Permalänk
Medlem

4850 x 2

Kör med dubbla grafikkort.

Min fråga: Ska jag köra med Vista eller xp?
Xp stöder inte DirectX 10 eller har jag fel??

Visa signatur

Dator 1: Antec ninehundred /Gigabyte x48-DS4/ Q6700/ 2x 4850 1gb / 2gb ram 800mhz / 150 gb raptordisk

Permalänk
Medlem

Korrekt, xp stödjer bara dx9.0c

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Kör på Vista om du har möjlighet.
Vistas alla barnsjukdomar är borta så enligt mig är det ett mycket stabilt OS + att du får DX10.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Vista! mycket snygg grafik med DX10

Permalänk
Medlem

Är du van vid XP så är vista äckligt sämst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peatear

Säger troligtvis en som aldrig prövat Vista längre än 20min!

Jag kör Vista på hemma datorn och XP på jobbet, väljer Vista alla dagar i veckan om jag skulle få välja!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Och är man van vid Vista så är XP mer än äckligt sämst

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

De blir snart 2st HD4850 för min del också.. Vista har jag kört i ca 1 år nu och är nöjd med de.. de är kanske inte lika snabbt som XP.. Men de funkar grymt bra ändå..

Sen ser jag fram emot Windows 7.. de verkar vara grymt bra..
Men de är inget fel på Vista..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Citat:

vista är asskönt, och bättre i mycket annat än XP.

Permalänk
Medlem

faktiskt aldrig kört vista 32... men undvik 64 bitars versionen säger jag bara.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver

Jasså, varför det?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Tanka ner Windows 7 istället och prova det! Finns både 32 och 64 bitars tror jag. Ta 32 om du har mindre än 4 gb RAM och 64 om du har 4 gb eller mer RAM. Du får snabbheten hos XP och snyggheten från Vista ; )

Jag har kört XP 32 och 64 och båda fungerar bra. Även kört Vista 32 och 64 och de fungerar bra. Lite mer knussligt med drivrutiner till 64an men numera är det inga problem. Precis i början fick man trixa lite för att få det att fungera. Alla fungerar altså bra!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris_Kadaver

Vista 64bitars funkar ju skitbra, har den nu och har aldrig haft några problem..

Permalänk

Ett litet varningens tecken bara, använd inte 64-bitars Vista/Win7 om du har tänkt dig arbeta med musikproduktion. Många programvaror har dåligt stöd, liksom många plugins.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Tack
Snabba svar ..... Härligt

Det får nog bli Vista iallafall då.

Det har ju kommit nya drivisar till grafikkorten så på den biten kanske ddet blir bättre också.

Visa signatur

Dator 1: Antec ninehundred /Gigabyte x48-DS4/ Q6700/ 2x 4850 1gb / 2gb ram 800mhz / 150 gb raptordisk

Permalänk
Medlem

Jag kör med xp nu men har prövat vista några gånger, måste säga att jag gillar det men allt snack om att vista är mycket mer krävande gör mig lite orolig. Kanske ska man vänta till Windows 7 då jag hört att det ska vara mindre krävande än vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkabo
Jag kör med xp nu men har prövat vista några gånger, måste säga att jag gillar det men allt snack om att vista är mycket mer krävande gör mig lite orolig. Kanske ska man vänta till Windows 7 då jag hört att det ska vara mindre krävande än vista.

Sitter du med en äldre burk så tar du XP, men med dagens hårdvara märker du absolut ingen skillnad mellan Vista/XP, tro mig. Bortsett från alla andra fördelar man får med Vista då förståss. Stäng av lite mindre nödvändiga prylar så har du en riktigt nice OS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkabo

Vista drar typ 300mb ram mer än xp. Du använder förmodligen aldrig i närheten av max ram minne, så spelar nog ingen roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Vista drar typ 300mb ram mer än xp. Du använder förmodligen aldrig i närheten av max ram minne, så spelar nog ingen roll.

låter bra, ram har jag inte brist på precis, men jag tror ändå jag väntar på ett färdigt Win7