Omöjligt kontakta Sweclockers

Permalänk
Medlem

Omöjligt kontakta Sweclockers

Det här är fel sett, fel forum, felfelfel, jag vet. Men vad annars ska jag göra?

Försökte precis kontakta Sweclockers och ställa en fråga om just forumet. Men meddelandet vägrade att gå iväg. Hade feta problem med den där lila bilden man ska tolka tecken ur. Den var ganska svårtydd faktiskt, men jag tänkte köra vidare tills jag fick rätt på det. Provade över 20 gånger utan att det gick. Vissa gånger var jag helt säker på att jag skrev rätt. Fick känslan av att skiten var buggad och att systemet bara gjorde narr av mig.

Frågan i fråga var följande:

Hej! Varför är ni så restriktiva med avatarerna på forumet? Som det är nu är det halvt meningslöst att ladda upp en bild. Fast det kanske är meningen Men vore 80x80 för mycket begärt? 70x70 då? Och vad sägs om en ökad datagräns till 12k? Eller... woah, 16k? Kan tänka mig att det är bandbredden man vill spara in på. Och att man vill hålla forumet rent från gigantiska avatarer och signaturer som bara kladdar ner och är jobbiga. Men är det inte lite väl mycket åt andra hållet nu? Missade just gränsen med 102 byte. (Nej, jag har tyvärr inte tankat ner Photoshop, och inte orkat leta efter nåt gratisprogram där jag kan styra komprimeringsgraden.)

De flesta andra forumen, även på sidor i klass med Sweclockers, tillåter större bilder. Fast har de också tre gånger så mycket reklam på sidan också? Eller något annat jag inte lagt märke till?

Jaja, skiten är gratis, ska väl vara glad för det

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Jag har flyttat den här tråden till forumdelen "Feedback".

Först och främst vill jag beklaga att kontaktformuläret inte verkar ha fungerat för dig. Jag har uppmärksammat vår programmerare på den här tråden, så att han närmare kan undersöka vad som orsakar ditt problem.

Anledningen till att vi inte tillåter större avatarer än så är att vi tycker att huvudfokus i forumet ska ligga på själva inläggen. Exempelvis bilder i signaturen och stora eller animerade avatarer tar upp plats i forumvisningen och stör läsningen. Med detta är det inte sagt att den exakta gränsen kommer att ligga fast för all framtid, men i dagsläget har vi inga planer på att tillåta större avatarer.

Jag ska däremot kontrollera med vår programmerare om det är möjligt att öka själva filstorleken något. Sannolikt har det en del med forumets prestanda att göra.

Jag hoppas att du är nöjd med mina svar och vill passa på att önska dig en fortsatt trevlig tid på SweClockers.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Legendarisk

Jag har ökat den maximala tillåtna filstorleken till 20k istället.

Angående kontaktforumläret så har det fungerat utan problem för oss nu när vi har provat själva. Vad använder du för browser? Har du något som kan tänkas blocka cookien eller javascriptet?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

Det har alltid varit 60*60px på bilderna.. har fungerat bra de senaste åren. Varför ändra ett vinnande koncept? Det är ändå innehållet i inläggen som är det viktigaste. Jag och många andra kollar alltid först på avataren, direkt vet man vem som skrivit inlägget. Behövs inte mer där tycker jag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Oj, vilket gensvar

Hmm, varför hittar jag inte avdelningen Feedback? Hade ju lätt postat där från början i så fall. Letade efter något sådant.

Har Safari 3.2.1. Använder cookies-alternativet "endast från webbplatser du surfar till". Kan det ställa till det tro? Har några få gånger fått problem när jag skulle logga in på Wordpress.com och fått ett felmeddelande om att jag måste acceptera cookies. Lite dumt nog så finns det inget alternativ i Safari för att undanta vissa sidor från de generella cookies-reglerna. JavaScript är på.

Jag förstår er hållning till avatarer och signaturer, och jag gillar det till största del. Bilder i signaturer är bara irriterande och stjäl som sagt uppmärksamhet och kladdar ner sidan i allmänhet. Likaså animerade avatarer. För stora avatarbilder kan också vara störande, men personligen tycker jag de kunde varit liiite större Kanske 65x65 hade räckt. iaf ett steg åt rätt håll Men gött, 20k, here we go!

OffT @ CCWarlock: oj, hedermedlem hur blir man det?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe
Oj, vilket gensvar

Hmm, varför hittar jag inte avdelningen Feedback? Hade ju lätt postat där från början i så fall. Letade efter något sådant.

Har Safari 3.2.1. Använder cookies-alternativet "endast från webbplatser du surfar till". Kan det ställa till det tro? Har några få gånger fått problem när jag skulle logga in på Wordpress.com och fått ett felmeddelande om att jag måste acceptera cookies. Lite dumt nog så finns det inget alternativ i Safari för att undanta vissa sidor från de generella cookies-reglerna. JavaScript är på.

Jag förstår er hållning till avatarer och signaturer, och jag gillar det till största del. Bilder i signaturer är bara irriterande och stjäl som sagt uppmärksamhet och kladdar ner sidan i allmänhet. Likaså animerade avatarer. För stora avatarbilder kan också vara störande, men personligen tycker jag de kunde varit liiite större Kanske 65x65 hade räckt. iaf ett steg åt rätt håll Men gött, 20k, here we go!

OffT @ CCWarlock: oj, hedermedlem hur blir man det?

CCWarlock har varit en moderator, om jag minns rätt!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe

Det finns länkar till Feedback allra längst ner på alla sidor. Dessutom finns det en länk i under § 11 i reglerna.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig feedback inte finns i forumet utan man måste gå längst ner och klicka den lilla ikonen.. kanske inte alla som fattar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Hur kommer det sig feedback inte finns i forumet utan man måste gå längst ner och klicka den lilla ikonen.. kanske inte alla som fattar det.

Frågan har diskuterats tidigare. Se exempelvis http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7....

Permalänk
Medlem

Hade det varit vilken annan sida som helst hade jag letat längst ner efter vidare kontaktinfo (feedback-grejen), men eftersom mitt öga redan hade registrerat orden "kontakta oss" såg jag ingen vidare anledning att låta ögonen söka vidare där nere

Visa signatur

Bojkotta maffian