Permalänk
Medlem

Bästa netbooken??

Jag är inne på att köpa en Netbook!
Bästa Netbooken på marknaden, för det bästa priset!
Ge mig lite exempel

Permalänk
Medlem

Samsung NC10 måste väl vara den bästa enligt kritikerna...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

Alla netbooks har samma hårdvara typ ända som e skillnaden är Storleken och Batteritiden

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Vad som är den bästa beror helt och håller på dina behov. Själv väntade jag på Samsung NC10 på OnOff, gick dit och lekte med den och valde sedan att köpa en Lenovo S10 på Phonehouse istället. Vilken du väljer beror helt på vilken behovsbild du har.

Permalänk
Medlem

Storlek, pris? anvændningsområden?
Akta dig før HP ær mitt tips bara.

Permalänk

Passa dig för allt utom HP är mitt tips

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på HP?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Det är säkert någon support/garanti problem antar jag (det var en vild gissning)

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traktor_APA
Det är säkert någon support/garanti problem antar jag (det var en vild gissning)

Precis som alla andra "Akta dig för [infoga valfritt märke]"-varningar...

Permalänk
Medlem

Undrar jag också.
Har 3st bärbara, inga problem med de.
Drivrutiner och support finns det, för många många andra människor världen runt om har dessa.
Svårare att få hjälp då den bärbara ska vara unik och ingen har den, inte ens google kan hjälpa dig då...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Medlem

asus 1000h har lång batteritid å så dyngar man i 2 gig ram ;P

Permalänk
Medlem

Har en wind som jag gillar! Rekommenderas! Har även en Asus 1000H hemma, men ogillar musplattan och designen.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Klurigt detta, men jag vet inte riktigt vad jag har för behov. Jag vill kunna surfa, skriva (office), sen ev kunna se film utan större problem, och bra batteritid uppskattas då

Permalänk
Medlem

Har en LG X110, mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag har en Apire one A110, billigaste netbooken. Väldigt prisvärd!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att A150 är bäst eftersom den kostar 3500kr och är liten snygg och bra.

Men som sagt eftersom det bara är priset och utförandet som skiljer så ska du välja den du finner bäst själv. Förutom HPs netbook (som är sämre och dyrare).

Själv är jag förvånad över hur kraftig en Atom 1,6 är. Skaffade en A150 till min syrra häromdan och den är knappt märkbart slöare än min laptop till vanlig desktopverksamhet. Jag sitter på en 2,26 C2D 2Gb ram.

Så min slutats är: Prestanda suger

Ska man inte göra annat än vad man gör 80% av tiden dvs slösurfa så duger en Netbook fint.

Oh vi får ju viss inte kalla dem netbooks enligt psion, då kallar vi dom för Nätböcker ist så är de lungt

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurmit
Klurigt detta, men jag vet inte riktigt vad jag har för behov. Jag vill kunna surfa, skriva (office), sen ev kunna se film utan större problem, och bra batteritid uppskattas då

Ärligt talat duger i princip vilken nätbok som helst till det, utom möjligen HPs som är rasande slöa jämfört med resten. Det är andra saker som avgör vilken valet ska falla på. Det absolut avgörande för mig när jag valde lenovo s10 var dugligt tangentbord, matt skärm, expresscard-slot, enkel lucka för uppgraderingar (man kan toppa i mer minne eller byta ut hårddisken utan att skruva någonting alls), bra batterival och sist men inte minst 2 års no-questions-asked-garanti. Expresscardslotten tillåter mig att använda styra datorn med en "presentationspinne" när jag kör presentationer, att koppla upp den mot både analog och digitaltv på hotellrum och att köra en insticks-SSD som backupenhet samt ansluta till feta externa hårddiskar med E-sata istället för slött UBS2. Det är den sortens överväganden som bör styra ditt val. Om du bara vill ha en maskin för web och office är acer aspire eller asus 1000h båda bra, rätt billiga maskiner även om jag nog skulle välja samsung nc10 för den matta skärmen, trots att den är ganska mycket dyrare.

