Permalänk
Medlem

wlan lägger ned efter 2-3tim

Sitter med en laptop just nu som konstigt nog börjat tappa wlan anslutningen efter 2-3timmar. Det började för ca 3dagar sedan. Inget speciellt har ändrats som skulle kunna påverka detta.

Det är precis som att det inbyggda trådlösa nätverkskortet lägger av helt. Den hittar ingen typ av nätverk. Startar man om så funkar det normalt igen. Datorn körs med Vista och är knappt några månader gammal Toshiba Satellite.

Den trådlösa routern fungerar fint för att annan wlan utrustning fungerar normalt t.ex. playstation3

Jag körde CMD och skrev ipconfig /renew men den sa då något i stil med att inget trådlöst nätverk finns. Precis som att nätverkskortet skulle slutat fungera.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk

Jag har haft samma problem på en acer laptop köpt 2006. Efter någon månad började wlanet lägga av och jag var tvungen att reboota. Samma fel i xp, vista, linux, olika routrar.

Min gissning var att wlan-kortet var dåligt.

Mitt tips: eftersom datorn är ny borde den ha garanti, ring toshiba/återförsäljare

Om inte någon annan vet mer än jag

(du kan ju alltid prova googla om det iofs, jag har inte provat)