Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Kraftiga prissänkningar av Radeon

Permalänk
Melding Plague

Kraftiga prissänkningar av Radeon

AMD sänker priset ordentligt på vissa grafikkort. Radeon HD 4870 512 MB blir hela 50 dollar billigare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn, och jag som köpte ett 4850 för inte så länge sen. Well well...

Permalänk
Medlem

Ha, det här postade jag precis om på forumet. Säga vad man vill men Atis revanch det senaste året är guld för konsumenterna.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk

Nice...bra pris för prestandan blire

Permalänk
Medlem

Frågan är när. Ska köpa en dator snart, och priset får gärna ha justerats innan dess.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Asså snart blir det fan ännu ett 4850 och Crossfire, det frestar så himla mycket!

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

$50? Hej då GTX260!

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Inaktiv

ATI vs. nVidia price war in 3..2..1..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wishie
Damn, och jag som köpte ett 4850 för inte så länge sen. Well well...

Går inte tänka sådär. Det spelar inte riktigt någon roll när man köper sitt grafikkort, brukar sjunka snabbt i värde i alla fall.

Permalänk
Medlem

trevligt! blir kanske ett 4870 nu till nya datorn då

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad grafikkortspriser sjunker. Men 4870 1gb borde inte det också sänkas?

Permalänk
Medlem

Undrar hur märkbar sänkningen kommer vara här då värdet av svenska kronan bara verkar minska jämfört med dollarn.

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk om dollarn hade varit lika låg nu som i höstas...

Permalänk
Medlem

Nice, synd att 4830 fasas ut, har en kompis som har ett och ska köpa ett till om ett tag. Undra om det går köra Crossfire med ett 4830 och ett kort byggt på RV740

Permalänk
Avstängd

Snart kommer ju 4890 så de blir nog gärna av med så många 4870 som möjligt tills dess.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hej Crossfire!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Något som är roligt är att alla andra datorkomponenter som jag har , har gått upp i pris. Så detta var väl inte så överraskande.

Visa signatur

Intel E8400 - Radeon 4870 512mb - Corsair XMS2 (2x2gb) Asus P5Q - Antec300

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt sugen på ett till 4870 nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Riktigt sugen på ett till 4870 nu

Känns som om priset kommer rättfärdiga det

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hmm, mjaa två såna i cf låter lovande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Nice, synd att 4830 fasas ut, har en kompis som har ett och ska köpa ett till om ett tag. Undra om det går köra Crossfire med ett 4830 och ett kort byggt på RV740

Nej. Kort och tråkigt, men så är det tyvärr.

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Asså snart blir det fan ännu ett 4850 och Crossfire, det frestar så himla mycket!

Word

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Fick möjlighet att prova ytterligare ett 4850 i min burk i helgen. Två 4850 i cf trycker ur sig ca 20500p i 3dmark06

Visa signatur
Permalänk
Utelåst hobbymoderator

nice då kanske man kan testa crossfire

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En dollar kostar hela 9,21 svenska kronor just nu! Helt otroligt vad det rasat! Detta gör att prissänkningen knappast kommer att bli särskilt stor i Sverige när momsen och frakt od tillkommer.

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Oh yea! Får min nya dator i morgon, då får man köpa ett till 4870 1gb senare då

Permalänk
Permalänk

Nu blir 4850 och 4870 ännu mer prisvärt

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk
Medlem

Hoppas Nvidia kontrar så vi får ännu lägre priser

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650