Permalänk
Medlem

Dock har s10 lägre upplösning, 1024x576

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

det finns mer att tänka på än man tror alltså. Kanske måste kolla runt lite nogrannare då. Ska kolla upp lenovo med

Permalänk

Jag skulle vilja veta hur många som säger att HPn är rasande slö har egentligen testat denna. Tänkte likadant först, men efter att ha suttit en längre tid vid en asus 1000h och konstaterat att tangentbordet suger så köpte jag mig en hp 2133 och den märkbara skillnaden i prestada är 0, zero, nada och ingenting. Däremot är skillnaden i tangentbord allt! Om du vill kunna skriva längre dokument i office (över en sida) så bör du skaffa en med bättre tangentbord. Min åsikt är att 2133 är obesegrad på detta, men många tycker om tangentbordet på nc10 med.
DivX och andra 700mb filmer rullar på utan besvär på en hp 2133, har inte haft tid att testa dvd-rippar än, men ser ingen anledning för de heller då en divx är nog bra kvalité för att beskådas på en 9-10"skärm

Permalänk
Medlem

Ja har faktiskt varit inne på HP just av anledningen med tangentbordet då jag skriver mycket. Men blev lite avskräckt då alla säger att den är så slö. MEN har inte testat själv. Jag kommer att se divx om jag ska se film, det räcker ju gott och väl

Permalänk
Medlem

HP'n är definitivt segast av alla netbooks, den snabbaste måste vara EEE 901 eller 1000H, det kom en ny version av samma netbook från HP med XP istället för Vista och den var snabbare innan OS bytet (är veckovis i en datorbutik, så jag har möjligheten att känna på datorerna)

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

HP har mer än en modell så sluta säga HP:n hela tiden. De har två andra med Atom, HP mini 1000 och HP mini 2140 (som ser ut som 2133 fast med atom).

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ja alla HP kan väl inte vara lika sega. Vilken är den sega av modellarna?

Permalänk

den som påstås vara slö är 2133, men som ja nämt tidigare så är divx inge problem på den heller. 701an som är ännu slöare spelar folk tydligen vice city på...

Permalänk
Medlem

Verkar vara en liten djungel detta då. Men på vilket sätt är den slö, har man tryckt i för mkt program, för man för avancerade saker på den så att den blir slö? Läser man spec låter det konstigt att den ska vara så slö som det sägs..
Har asus eee svenskt tangentbord?

Permalänk

eee finns att få med svenskt tangentbord ja.
Det dom flesta går på skulle ja tro när dom säger att 2133an är slö är att den fått något lägre poäng i 3dmark03. Sedan säljs många med vista, och de är den ju inte riktigt byggd för, xp är de som gäller. Sedan jag köpte min 2133 för drygt en månad sen har jag aldrig startat min stationära, kör msn, spotify och google chrome samtidigt utan några som helst problem. Byggkvalitén är underbar. Är de någonting särskilt du undrar om den fixar så kan jag försöka kolla de på min maskin

Permalänk
Medlem

Prestanda för pengarna är MSI wind Bäst Inbyggd Överklocking I bios vilket de andra inte har

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jaha jag bryr mig faktiskt inte speciellt mkt om poäng sådär...bara det går bra för det jag kommer använda den till. Office, vlc player, winamp, surfa med firefox och lite sånt bara. Och det tror jag väl en HP borde klara galant. Eftersom jag har velat mellan HP och Asus, vad är det för bra med Asus, som man få mig att ändra mig från HP

Permalänk

Det beror på vilken asus, men 1000h har tillexempel ungefär 2-3 gånger så lång batteritid. 2133an har bara 9" skärm, vissa asus har 10. De är väl sånna saker som skulle kunna vara en "dealbreaker" för vissa.. Jag sitter ändå jämt i närheten av eluttag så de går bra ändå