmerna. Men nästa film blir dock Se7en.
Tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

REC

10/10

Helt underbar film!

Bästa rysaren jag sett på år!

Så ska filmer göras, hoppas jänkarna lär sig något!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
REC

10/10

Helt underbar film!

Tyvärr inte, dom gjorde ju en exakt kopia i form utav Quarantine istället. Det blir väl 'enklast' så

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Tyvärr inte, dom gjorde ju en exakt kopia i form utav Quarantine istället. Det blir väl 'enklast' så

Jo, jag vet, men man kan alltid hoppas.

Tur att andra länder inte följer jänkarnas fotspår iaf.

Ett tag hade ju Japan/Korea rysargenren i sitt grepp innan USA klonade allt och gjorde det mainstream, få se vilket land som tar kronan den här gången...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
jag tog faktiskt och såg den gamla svartvita filmen från 51 och den var förvånandsvärt för mig (då jag aldrig brukar se gamla svartvita filmer) riktigt underhållande. den har ju släppts i 1080p nu så då var det ok tänkte jag

Det jag gillade med den gamla var att skådespeleriet var bra framför allt av huvudpersonen och hela filmen kändes välgjord och byggde upp spänningen på ett skickligt sätt. effekterna ja dom var ju sisådär men trots det funkar den. Jag såg den faktiskt lite med tanken att skratta åt effekterna (ha ha)

7/10 i helhet

Har varit på G flera gånger att hyra den faktiskt. Men aldrig riktigt blivit av. Varför, det vet jag inte. Kan kanske ha något med att man inte är någon fan utav "svartvita" rullar. Med undantag från Helan & Halvan då.

Kanske tar och laddar hem den och ge den en chans. Och skulle den vara något så får det bli ett säkert köp till dvd samlingen.

. .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . ..

Senaste filmerna nu i kväll:
The Cube. 8/10.

Har sett den ett par gånger innan och kan varje gång kunna säga att det är en klart sevärd rulle.

Cube 2: Hypercube. 2/10

Finns visst en yttligare film på denna triologi utöver den här filmen. Och jag tycker nog att man skulle stanna vid första filmen. För den här, den sög riktigt stort. Och det här med att fällorna skulle vara bättre, och bättre gjord vet inte vad man har talar om. Har man första filmen överhuvudtaget ?

Och att filmen fick så pass som en tvåa, det var inte mer än att man hade följt konseptet från "The Cube", och inget mer.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

REC

10/10

Helt underbar film!

håller med dig, hemskaste filmen man kan se, slutet är så jädrans vidrigt, då var gås huden på sin topp så att säga;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Sex drive 7/10
väldigt rolig film!

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Låter väldigt fint det, Mulholland Dr. var riktigt jävla bra, ska kolla in båda filmerna. Men nästa film blir dock Se7en.
Tack för tipsen!

Jag rekommenderar dig att kolla in Blue Velvet också. Det är min favorit av Lynchs filmer. Sen finns ju såklart hans debut, Eraserhead. Inte lika lättsedd som t.ex. Mulholland Drive men helt klart sevärd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Nå, vad tyckte du?

The Elephant Man - 9/10
Kunde inte ge den bättre betyg själv så ditt står fast. Blev riktigt berörd av filmen och i slutet fällde jag en tår heh.

The Andromeda Strain - 7/10
Miniserie(?) i två delar, handlar om ett virus som dödar en hel stad. Skönt att titta på ..

Visa signatur

rragon

Permalänk

Taken

Fick starka 24 vibbar av den här filmen. En kamp mot klockan, personlig agenda men framförallt en orgie av den mest brutala krav maga jag någonsin sett i en hollywoodfilm. Underbar blandning, nästan bättre än porr.

Enda minuset var att den var lite väl kort.

9 av 10

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - 8.5/10

Klockren komedi av Stanley Kubrick. Kanske inte så rolig, men ändå roligare än dagens komedi som kommer ut (Pineapple Express, Superbad, Stepbrothers och liknande skit). Nice anti-war message och Peter Sellers gör alla tre roller så perfekt.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Slumdog Millionaire - 8.5/10

Mycket bra & intressant film.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Mississippi Burning - 8/10

80-talsfilm med Gene Hackman & Willem Dafoe som skildrar den amerikanska södern på 60-talet. KKK har samma status som polisen medans tre medborgarrättsaktivister försvinner spårlöst...

Gillade den stenhårt, trodde först det var Woody Harrelson som spelade 'Frank', satans lik

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Bloodrayne.. Bättre än väntat med tanke på att det är Uwe Boll film

Sen att Kristanna Loken är sjukt het i filmen gör det juh inte sämre

Var dock vissa saker som man tycker kunde gjorts bättre därav betyget

6/10

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - 8.5/10

Klockren komedi av Stanley Kubrick. Kanske inte så rolig, men ändå roligare än dagens komedi som kommer ut (Pineapple Express, Superbad, Stepbrothers och liknande skit). Nice anti-war message och Peter Sellers gör alla tre roller så perfekt.

Han gör fyra roller.

