Permalänk
Medlem

Windows dör efter att det laddats

Hej,

Jag har en HP dv1000 som funkat prima fram tills igår.
När jag bootar windows kommer jag inte längre till windows laddningen. När det laddats klart så arbetar disken 3 sekunder och dvdspelaren går igång sen bara blir det svart.

Problemet uppstod efter att jag installerade nya uppdateringar i samband med att jag stängde av datorn. Har testat att boota i felsäkert läge men inte heller detta funkar. Enda skillnaden är att när jag bootar i felsäkert läge och kopplar in en crt skärm så blinkar ett "understräck" precis som i en konsol men det går inte att skriva något.

Trodde först att hårddisken blivit slö och lät den stå men efter en timme hade windows fortfarande inte laddats varken i normalt eller felsäkert läge. Har även testat att boota med senast fungerade inställningar men med samma resultat.

Finns det någon cd eller nåt som kan hjälpa till att boota windows så man kan komma in och göra en systemåterställning?

Edit: glömde säga att jag använder windows xp

Permalänk
Avstängd

Re: Windows dör efter att det laddats

Jag har i princip samma problem, fast jag använder dock vista 64bit.

Precis när windows vista har laddats klart så blir skärmen helt svart men den är fortfarande på.. trycker jag på reboot knappen så startas datorn om men då går skärmen i viloläge. Så därför måste jag stänga av datorn och sedan slå på den igen.

Det är bara ibland som datorn fungerar och ibland som datorn dör efter att windows har laddats klart.
http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10158 - detta är datorn som jag köpte

Vista skivan är bränd som jag fick av min kompis, men det verkar funka bra för honom när han kör de.