Permalänk
Medlem

Bo i Norrköping.

Tjena, tänkte börja skolan i Norrköping och så skulle jag se med er som bor där hur det är där uppe?
t ex.

Hur är folket?
Olika ställen? (Vart bor de utländska/vilka ställen är ett tips att bo på?)
Hur är det i stan? Mycket affärer? lokal it-affär? mm.

Ja det finns hur mycket som helst. Men ni som bor här kan väl berätta lite så man vet.

Vore jätte bra.

Niclas.

Visa signatur

Älskar datorer!

Permalänk
Medlem

Dialekten är skön...

Permalänk

Hockeylaget Vita Hästen huserar där.

Oturligt nog för dom blev dom söndermalda och utslagna för säsongen av det övermäktiga Tingsryd häromdagen

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Jordens håla, kan man väl säga.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag anser att Norrköping har allt som man kan tänkas vilja ha. Centralt shoppingcenter (Spiralen) med massor affärer, Ingelsta Butängen strax Norr centrum (Rusta, Elgiganten, Mediamarkt, OnOff, Expert, Donken osv). Mycket utbud för kvällsnöjen, Palace är nog störst. Egen flygplats, närhet till havet. Ett stort plus för att människorna där är så trevliga.
Nej, jag bor inte i Norrköping utan ca 6 mil Norrut.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

De pratar konstigt där.

Permalänk
Medlem

Lite som August säger. Finns rätt mycket av det man kan tänkas ha i närheten. Ett centrum med rätt gott om butiker, större/billigare storhandel en kortare buss/bil-resa bort och annat sånt. IT-affärer finns det ett par sycken men inga större. Alina finns i stan. Sen finns ju claes ohlsson och kjell & co m.m. som har rätt gott om småprylar men jag skulle väl inte vilja kalla dem renodlade IT-affärer.

När det gäller uteliv och folk så finns det ett gäng ställen man kan gå till. Jag gillar inte utelivet i stan, men det är bara jag det. Gällande folket så finns det en salig blandning av i stort sett allt man kan komma på.

Gällande boende så skulle jag nog föreslå centralt eller i allafall i närheten av promenaderna (östantill, söder upp mot sjukhuset eller ljura). Kanske runt kungsgatan om man kan hitta någonting. Ställen att undvika är Hageby, Navestad/ringdansen och Marielund.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Har flyttad tilbacks från Norrköping till Gävle för nästan 2 veckor sen. Som några redan har skrivit så finns det de mesta som man skulle kunna tänka sig en stad skall ha. Centrum är ganska avlångt om man jämnför med Gävle Centrum och det snöar inte så mycket där Vart ju nästan ingen snö alls där i året... Det enda jag störde mig på var spårvagnar- för att dom är så fula och låter så mycket...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

Bo? .. I Norrköping bor man inte, där försöker man överleva från en dag till en annan mellan tiderna då man inte tunnlar sig ur staden för att unkomma hordena av mördar-zombies.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Bo? .. I Norrköping bor man inte, där försöker man överleva från en dag till en annan mellan tiderna då man inte tunnlar sig ur staden för att unkomma hordena av mördar-zombies.

Hey, inget skitsnack om våra zombies... de är så söta och skulle man tappa bort sin egen kan man alltid hitta en ny.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns vettigt folk i Norrköping, ett gäng moderatorer som håller koll på er bland annat

Jag bor inte där själv men besöker Norrköping ganska ofta, som stad är den trevligare än Linköping, i alla fall ur foto-synpunkt.

Inget ont om östgötska i allmänhet, men den som pratas i Norrköping tar inga skönhetspriser direkt. För er som inte vet så skiljer det sig ganska kraftigt mellan Norrköping, Linköping, slätten (Motala, Mjölby, Skänninge), skogen (Åtvidaberg, Kisa). Ju närmare gnällbältet (norrut alltså) man kommer desto jävligare låter det

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem

Norrköping är en trevlig stad.

Visst, det finns en del problemområden, och rätt mycket alkisar, men utöver det finns egentligen inget att klaga på.

Centrumet är rätt trevligt, och som de andra skrivit så finns det mesta.
Man bygger ut väldigt mycket i Ingelsta, och när vi får ostlänken så lär Norrköping blomstra ännu mer.

Spårvagnarna tycker jag inte är negativt alls. Gillar när man går på stan och det susar förbi en gul spårvagn.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Det är en fin stad, mycket alkisar som sagt.
Mycket affärer, vi har alina systems.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Testpilot

Vi har väl allt man kan tänka sig behöva egentligen, förutom Burger King

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, Väldigt tacksam

Visa signatur

Älskar datorer!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Vi har väl allt man kan tänka sig behöva egentligen, förutom Burger King

Frasses saknar jag iaf, underbar kedja vad gäller Burgare..
Annars är dem som många andra säger..

Dock så saknar jag utbudet av Pubar likande O´learys, Crownwells osv..
Finns för många "ungdomsgårdar" såsom Palace, Otten, Hugo, Carl Johan osv där alla översminkade 14isar och "pappa-betalar"-killar huserar..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Norrköping är en riktigt bra stad. Särskilt för en student.