Mandrake, snubben i rullstol, presidenten och även en av personerna i flygplanet

Permalänk
Medlem

The Day The Earth Stood STill - 5/10
Fyfan, började bra men slutade katastrofalt. Hatar i princip alla skådespelare som är med förutom Keeanu, bruden och den där generalen.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
The Day The Earth Stood STill - 5/10
Fyfan, började bra men slutade katastrofalt. Hatar i princip alla skådespelare som är med förutom Keeanu, bruden och den där generalen.

Där ser man, sför min del är Keeanu (lr hur han stavar sitt fakkin' name) en av de största anledningarna till att jag inte kollar på filmen

Permalänk
Medlem

The Day The Earth Stood STill ( 1951 vers. ). 10/10. Ren och skär Jackpott.

. .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . ..

Såg "The Day The Earth Stood STill" med Keeanu i förrgår och den var inget att hänga i julgranen.

Men så sprang jag på ett inlägg här i går om att se orginal versionen. Då jag i princip inte gillar svartvita filmer, så kan jag inte annat erkänna att "The Day The Earth Stood STill" från 1951 var så bra som den bara kan bli.

Älskar speciall effekterna, skådespelarna.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem
Citat:

Han gör fyra roller.

Mandrake, snubben i rullstol, presidenten och även en av personerna i flygplanet

Hmm...

http://en.wikipedia.org/wiki/Dr_strangelove#Peter_Sellers.27_...

"Ultimately, Peter Sellers played three of the four roles initially written for him. At the start of production, it was expected that he would also play the role of Air Force Major T. J. "King" Kong..."

Ingen i planet såg väl ens ut som Peter Sellers?

En rolig sak jag märkte i var att killen som gör Darth Vaders röst (James Earl Jones) var en av dem i flygplanet. Jag tänkte väl att jag kände igen den rösten när jag hörde det!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det var fan, nu när jag kollar på det igen så inser jag att han i flygplanet (han som läser koden) inte var sellers. My bad

Permalänk
Medlem

Glömde att jag sett The Good, the Bad and the Ugly också. En sjukt tuff film med extremt coola karaktärer. Självklart så är slutscenen den absolut bästa delen av filmen, men den var väldigt bra rakt igenom, kanske liite seg i början.

Permalänk

Screamers . the Hunting (2an)

Nja. ettan är bäst. B skådisar. b effekter och man vet verkligen vad som ska hända igenom största delen av filmen.

Nja. bättre de struntat i uppföljare eller lagt några miljoners miljoner mer. Fy för sådan där dynga.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bolt
4/10
inte alls i samma klass som pixars filmer, den var mycket mer barnslig och saknade charmen. men den gick att se.

Quarantine
1/10
Fyfan vilken dålig film, den var nog den sämsta jag sett hittils...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liv&helvete
The Day The Earth Stood STill ( 1951 vers. ). 10/10. Ren och skär Jackpott.

. .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . .. . ..

Såg "The Day The Earth Stood STill" med Keeanu i förrgår och den var inget att hänga i julgranen.

Men så sprang jag på ett inlägg här i går om att se orginal versionen. Då jag i princip inte gillar svartvita filmer, så kan jag inte annat erkänna att "The Day The Earth Stood STill" från 1951 var så bra som den bara kan bli.

Älskar speciall effekterna, skådespelarna.

kul att höra att du också tyckte den va underhållande
10/10 var ett bra betyg ^^

Jag ska se fram emot att se den nya, tvivlar på att den kan va så kass som alla säger enligt mitt tycke men återstår att se..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
kul att höra att du också tyckte den va underhållande
10/10 var ett bra betyg ^^

Jag ska se fram emot att se den nya, tvivlar på att den kan va så kass som alla säger enligt mitt tycke men återstår att se..

Den är ju inte direkt dålig på något sätt. När jag såg den för ett par dagar sen så hade jag väl inte några förhoppningar varken på att den skulle vara bra eller dålig. Utan ta den för vad den var. Speciellt då man har hört talas om orginalet. Och man inte hade sett den, eller läst boken.

Alla har vi olika tycke och smak. Men den kommer aldrig att komma upp i samma nivå som orginalet från 1951.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Papillon - 9/10
Ja, denna film gick direkt in i hjärtat på mig. Steve McQueen och Dustin Hoffman gör ett bra jobb och handlingen var bra.

Visa signatur

rragon

Permalänk

Amusement - http://www.imdb.com/title/tt0476958/

Genre: Horror

Betyg: 4 av 10

Filmen verkade lovande i början men föll pladask efter ett litet tag. Skådespelare som inte kan ge en trovärdig inlevelse för de som tittar på skiten. Orkade iaf se igenom filmen, tyvärr.

Shark Swarm - http://www.imdb.com/title/tt1078927/

Genre: Thriller

Betyg: 2 av 10

Uselt! Deep blue sea är 1000 gånger bättre än detta skit.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Man on Fire - 8/10

Kidnappningsfilm med Denzel washington. Grym och bra. Sorgligt slut bara.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.