Har bott här i ett år nu. Och rekommenderar denna stad som pluggstad för alla. Schyssta människor (iofs umgås jag typ bara med studenter), bra avstånd (10-20 min max att gå varsomhelst).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Frasses saknar jag iaf, underbar kedja vad gäller Burgare..
Annars är dem som många andra säger..

Dock så saknar jag utbudet av Pubar likande O´learys, Crownwells osv..
Finns för många "ungdomsgårdar" såsom Palace, Otten, Hugo, Carl Johan osv där alla översminkade 14isar och "pappa-betalar"-killar huserar..

Finns flera bra pubar i stan. O'Learys har vi ju också.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Det finns vettigt folk i Norrköping, ett gäng moderatorer som håller koll på er bland annat

Jag bor inte där själv men besöker Norrköping ganska ofta, som stad är den trevligare än Linköping, i alla fall ur foto-synpunkt.

Inget ont om östgötska i allmänhet, men den som pratas i Norrköping tar inga skönhetspriser direkt. För er som inte vet så skiljer det sig ganska kraftigt mellan Norrköping, Linköping, slätten (Motala, Mjölby, Skänninge), skogen (Åtvidaberg, Kisa). Ju närmare gnällbältet (norrut alltså) man kommer desto jävligare låter det

lite halt off men du råkar inte bo i Alvesta va? på fel sida järnvägen? låter nästan så på din 'plats' hehe..
EDIT: eller du kanske bor i linköping?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Finns flera bra pubar i stan. O'Learys har vi ju också.

Läs vad jag skrev
"Liknande O´learys & Crownwells"

Dock är ju "Världens Bar" ett underbart ställe, god mat, billig dryck, trevligt folk där..
Sen somrarna, med alla gröna parker och promenader..
Dem går inte av för hackor!

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Frasses saknar jag iaf, underbar kedja vad gäller Burgare..
Annars är dem som många andra säger..

Dock så saknar jag utbudet av Pubar likande O´learys, Crownwells osv..
Finns för många "ungdomsgårdar" såsom Palace, Otten, Hugo, Carl Johan osv där alla översminkade 14isar och "pappa-betalar"-killar huserar..

Det är väl inget fel på Otten... utöver typ, allt

Annars så saknar i alla fall jag Burger & Co som brukade ligga i Domino, grymt goda burgare.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är väl inget fel på Otten... utöver typ, allt

Annars så saknar i alla fall jag Burger & Co som brukade ligga i Domino, grymt goda burgare.

Jo, demja.. hade helt glömt, riktigt fina burgare till relativt vettiga priser, nattöppet med om jag inte missminner mig helt galet nu :S

Näe, Otten är ju perfekt.. hmm..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Hamburgare är väl inget problem, Burger & Co, frasses, mcd, max alla kan slänga sig i väggen!. Leons finns ju !

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det är väl inget fel på Otten... utöver typ, allt

Otten har ju dock bytt inriktning helt nu, jag har inte hunnit gå dit än men har hört att det ska vara bra. 22 års åldergräns på lördagar så dom allra yngsta slipper man ju.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Otten har ju dock bytt inriktning helt nu, jag har inte hunnit gå dit än men har hört att det ska vara bra. 22 års åldergräns på lördagar så dom allra yngsta slipper man ju.

Tyvärr så slipper man de flesta. Det är inte folk på Otten förens kl 1-2 tiden, nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JeoG
Hamburgare är väl inget problem, Burger & Co, frasses, mcd, max alla kan slänga sig i väggen!. Leons finns ju !

Sant
Dock har dem bytt ägare, så dem är inte lika givmilda med mängd mat längre =(

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Otten har ju dock bytt inriktning helt nu, jag har inte hunnit gå dit än men har hört att det ska vara bra. 22 års åldergräns på lördagar så dom allra yngsta slipper man ju.

Åldern har ingen större betydelse, kolla på Bomull.. fan, övergödda pappa-betalar grabbar som är mer omogna än min 13 åriga lillebror..
Värsta problemet med många i "Norrpan" är ju att dem inte kan betee sig anständigt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Tyvärr så slipper man de flesta. Det är inte folk på Otten förens kl 1-2 tiden, nu för tiden.

Då har man ju redan åkt hem ju!

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Åldern har ingen större betydelse, kolla på Bomull.. fan, övergödda pappa-betalar grabbar som är mer omogna än min 13 åriga lillebror..
Värsta problemet med många i "Norrpan" är ju att dem inte kan betee sig anständigt..

Nu var det väl kanske inte åldern jag syftade på i huvudsak utan just det att dom bytt inriktning och spelar helt annan musik. Som sagt har jag inte varit där sen dom bytte men jag antar att det inte kan bli sämre iallafall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Jo, demja.. hade helt glömt, riktigt fina burgare till relativt vettiga priser, nattöppet med om jag inte missminner mig helt galet nu :S

Ojojoj, vilka tider. Men hur många år sedan var det egentligen? Fem? Sex?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ojojoj, vilka tider. Men hur många år sedan var det egentligen? Fem? Sex?

Jag har bara bott här i 5.5 år och minns att restaurangen fanns ett bra tag innan den stängde.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ojojoj, vilka tider. Men hur många år sedan var det egentligen? Fem? Sex?

2-3 sen dem lade ner, men dem bytte väl ägare för typ 4-5?

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |